Gå til innhold

Noen bra spill til dårlig pc?


Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel pentium II, 397 MHz, 224 MB og et ATI RAGE LT PRO skjermkort......finnes det noen spill som funker på denne? Vi har C&C tiberian sun, og det funker helt ok.

En ting til....finnes den noen kule spill man kan laste ned gratis fra nettet? Jeg har ikke brenner, så det må ligge på harddisken, liksom. Jeg er forresten helt grønn, men det har dere sett allerede :(

 

God jul :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg spise, men kommer innom etterpå og ser om det ligger noen flere gode forslag her.......takk så lenge :)

Jeg synes forresten det var litt rart at jeg var medlem her uten at jeg har meldt meg inn....jeg bare logget meg inn med samme nick og passord som jeg bruker på barbara.no. Er jeg automatisk medlem i en haug med nettsteder, eller??

 

Hei og hå :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg ville sett rundt på play eller andre webshops etter billige adventure- eller rollespill jeg.. Monkey Island 3, Broken Sword I og II, Planescape Torment osv..

 

Edit: Ja, siden barbara.no er en av søstersidene til hw.no og bruker samme forumet, så er du automatisk medlem i en haug av nettsteder..

 

Liste her:

Akamera.no

Amac.no

Amobil.no

Barbara.no

Gamer.no

Hardware.no

Overklokking.no

Programmer.no

Sourcecode.no

Windows.no

Amotor.no

Endret av zimen
Lenke til kommentar
Jeg synes forresten det var litt rart at jeg var medlem her uten at jeg har meldt meg inn....jeg bare logget meg inn med samme nick og passord som jeg bruker på barbara.no. Er jeg automatisk medlem i en haug med nettsteder, eller??

Samme innloggingssaken på alle forumene til hardware.no-slekta, svjv. :)

Lenke til kommentar

både www.barbara.no og www.gamer.no er en del av www.hardware.no nettverket. I dette nettverket har du sider som

 

www.hardware.no

www.barbara.no

www.gamer.no

www.akamera.no

www.amobil.no

www.amotor.no

www.amac.no

www.programmer.no

www.overklokking.no

www.windows.no

www.sourcecode.no

www.tull.no

 

Disse sidene har et felles forum, så hvis du er medlem av et av dem, er du i realiteten medlem av alle, iom at det er samme forum

Endret av Tx3
Lenke til kommentar
Baldurs Gate 2

Icewind Dale 2

Drakan

pentium II, 397 MHz, 224 MB og et ATI RAGE LT PRO <- på denne pcn tror jeg de spillene der kan bli en noe eh, skal vi si ...hakkete?

 

ville anbefalt MINST pIII 550 til baldurs gate 2 i allefall. samme med iwd2. drakan er jeg ikke helt sikker på, men når jeg spilte det hadde jeg en pIII550 og et rage fury 128 pro. jeg fikk "akseptabel" framerate.

 

system shock 2 er forøvrig et morsomt spill som sku funke greitt på de specsa der.

Lenke til kommentar

WarCraft 2 (også tilgjenglig i Battle.Net-edition)!

Civilization 1&2

Icy Tower

UFO: Enemy Unknown og X-Com: Terror from the Deep

Monkey Island 1&2&3

Railroad Tycoon

Need for Speed 2: Special Edition

 

det er hundrevis av spill med utrolig spillbarhet og uendelig mange timer med spillopplevelse i dette nabolaget, så her er det bare til å glede seg. ;)

Lenke til kommentar
det er hundrevis av spill med utrolig spillbarhet og uendelig mange timer med spillopplevelse i dette nabolaget, så her er det bare til å glede seg. ;)

I tillegg koster de fleste mellom 50-150 kr å gå til innkjøp av, så det lønner seg nesten å være retro-gamer. ;)

 

Edit: Jeg tillater meg også å sitere meg selv fra denne posten, som nok bør være av interesse :):

 

Noen spill du bør ha prøvd, 1996-2001: Outcast, Thief: The Dark Project, Thief II: The Metal Age, System Shock 2, Deus Ex, Half-Life, The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery, Hidden & Dangerous, Hitman: Codename 47, Project I.G.I, Aliens Vs. Predator, Commandos: Behind Enemy Lines, Commandos 2: Men Of Courage, The Curse of Monkey Island, Grim Fandango, Riven, Broken Sword: The Smoking Mirror, Broken Sword: The Shadow of the Templars, Syberia, Runaway: A Road Adventure, Star Wars: Dark Forces II: Jedi Knight og Omikron: The Nomad Soul. For å nevne noen.

 

Edit: Syberia og Runaway er jo forsåvidt titler fra 2002 og 2003, så det ikke før nå, men de bør kjøre fint på maskinen din

 

Men det er mer, jeg nevner i fleng; MDK, MDK2, Rollercoaster Tycoon, Worms 2/Worms Armageddon, Full Throttle, The Dig, Trespasser, Driver, Battlezone, Zork: Grand Inquisitor, Civilization II, Grand Theft Auto, Blade Runner og Theme Hospital.

 

Og enda da er alt post-1996. Håper dette kan være til hjelp, ta en titt på noen av disse spillene, les omtaler på nettet, gjør deg opp en mening om det synes interessant og få tak i spillet. Det meste kan enkelt skaffes til veie enten fra butikk eller fra nettsted.

 

Åh, jeg blir varm bare av tanken på hvert spill i denne hemningsløse oppramsingen. :)

Endret av oerhört
Lenke til kommentar
Baldurs Gate 2

Icewind Dale 2

Drakan

pentium II, 397 MHz, 224 MB og et ATI RAGE LT PRO <- på denne pcn tror jeg de spillene der kan bli en noe eh, skal vi si ...hakkete?

 

ville anbefalt MINST pIII 550 til baldurs gate 2 i allefall. samme med iwd2. drakan er jeg ikke helt sikker på, men når jeg spilte det hadde jeg en pIII550 og et rage fury 128 pro. jeg fikk "akseptabel" framerate.

 

system shock 2 er forøvrig et morsomt spill som sku funke greitt på de specsa der.

De spillene kjørte jeg helt prikkfritt på min

AMD K6-III 400MHz med ett ATI RAge Fury 128 skjermkort.

 

Måtte inngå ett lite komprmiss angående oppløsning (800X600) men ellers var det ingen problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...