Gå til innhold

CDON er håpløst! :-(


Anbefalte innlegg

Bestilte mobil fra CDON på mandag 21. (helligdag). På tirsdag 22., mens ordren stod under BEHANDLES, avbestilte jeg den. Etter ei stund fikk jeg mail om at ordren var kommet så langt at de ikke kunne stoppes. Nå 2 dager etter dette står det som følger: "Klar til å sendes, transport booket hos PostNord"

For et hesikkes firma!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med at komplett er bedre, der finnes det kanselering knapp, men cdon må man ta kontakt med kundesenteret på kontaktskjema\ eller ringe for å avbestille, og som regel er det ikke mulig før varen er sendt. Med mindre man er heldig og det er lite folk som tar kontakt.

 

Ganske håpløst system. Men komplett har vel ikke mulighet å legge til nye varer om det er bestilt.

 

Det som også irriter er rabattkodene selv om man kanseler blir rabattkodene brukt opp og kundesentret må gi ny særlig bursdaggave etc.

Er lenge siden jeg sist handlet hos cdon var mest når jeg fikk gavekort eller var mye salg. Ellers går jeg for komplett, platekompaniet eller andre steder. Cdon kun hvis det er billigst.

 

Bedre blir det ikke de velger nå postnord\ sammen med ljudia før hadde de posten som var lettere.

Postnord er kjent for å være vaskelige, de må ha pass som legitimasjon fordi ellers risiker de erstattningskrav hvis varen blir stjålet. Slik er det ikke hos posten. Selv en film er nok til å må vise legitimasjon.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har ikke hatt noe problem å få avbestilt fra dem ett par ganger samme dag eller dagen etter. Syntes selv det er litt irriterende at de ikke har egen avbestillings mulig het i selve nettbutikken slik som Komplett og Amazon har, da ville ting vært enda enklere.

 

Men er ikke helt fornøyd med sendings systemet deres om dagen. Det tar veldig lang tid fra de sier varen er ferdig hos dem, til den faktisk blir plukket opp og behandlet videre. Regner med det er fordi jeg som regel bruker faktura betaling. Tar normalt 2-3 dager lenger nå enn det gjorde før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Automatisert eller ikke, de bør etterstrebe kundenes ønsker og behandle din forespørsel om kansellering manuelt. Det er faktisk fullt mulig for personalet å bevege seg og ta noen telefoner etc. for stoppe orderen før utsendelse. Snakk om å være vrange.

Jeg synes CDON allerede har skapt seg et dårlig rykte når det gjelder kundeservice, så handler man der må man forvente trøbbel på alle plan.

 

Postnord fungerer svært bra for meg og fremstår som mye bedre enn posten. Sending og mottak her på østlandet går på under 24 timer de få gangene varene kommer med Postnord. Posten kan bruke en uke på få et brev frem og jeg synes de stinker mer og mer.

Elektronikk og ting det kan være feil på, eller ikke virke slik det er tenkt kjøper jeg alltid lokalt fordi jeg da kan vise de bak disken at produktet ikke fungerer. Mye enklere få få hevet kjøpet da og det blir svært dyrt å sende en vare frem og tilbake til cdon/komplett uten at de finner feilen eller ignorerer deg som kunde.


 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan bekrefte etter cdon byttet fra posten.no til PostNord ender de med lengere leveringstid og får ingen beskjed fra kundesenteret til cdon og over 2 uker og fremdeles venter jeg på filmene, men får likegodt reklame at ting er 100 kr billigere, men hva hjelper det når jeg verken får svar fra cdon eller pakkene i posten?

 

styr unna, kjøp heller på platekompaniet eller elkjøp sier jeg.

Fra kina eller ebay fra hongkong\dx.com tar det 10 dager normalsett å få varene?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kan bekrefte etter cdon byttet fra posten.no til PostNord ender de med lengere leveringstid og får ingen beskjed fra kundesenteret til cdon og over 2 uker og fremdeles venter jeg på filmene, men får likegodt reklame at ting er 100 kr billigere, men hva hjelper det når jeg verken får svar fra cdon eller pakkene i posten?

 

styr unna, kjøp heller på platekompaniet eller elkjøp sier jeg.

Fra kina eller ebay fra hongkong\dx.com tar det 10 dager normalsett å få varene?

 

Mulig jeg bor i feil enda av landet men 3 uker er gjerne tiden det tar for meg om ikke pakken er så tynn at den går som brev.

 

Løsningen er dog å bruke posten. Kjøper heller ting fra multicom nå enn netonnet etter at de byttet til postnord. Har brent meg for mange ganger for kraftig på postnord.

Lenke til kommentar

Lett for deg å si å bruke posten når det ikke er valg, alternativet er vel å hente som er uaktuelt.

Irriter meg veldig på ljudia.no\cdon og netonnet som ikke forstår postnord ender bare med frusterte kunder.

Godt mulig er pakken på en butikk klar for henting, men hentelappen dukker aldri opp?

Hvem vet, skulle ikke overraske meg. Uten sporingsnummer får jeg heller ikke sjekket den er kommet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ikke på små varer da får man kun valget: Frakt - Fraktklasse A eller om man klimakompansere men å betale 20 kr til regnskogen hjelper vel lite, sto den skulle være i oslo 17 juli,  2018-07-20 skulle den være utlevert, men fant ikke den i postkassa etter ferien. Men platekompaniet filmene var der, Så tviler på de ble stjålet.

Lenke til kommentar

komplett har mye filmer og spill ja: https://www.komplett.no/search?q=filmer&hits=72

særlig fra haugenbok.no men ingenting som interiser meg. Kunne ønske komplett kunne kjøpe opp cdon slik alt gikk gjennom komplett sine systemer:

 

 

Vi har fo øyeblikket lenger svarstid enn normalt og håper på deres forståelse med dette. Vennligst ikke send inn flere mail om samme henvendelse da dette kun forlenger svarstidene.

Når det første man kommer til når man prøver å kontakte cdon på supportskjema gjør ting ikke særlig bedre.

 

Edit fikk svar på dansk nå, får spørsmål om adressen er riktig,og ber meg sjekke postkontorer om de har fått pakken der? Problemet med postnord har mange coop butikker\meny i nærområde og kan ikke går rundt å spørre de om de har fått brev til meg? Tåpelig sender de epost de må finne ut av dette.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Svensk butikk som sender mail på dansk til kunder i Norge, kan det bli noe bedre?

 

Regner med en grunn for at brevposten tar ekstra lang tid er fordi de har slått sammen A og B post og derfor må all brevpost innom samme sentral, rett utenfor Oslo hvis ikke jeg har blitt feilinformert, husker ikke helt navnet på stedet.

Lenke til kommentar

Bedre blir ikke historikken de har så oslo 17 juli,  2018-07-20 skulle den være utlevert.

Men cdon har ikke forklaring på hvor den er nå da det ble sendt uten sporingsnummer.

Får nesten lyst å spørre om pengene tilbake men spørs de vil det. Skal jeg vente 1 uke til virker det ut som jeg må. Ellers kan jeg ta kontakt igjen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er mulig CDON er dårlig, men det er Komplett også. Satt å sjekket priser på ett par mobiler som kan være aktuelle og Komplett kom svært langt ned på lista. S8 koster tusen spenn mer hos Komplett enn hos de fleste andre. CDON koster nesten åttehundre over dette igjen... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...