Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bremseskiver og EU-kontroll....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten at jeg skal si noe sikkert, ville jeg iallfall ha tatt 2 stk solide nedbremsinger med den, for å se om de blir bedre da. Ser ut som "noe" har festet seg på skiven, og 2 solide nedbremsninger kan hjelpe, muligens. Kjør opp i minst 80, gjerne 100, sjekk at det ikke er biler bak eller i nærheten, måk inn bremsen så hardt du klarer 8du kan evt slippe såpass mye opp at ABS ikke slår inn). Slipp bremsen før du kommer helt til null, og kjør i minst 5 gjerne 10 minutter før du gjentar. Sjekk skivene etter det.

Lenke til kommentar

Det der så ikke bra ut! Ser neste ut som om bremseskiven er varmeskadet eller noe sånt. Evt. ganske dype rustskader. Det der bør du får anmerkning på dersom det er så ille som det ser ut som. Men som Fikse nevner, forsøk noen kraftige oppbremsinger og se om det forsvinner eller blir bedre. Men for meg ser det ut som om skriven rett og slett er skadet, enten pga. rust eller varme. 

Lenke til kommentar

Går det an å ta av hele bremseskive-sullamitten, og la det ligge noen dager i riktig kjemikalie som eter rusten bort?

 

Er det rusten mellom skivene som slår ut på EU-kontrollen mest der?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...