Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Biltemas bremselufter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prinsippet på den første er ganske tungvindt med pumping og åpne - lukke av lufteskrue. Er man 2 personer er det greiere med den. Dog er den ikke optimal til å fjerne luft i systemet, i noen tilfeller er det ikke mulig å fjerne vriene luftbobler. Skal du bare bytte væske så kan den gå (fremdeles best med 2 personer). Med en som suger væsken ut (som bla.a. den jeg lenket til) kan du fint jobbe alene, og du får ut de aller fleste luftbobler, bare på skikkelig vriene løsninger klarer ikke den heller jobben, da må du ha mer proffe løsninger.

Lenke til kommentar

Prinsippet på den første er ganske tungvindt med pumping og åpne - lukke av lufteskrue. Er man 2 personer er det greiere med den. Dog er den ikke optimal til å fjerne luft i systemet, i noen tilfeller er det ikke mulig å fjerne vriene luftbobler. Skal du bare bytte væske så kan den gå (fremdeles best med 2 personer). Med en som suger væsken ut (som bla.a. den jeg lenket til) kan du fint jobbe alene, og du får ut de aller fleste luftbobler, bare på skikkelig vriene løsninger klarer ikke den heller jobben, da må du ha mer proffe løsninger.

OK!

Jeg trodde den hadde en tilbakeslagsventil slik at man kunne pumpe uten å skru igjen nippelen for hver gang. Men hva da med denne løsningen. Vil det fungere?

Lenke til kommentar

 

Prinsippet på den første er ganske tungvindt med pumping og åpne - lukke av lufteskrue. Er man 2 personer er det greiere med den. Dog er den ikke optimal til å fjerne luft i systemet, i noen tilfeller er det ikke mulig å fjerne vriene luftbobler. Skal du bare bytte væske så kan den gå (fremdeles best med 2 personer). Med en som suger væsken ut (som bla.a. den jeg lenket til) kan du fint jobbe alene, og du får ut de aller fleste luftbobler, bare på skikkelig vriene løsninger klarer ikke den heller jobben, da må du ha mer proffe løsninger.

OK!

Jeg trodde den hadde en tilbakeslagsventil slik at man kunne pumpe uten å skru igjen nippelen for hver gang.

 

Den har tilbakeslagsventil så du trenger bare pumpe. Du bør derimot feste slangen på tilbakeslagsventilen og luftenippelen med skruklemmer ellers popper de av pga. trykket. Har denne selv (BIltema-saken) og den funker knall.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Har selv denne som trådstarter linker til. Aldri opplevd at slangen hopper av, eller andre problemer. Men - når man har pumpet nok ganger og forsikret seg om at det ikke kommer flere luftbobler i slangen, så må man være kjapp å skru igjen luftenippelen på caliperen, for boblene kan sige sakte tilbake.

 

Men som sagt, aldri hatt problem med å bruke denne uten hjelp fra andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...