Gå til innhold

Hvorfor er Danmark så gode i ishockey?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Danmark er strengt tatt ikke "gode", og det er heller ikke vi. På forbundets liste er Norge rangert som nummer 9 og Danmark som nummer 14.

Det er nok mange grunner til at vi er dårlige i hockey, som jeg er helt enig i at "burde" være en sport vi kan hevde oss høyt i. Jeg tror rett og slett interessen er lav her. Det krever svært mye fysikk og styrke av spillerne. Skadene du kan pådra deg er ofte alvorlige, og skadene er nok mange. I tillegg er nok tilbudet litt labert rundt om i landet. Vi har ikke så mange skøytehaller her, og det er nok en sport som er dyr å holde på med.

Lenke til kommentar

Det er den nest største tilskuersporten i Danmark, og med 25 haller fordelt på ganske lite geografisk område er rekruteringen ganske god i forhold til i Norge der det er mye luft mellom hallene. De har også hatt et bevisst og målrettet fokus på å ta vare på de talentene som kommer frem. Dette forklarer nok hvorfor Danmark for tiden er bedre enn oss, og at de også har flere proffer i NHL osv enn oss.

Lenke til kommentar

Danmark er strengt tatt ikke "gode", og det er heller ikke vi. På forbundets liste er Norge rangert som nummer 9 og Danmark som nummer 14.

Det er nok mange grunner til at vi er dårlige i hockey, som jeg er helt enig i at "burde" være en sport vi kan hevde oss høyt i. Jeg tror rett og slett interessen er lav her. Det krever svært mye fysikk og styrke av spillerne. Skadene du kan pådra deg er ofte alvorlige, og skadene er nok mange. I tillegg er nok tilbudet litt labert rundt om i landet. Vi har ikke så mange skøytehaller her, og det er nok en sport som er dyr å holde på med.

Ja, der er dyrt, men det taler vel til nordmenns fordel? Vi har mer gryn enn de fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...