Gå til innhold

Narkotikaregnskap


Anbefalte innlegg

I den nye jobben min så har de ikke vært så flinke på å skrive narkotikaregnskap på B-preparat.

Dette er i et bofelleskap med et lite medisinskap på kontoret.

Det jeg lurer på er hva jeg skal skrive i regnskapet?

La meg ta et eksempel.

Det ligger 8 buccolam-sprøyter i medisinskapet. Det ligger også 2 sprøyter i et mindre medisinskap inne hos bruker + 2 stk i ei rompetaske h*n alltid har med seg på tur.

Skal jeg da skrive i regnskapet at det er 12 sprøyter inne? Eller skal jeg bare skrive at det er 8 inne, og at det er skrevet ut 4?

 

Håper dette ga mening :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette vil jo komme an på hvordan dette er praktisert og ført tidligere, om det er slik at dette mangler, og du ønsker å føre inn nye rutiner så ville det jo vært naturlig som Emancipate skriver ovenfor her at du fører 8 inne, og at det er skrevet ut 4..  Alt som er utenfor din kontroll må jo være skrevet ut...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vært en utrolig dårlig rutine på dette tidligere.... 2 forskjellige medisiner på samme ark f.eks.

Det er jeg som har fått ansvaret for at dette skal stemme, men ble plutselig usikker på akkurat hvordan jeg skulle føre det. Virket litt rart at jeg måtte føre "inn" de medisinene som brukerne allerede hadde fått på en måte.

Så trur emancipate er inne på noe.

Kan det være at apoteket har peiling på slikt også?

Har ikke så veldig lyst å føre feil for å så bli "tatt" av fylkesmannen ved evt. kontroll.

Lenke til kommentar

Det beste er vel egentlig å spørre noen med kompetansen til det, som f.eks Fylkesmannen.

 

Selv tenker jeg at det helst bør føres separate regnskap for de to andre medisinskapene (jeg regner også den beredskaps-rumpetaska som et "medisinskap" her), og at det kun er medisiner som er skrevet ut for å brukes på et bestemt tidspunkt som skal registreres som "utskrevet", men det er bare hva min magefølelse sier... Eventuelt at de tas med i regnskapet for hoved-lageret, men med en konkret merknad om at disse "manglende" medikamentene befinner seg i et annet skap/veske.

Lenke til kommentar

Regner med det er et slags hovedlager, dette medesinskapet bør det føres eget regnskap på alt som taes ut og inn, dette bør det også signeres for av den enkelte som gjør dette... Ha gode rutiner for alle.

 

Når det gjelder medesinskap på rom og rompetaske, bør det være ett egen seperat regnskap for dette, hvor den enkelte som følger personen eller har eksempelvs vakt går gjennom dette hver dag og sjekker innholdet og bekrefter dette... (Det må uansett sjekkes innholdet hver dag, da dette er jo viktig medikamenter) Med å skrive innhold og kvittere for dette...

 

Ved bruk må da bruken kvitteres ved endt skift eller lignende...

 

Om noen ikke har gått igjennom innholdet en dag, og det plutselig er mangel ved neste sjekk vil jo den vedkommende som ikke har gått gjennom innholdet få problemer...

Endret av Krozmar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...