Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Husleie


Hjeeeelp

Anbefalte innlegg

Hei,


Jeg kjenner en som leier en leilighet i en blokk. I dag fikk de beskjed om å tømme huset innen 1. juni. Dette er da mindre en 1 måned til. Det er selvsagt å finne en bolig i så kort tid med tanke på at det er en barnefamilie og de er dermed nødt til å finne en leilighet i et barnevennlig området. Det jeg lurer på, er det lov å gi så kort tidsfrist for å be leieren om å flytte på seg? Hva sier lover og regler om dette? Dersom eierne av huset nekter å utvide fristen, hva slags rettigheter har denne familien? Er det lov å gi så kort tidsfrist?


Evt. Hvem kan de kontakte for hjelp?


 


 


Tusen takk for svar!  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei,

Jeg kjenner en som leier en leilighet i en blokk. I dag fikk de beskjed om å tømme huset innen 1. juni. Dette er da mindre en 1 måned til. Det er selvsagt å finne en bolig i så kort tid med tanke på at det er en barnefamilie og de er dermed nødt til å finne en leilighet i et barnevennlig området. Det jeg lurer på, er det lov å gi så kort tidsfrist for å be leieren om å flytte på seg? Hva sier lover og regler om dette? Dersom eierne av huset nekter å utvide fristen, hva slags rettigheter har denne familien? Er det lov å gi så kort tidsfrist?

Evt. Hvem kan de kontakte for hjelp?

 

 

Tusen takk for svar!  :)

 

 

De er ikke nødt å finne en ny leilighet i et barnevennlig område, de er nødt å finne en ny leilighet... Så sant oppsigelsen er gyldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...