Gå til innhold

Betale 2 boliglån.. Hjelp


Anbefalte innlegg

Har som sagt 2 boliglån nå

 

Fikk en sjelden mulighet til å kjøpe barndomshjemmet mitt billig og slo til.

Har da lagt ut leiligheten for salg, har hatt 2 visninger denne uken ( Oslo området )

 

Men kun 2 stk på visning, begge skrev seg på lista. Så sitter litt med en dårlig magefølelse før bud-runden som er på mandag.

 

Så har satt meg inn i muligheten for at jeg ikke får solgt enda.

 

Er eneste mulighet utleie? Kortidsleie etc.. Jeg klarer ikke å betjene begge lån. Og vil det være mulighet å "fryse" en av lånene? 

 

Kontaktpersonen min i banken er ikke tilbake før Onsdag neste uke, Og ingen andre i banken forstår situasjonen og sier jeg må vente på rådgiveren min.

 

Andre som har vært i lignende situasjon og fikk løst det?

 

 



Anonymous poster hash: 778bc...973
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, har nettopp kjøpt meg hus, og hadde bolig fra før. Jeg kjøpte huset først, og tok også over huset før jeg var kvitt boligen. I denne perioden er det vanlig med mellomfinansiering. Mellomfinansiering er regisert av banken min. Da har man to lån: Lån på bolig A og bolig B. Det de gjør, er å fryse begge lånene, så blir du trukket for renter for lånene bare, og det burde økonomien til de fleste som har kjøpt bolig tåle, hvertfall på kortere sikt.

 

Det er selvsagt ikke gunstig med mellomfinansiering, men må ofte til. For min del var jeg veldig heldig med salg av min forrige bolig. Det kom tre på visning: én som hadde endt opp på feil visning, én som ikke var interessert, og én som la rett på prisantydning og som kunne ta over etter kort tid.

 

Håper alt ordner seg!

Endret av Kaffekong1
Lenke til kommentar

 

Har som sagt 2 boliglån nå

 

Fikk en sjelden mulighet til å kjøpe barndomshjemmet mitt billig og slo til.

Har da lagt ut leiligheten for salg, har hatt 2 visninger denne uken ( Oslo området )

 

Men kun 2 stk på visning, begge skrev seg på lista. Så sitter litt med en dårlig magefølelse før bud-runden som er på mandag.

 

Så har satt meg inn i muligheten for at jeg ikke får solgt enda.

 

Er eneste mulighet utleie? Kortidsleie etc.. Jeg klarer ikke å betjene begge lån. Og vil det være mulighet å "fryse" en av lånene? 

 

Kontaktpersonen min i banken er ikke tilbake før Onsdag neste uke, Og ingen andre i banken forstår situasjonen og sier jeg må vente på rådgiveren min.

 

Andre som har vært i lignende situasjon og fikk løst det?

 

Har kjøpt nytt hus og siden det var uklart når det ble ferdig kunne jeg dårlig selge før flytting, så jeg betaler på 2 lån også - dog ble første betaling på det nye lånet utsatt en enkelt måned.  Hvis du ikke kan betjene begge lånene en liten stund syns jeg det er rart at de i banken ikke har sett og påpekt dette allerede, for selv om du får solgt med en gang, kan det jo ta noen måneder før overtakelse hvor du må betale på begge lån.  Sandsynligvis kan du avtale avdragsfrihet i et par måneder. 

Lenke til kommentar

Tipper du får mellomfinansiering her. :-) Ordner seg nok. 

Det er mange boliger i Olso som må gå 2 visningsrunder, men det løser du med en ny visning nå neste helg. Skjedde med en leilighet ved siden av meg. Ingen bud etter første visningsrunde. Solgt over takst før andre. :-) Så ikke bekymre deg helt enda. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...