Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Finn.no - Har ikke fått kvittering på produktet (skulle følge med)


Anbefalte innlegg

Hei. 

Kjøpte for snart fire uker siden en middels kostbar datakomponent på Finn. Det var et nesten nytt produkt, kun testet. Selgeren virka hyggelig, har fått bare positive vurderinger, alt virka greit. Jeg mottok komponenten noen dager etter betaling, og produktet i seg selv har fungert 100%. 

 

Men, i annonsen sto det at kvittering skulle medfølge. Da jeg oppdaget at den ikke fulgte med, kontaktet jeg selger på finn. Han sa han hadde den elektronisk og skulle sende den på mail. Jeg sendte han mailadressa på sms (finn blokkerer de jo). Det gikk et par dager og jeg hadde enda ikke fått noe. Sendte sms, fikk svar at han "skal ha sendt den", og skulle prøve igjen. 

Siden har jeg ikke klart å få tak i vedkommende, verken via sms, telefon eller Finn-melding. Jeg har ved flere anledninger anmodet om å få kvitteringa på enten mms eller mail, gitt han alt han trenger, uten respons. Prøver jeg å ringe, går den rett til mobilsvar, kontra tidligere hvor det i det minste ringte en stund før ingen svar. 

Det kan virke som at det er mye trøbbel bare for en kvittering på noe som fungerer som det skal, men atferdsmønsteret til selger gjør hele greia litt mistenkelig. I tillegg er det jo veldig greit å ha garanti/reklamasjonsrett på en kostbar datakomponent i tilfelle jeg skulle trenge det. Jeg hadde ikke kjøpt dette produktet hvis det ikke fulgte med kvittering. 

Så, noen som vet hvordan jeg kan ta dette videre? 



Anonymous poster hash: 7931c...394
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det så hemmelig at du ikke kan fortelle oss hva slags produkt det er snakk om? Måten selgeren her unngår deg er det godt mulig du har kjøpt tyvegods. Send han en melding hvor du spør rett ut om dette, og at du vurderer en politianmeldelse. 

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Garanti kan du vel ha selv om kvittering mangler.

I utgangspunktet er dette en mangel jeg vil mene gir grunnlag for heving av kjøp eller prisavslag. Men å vinne frem med dette hvis selger er vanskelig kan nok fort koste mer enn å svelge tapet.

Endret av skripis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

TS her.

 

Har selvsagt sjekket spamfolder i mail. Ingenting der. Vi hadde korrespondanse via sms i tillegg til finn-meldinger så det er rart ol han har blokkert meg men..Antageligvis har han blokkert nummeret mitt ja, pga han var lei av maset - kjente ikke igjen nummeret eller noe sånt. Jeg skal prøve å ringe med annet nummer.

 

I dette tilfellet virker det svært, svært - usannsynlig, men for alt jeg vet så kan det jo være noe snusk på gang. I tillegg har jeg vell «retten» på min side når det kommer til å heve kjøpet? Ettersom jeg ikke har fått det som ble annonsert. Men per nå handler deg vel egentlig om å i det hele tatt få tak i fyren.

 

Anonymous poster hash: 7931c...394

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...