Gå til innhold

Opptøyer i Frankrike


Anbefalte innlegg

Mon tro hvem som står bak.. :wee:

 

"Hundrevis av politifolk ble sendt ut etter at innbyggere i et svært innvandrertett område startet opptøyer i den franske byen Toulouse. Volden startet etter at politiet stoppet en kvinne som gikk med heldekkende islamske klær, noe som er ulovlig i Frankrike."

 

https://www.frieord.no/utenriks/opptoyer-i-frankrike-etter-at-tildekket-muslimsk-kvinne-ble-beordret-til-a-identifisere-seg-for-politiet/

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er som jeg har tenkt lenge.. det blir spennende å se hvordan Muslim/Islamloven og demokratisk rettssystem kommer til å utvikle seg. Tanken bak det demokratiske rettssystemet er at det skal være religionsfrihet, men det er rettsystemet/loven som står øverst. Dette er ikke disse gruppene vant til. Da er jo den eneste løsningen krig, og dette er jo på en måte litt som krig.

 

Jeg tror ikke politikere tar helt innover seg hvor dype disse kulturene stikker. Kan jo ikke bare åpne grensene og håpe at det ordner seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er litt delt. Syns folk burde kunne følge loven og religiøse plagg er ikke nødvendige for å tilbe din gud, men igjen så føles det dumt å kle av kvinner med tvang også.... Deres kropp, deres regler, og alt det der. Har du lyst til å være ett vandrende svart telt midt på sommeren så syns jeg de burde få lov til det. Jeg lurer på hvorfor forbudet har kommet på plass, hvem tror dere de er for? De som blir utsatt? Er overbevist at det bare er for folket som må se på dem, og da slipper de jo å ta for seg problematikkene som følger slik religion og å bli påtvunget hodesjal eller hijab av sine foreldre. De ekstreme muslimene forsvinner ikke eller blir mindre muslim av det, nå er det bare vanskeligere å vite om hvem som er hvem. 

Lenke til kommentar

En idiotisk lov, som burde brytes så ofte som mulig.

 

Man kan være uenig med lovene i det landet man er i, men man må følge dem eller møte konsekvensene. Om ikke muslimene i Frankrike liker lovene der så kan de alltids flytte til et land som feks Saudi Arabia der de kan dekke seg til så mye man vil.

 

Det er ikke naturlig eller lov å gå rundt med heldekkende skimaske og da skal det ikke gjøres unntak for religiøse heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

En idiotisk lov, som burde brytes så ofte som mulig.

 

Man kan være uenig med lovene i det landet man er i, men man må følge dem eller møte konsekvensene. Om ikke muslimene i Frankrike liker lovene der så kan de alltids flytte til et land som feks Saudi Arabia der de kan dekke seg til så mye man vil.

 

Det er ikke naturlig eller lov å gå rundt med heldekkende skimaske og da skal det ikke gjøres unntak for religiøse heller.

 

Eller de kan engasjere seg politisk. Ofte har personer med innvandrerbakgrunn lavere politisk engasjement enn folk fra familier som har bodd i landet lenge. Og om du ikke engasjerer deg noe videre politisk så får du jo ikke ting som du vil, så enkelt er det.

Lenke til kommentar

 

(...) Jeg lurer på hvorfor forbudet har kommet på plass, hvem tror dere de er for? (...)

En lov laget av islamofober, for å sanke stemmer fra islamofober.

 

Uten det franske folkets vide aksept for ignoranse, fordommer og konspirasjonsteorier hadde denne loven aldri blitt vedtatt.

 

 

Syns loven er helt grei den.

 

Om de vil kle seg slik finnes det mange andre land der slike plagg er greit å bruke.

 

Merkelig nok er de fleste av disse landene "Shitholes".

Lenke til kommentar

Er som alle andre fobier - irrasjonelt. Fobi betyr bokstavelig talt frykt eller sykelig frykt. Du er ikke rasjonell når du er redd.

Som du helt korrekt påpeker er det per definisjon ikke rasjonelt å ha sykelig frykt for noe. Men det kan være rasjonelt å ha en frastøting overfor f.eks. en religion.

 

I Koranen 4. Surah 56 vers står følgende:

"Lo! Those who disbelieve Our revelations, We shall expose them to the Fire. As often as their skins are consumed We shall exchange them for fresh skins that they may taste the torment. Lo! Allah is ever Mighty, Wise."

 

Det er vanskelig å ikke føle en avsky overfor Islam blant annet på bakgrunn av dette (og dette er bare toppen av isfjellet). Jeg snakker da ikke om avsky overfor muslimer all den tid den jevne muslim selvsagt ikke er så jævlig som dette skriftstedet tilsier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...