Gå til innhold

Spenningen bygger seg opp mot 30. april for Fortnite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tek, Fortnite er ikke i nærheten av å slå League of Legends engang. Fra 2016 skal det angivelig være 100 millioner spillere per måned og nesten 30 millioner til dagen.

 

Folk tror alltid at når det er så mye oppmerksomhet og spillere som spiller et spill så er det størst, men League er bare så langt foran alle andre at det ikke er morsomt engang.

Lenke til kommentar

 

Jeg forstår ikke hvorfor du er så butthurt av EN artikkel. Tek.no har aldri før laget en artikkel dedikert til Fortnite før nå.

 

Ser du på trendene så er det strategisk lurt for norske medier å skrive om Fortnite i disse dagene fordi det er "in" i Norge.

https://trends.google.com/trends/explore?date=all&geo=NO&q=%2Fm%2F0k9bc90,%2Fm%2F04n3w2r

 

Det hjelper ikke med 30 millioner globale spillere hvis interessen er laber i Norge.

 

[Disclaimer]Jeg spiller hverken LoL, Fortnite eller andre MOBA/Battle Royales[/disclaimer]

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg forstår ikke hvorfor du er så butthurt av EN artikkel. Tek.no har aldri før laget en artikkel dedikert til Fortnite før nå.

 

Ser du på trendene så er det strategisk lurt for norske medier å skrive om Fortnite i disse dagene fordi det er "in" i Norge.

https://trends.google.com/trends/explore?date=all&geo=NO&q=%2Fm%2F0k9bc90,%2Fm%2F04n3w2r

 

Det hjelper ikke med 30 millioner globale spillere hvis interessen er laber i Norge.

 

[Disclaimer]Jeg spiller hverken LoL, Fortnite eller andre MOBA/Battle Royales[/disclaimer]

 

Jeg pleier alltid å påpeke om jeg ser feil i artikler, om det omhandler Fortnite er jeg da butthurt?

 

De kan fint skrive at Fortnite sannsynligvis er mer populært i Norge, helt greit. Derimot når du lager en overskrift som sier "mest populære spill" for et spill som ikke er verdens mest populære så blir det feil. Mener du ingen bør påpeke at det de skriver er feil? 

 

Det er sikkert lurt å skrive om Fortnite, de kan skrive så mye om Fornite de vil, men det som står i artiklene bør være riktig. Er du ikke enig i det?

Lenke til kommentar

Tek, Fortnite er ikke i nærheten av å slå League of Legends engang. Fra 2016 skal det angivelig være 100 millioner spillere per måned og nesten 30 millioner til dagen.

 

Folk tror alltid at når det er så mye oppmerksomhet og spillere som spiller et spill så er det størst, men League er bare så langt foran alle andre at det ikke er morsomt engang.

 

seriøst, League of Legends er moba for folk som ikke kan spille moba. folk blir lei av fortnite til slutt.

Er jo bare å springe og skyte, og league er bare dota 2 uten mekanikken som gjør det er krevende :)

candy crush er også populært er et det bra spill, nei..

Lenke til kommentar

Jeg pleier alltid å påpeke om jeg ser feil i artikler, om det omhandler Fortnite er jeg da butthurt?

 

 

 

De kan fint skrive at Fortnite sannsynligvis er mer populært i Norge, helt greit. Derimot når du lager en overskrift som sier "mest populære spill" for et spill som ikke er verdens mest populære så blir det feil. Mener du ingen bør påpeke at det de skriver er feil? 

 

Det er sikkert lurt å skrive om Fortnite, de kan skrive så mye om Fornite de vil, men det som står i artiklene bør være riktig. Er du ikke enig i det?

 

Det er mange måter å måle popularitet på. Nå vet jeg ikke kilden til TEKs påstand, og jeg koblet ærlig talt ikke at du henviste til ingressen når jeg skrev det over. Men ser man på Twitch sin seerbase så er Fortnite et stykke over LoL akkurat nå når jeg skriver dette, og da er "verdens mest populære" en akseptabel formulering.

https://i.imgur.com/MouCyGV.png

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg forstår ikke hvorfor du er så butthurt av EN artikkel. Tek.no har aldri før laget en artikkel dedikert til Fortnite før nå.

 

Ser du på trendene så er det strategisk lurt for norske medier å skrive om Fortnite i disse dagene fordi det er "in" i Norge.

https://trends.google.com/trends/explore?date=all&geo=NO&q=%2Fm%2F0k9bc90,%2Fm%2F04n3w2r

 

Det hjelper ikke med 30 millioner globale spillere hvis interessen er laber i Norge.

 

[Disclaimer]Jeg spiller hverken LoL, Fortnite eller andre MOBA/Battle Royales[/disclaimer]

 

Jeg pleier alltid å påpeke om jeg ser feil i artikler, om det omhandler Fortnite er jeg da butthurt?

 

De kan fint skrive at Fortnite sannsynligvis er mer populært i Norge, helt greit. Derimot når du lager en overskrift som sier "mest populære spill" for et spill som ikke er verdens mest populære så blir det feil. Mener du ingen bør påpeke at det de skriver er feil? 

 

Det er sikkert lurt å skrive om Fortnite, de kan skrive så mye om Fornite de vil, men det som står i artiklene bør være riktig. Er du ikke enig i det?

 

Fortnite får så ekstrem oppmerksomhet grunnet kjendiser som også har slengt seg på, noe LoL ikke kan hevde. Ikke bare dette, men Fortnite seiler på en bølge av "memes", instagram, morsomme videoer på facebook, og alt det der innenfor sosiale medier. Noe som gjør at selv om spillermassen kanskje ikke er større, så er oppmerksomheten det mottar mye større.

Når da i tillegg NFL-spillere, NBA-spillere, artister som Drake, Travis Scott, med fler som slenger seg på - Ja da blir det mye artikler.

Lenke til kommentar

Det er mange måter å måle popularitet på. Nå vet jeg ikke kilden til TEKs påstand, og jeg koblet ærlig talt ikke at du henviste til ingressen når jeg skrev det over. Men ser man på Twitch sin seerbase så er Fortnite et stykke over LoL akkurat nå når jeg skriver dette, og da er "verdens mest populære" en akseptabel formulering.

https://i.imgur.com/MouCyGV.png

 

Du mener antallet folk som så spillet på Twitch i det øyeblikket du skrev innlegget ditt er et godt mål på popularitet? Er Twitch den eneste plattformen som sender slikt innhold? Journalist brukte ordet verden. Ikke heromkring. Det er klart flere som ser League of Legends enn Fortnite streams. Også på Twitch ligger League over Fornite i timer per måned. Så jeg ser ikke helt hva slags måte tek liksom skal mener Fortnite er mer populær. Jeg tror journalist har blandet inn litt for mye personlig erfaring her. Kanskje er og Fortnite mest populære spillet i Norge akkurat nå, men da burde journalist skrevet Norge.

 

Og så skal vi bare ignorere at sannsynligvis minst dobbelt så mange spiller League of Legends til enhver tid som Fortnite? 

Lenke til kommentar

Fortnite får så ekstrem oppmerksomhet grunnet kjendiser som også har slengt seg på, noe LoL ikke kan hevde. Ikke bare dette, men Fortnite seiler på en bølge av "memes", instagram, morsomme videoer på facebook, og alt det der innenfor sosiale medier. Noe som gjør at selv om spillermassen kanskje ikke er større, så er oppmerksomheten det mottar mye større.

Når da i tillegg NFL-spillere, NBA-spillere, artister som Drake, Travis Scott, med fler som slenger seg på - Ja da blir det mye artikler.

 

Så vi har gått over til å måle spills popularitet i hvor mye likes og deling spillet får på sosiale medier til enhver tid?

 

Så når vi ser på nye God of War, skal vi se på hvor mye aktivitet det generer på Instagram og Facebook for å måle populariteten til spillet? Heller enn hvor mange som kjøper og spiller det?

 

I League så kjøper NBA og NFL lag og spillere opp lag ti ligaspill. Er det at disse bruker titalls millioner dollar på et spill mindre viktig enn at noen spillere spiller et spill? 

 

Igjen er og dette kun i Vesten, og igjen så skrev journalisten verden, ikke Vesten. Har du sett på hva av kjendiser som spiller og investerer i League i Kina eksempelvis?

Lenke til kommentar

 

Fortnite får så ekstrem oppmerksomhet grunnet kjendiser som også har slengt seg på, noe LoL ikke kan hevde. Ikke bare dette, men Fortnite seiler på en bølge av "memes", instagram, morsomme videoer på facebook, og alt det der innenfor sosiale medier. Noe som gjør at selv om spillermassen kanskje ikke er større, så er oppmerksomheten det mottar mye større.

Når da i tillegg NFL-spillere, NBA-spillere, artister som Drake, Travis Scott, med fler som slenger seg på - Ja da blir det mye artikler.

 

Så vi har gått over til å måle spills popularitet i hvor mye likes og deling spillet får på sosiale medier til enhver tid?

 

Så når vi ser på nye God of War, skal vi se på hvor mye aktivitet det generer på Instagram og Facebook for å måle populariteten til spillet? Heller enn hvor mange som kjøper og spiller det?

 

I League så kjøper NBA og NFL lag og spillere opp lag ti ligaspill. Er det at disse bruker titalls millioner dollar på et spill mindre viktig enn at noen spillere spiller et spill? 

 

Igjen er og dette kun i Vesten, og igjen så skrev journalisten verden, ikke Vesten. Har du sett på hva av kjendiser som spiller og investerer i League i Kina eksempelvis?

 

Tror du bare må akseptere at Fortnite rir på en bølge :)

Lenke til kommentar

Tror du bare må akseptere at Fortnite rir på en bølge :)

 

Ikke uenig idet. Men at Fortnite rir på en bølge gjør det ikke til verdens mest populære.

 

Hvis jeg bygger en skikkelig høy bygning i Oslo og sier den er verdens høyeste bygning til tross for at de har en høyere i Kina, da er jo det jeg sier feil. Bare fordi nordmenn vet lite om hva som skjer på andre siden av kloden, så kan du ikke bruket uttrykket verden for så å ignorere 70% av verdens befolkning. 

 

Om kineserne da sier at nei de har verdens høyeste, skal vi bare si de er butthurt? Skal vi kontre med at bygningen i Oslo har fått mye mer innhold på sosiale media, og kjendiser har tom kommet og besøkt den?

 

 

Det du sier er hele poenget mitt. Det kommer stadig nye spill som rir på en bølge av popularitet. Og det er lenge siden League gjorde det. Og hver gang et nytt spill kommer som rir på en bølge så kommer folk og sier det er det mest populære nå, mest spilte osv. Men det er aldri slik. League er alltid mye mye større. Så du kan si at Fortnite er veldig populært i disse trakter for tiden. Veldig sant. Mest populære i verden? Ikke på noen måte, det er faktisk feil. 

 

Folk påpeker alltid feil i artikler hos tek, men dette er første gang jeg har opplevd at folk mener at noe som åpenbart feil ikke egentlig er så feil og at jeg ikke burde skrevet at det er feil. Har vi ikke nok fake news for tiden? Det blir litt som når Trump skryter av hvor mange folk som kommer og det er ren løgn. Tek skriver se hvor populært Fortnite er og så spiller de opp populariteten til nivåer den ikke er på. Dett bør lesere si ifra at ikke er greit mener jeg. Jeg har ingenting imot artikler om Fornite, så lenge det som står i dem er riktig.

Lenke til kommentar

Må ikke glemme at antall spillere per mnd. I LoL ble nedjustert i 2017 da Lunaris. Til 81 millioner spillere per mnd. 100 millioner var i 2016.

Nei, de gjorde ikke det. Det er en 3. part som brukte tall fra Riot sin API til å beregne seg frem til at de mente antall spillere hadde gått ned. Det er ikke offisielle tall fra Riot. Og problemet med dette er at mange servere har ikke API tilgang, så disse tallene er da åpenbart helt feil.

 

En kan nok derimot rimelig trygt si at det ikke har vært så mye vekst i det siste siden Riot ikke har publisert tall på en stund. Det er mulig det har gått ned., men det er heller ikke sikkert.

 

Det er mulig det har gått ned i EU og NA, men opp i verden som helhet.

 

Men uansett har det ikke noe å si engang. Det står 45 millioner har spilt Fortnite. League har minst 80 millioner spillere PER MÅNED. Så dobbelt så mange spiller League hver måned som alle som noengang har spilt Fortnite. Lurer på hvem som er størst jeg...

 

 

Det siste peak players rapportert av Riot er 7,5 millioner mennesker.

 

 

Tallene fra Riot er høyere enn for hele Steam sammenlagt. Så at tek mener 3,4 kvalifiserer til mest populære spill er rimelig elendig journalistikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...