Gå til innhold

Sonys 4K-mobil får nytt ekstremkamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fullstendig uaktuelt med Sony så lenge de fyller telefonene med crapware man ikke får avinstallert.

 

Fullstendig uaktuelt for meg generelt å ha noe annet enn iOS.  Liker ikke Android, grunnet det som blir levert med telefoner (som du nevner, crap ware, Google-stuff, etc.)

 

Finner det veldig leit at her har vi kjempe brae mobiler som kunne vært noe å vurdere, men kravet om Android gir en avsmak.

 

Heller alternativer some (uten Google-bitene):

https://postmarketos.org

http://www.lineageos.co

https://www.plasma-mobile.org/overview/

 

Ed1t: https://jolla.com

Endret av MindTooth
Lenke til kommentar

 

Hadde både Z1 og Z2 - begge hadde elendig kamera på tross av lovnader om det motsatte. Noen grunn til å gi Sony en ny sjanse?

De hadde ikke elendig kamera, kun dårlige brukere.

De har nå helt ny linse og sensor.

 

 

De hadde elendig kamera. Fullt og helt umulig å få et godt bilde uten å kødde med manuelle innstillinger i en halvtime. Da er det ubrukelig i en mobiltelefon i min bok.

Endret av Vannlinjen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Markedets heftigste mobilskjerm er jo ikke i nærhet av sannheten bare fordi den er 4k, og den er ikke alene om det for den delen heller.. Men de fleste produsenter har bedre skjermer med hensyn til alle andre egenskaper en skjerm skall ha.. inkl Huawei og Nokia faktisk, som skall være billige og fersk i markedsegmentet premiumtelefoner..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Markedets heftigste mobilskjerm er jo ikke i nærhet av sannheten bare fordi den er 4k, og den er ikke alene om det for den delen heller.. Men de fleste produsenter har bedre skjermer med hensyn til alle andre egenskaper en skjerm skall ha.. inkl Huawei og Nokia faktisk, som skall være billige og fersk i markedsegmentet premiumtelefoner..

 

Den har ca 30% mer lysstyrke enn forrige modell. Hvilket da gir den tilsvarende lysstyrke som samsung og iPhone.

Når den da i tillegg har høyere oppløsning oglengre levetid, så skulle den være brukbar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er så lei av den ensidige fokusen på kamera. Alt er bare kamera, kamera, kamera. Det er en f***ings mobiltelefon.

 

Kamera er vel eneste grunn til å kjøpe dyre mobiler. Tar man ikke foto, får du svært gode telefoner til et mye lavere prisnivå. Om du vil kun drive med tale og sms, klarer du deg med en Nokia til noen hundrelapper :-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Er så lei av den ensidige fokusen på kamera. Alt er bare kamera, kamera, kamera. Det er en f***ings mobiltelefon.

 

Kamera er vel eneste grunn til å kjøpe dyre mobiler. Tar man ikke foto, får du svært gode telefoner til et mye lavere prisnivå. Om du vil kun drive med tale og sms, klarer du deg med en Nokia til noen hundrelapper :-)

Kamera har veldig lite å si for min del da jeg har systemkamera uansett, men jeg betaler gjerne litt ekstra for en Premium telefon som denne rett og slett pga ytelsen.

Lenke til kommentar

 

 

Hadde både Z1 og Z2 - begge hadde elendig kamera på tross av lovnader om det motsatte. Noen grunn til å gi Sony en ny sjanse?

De hadde ikke elendig kamera, kun dårlige brukere.

De har nå helt ny linse og sensor.

 

 

De hadde elendig kamera. Fullt og helt umulig å få et godt bilde uten å kødde med manuelle innstillinger i en halvtime. Da er det ubrukelig i en mobiltelefon i min bok.

Da må du enten ha hatt en defekt modell eller rett og slett ha null peiling på hvordan du tar et bilde. Mye er sagt om Xperia-telefoner i ettertid og ikke alle har vært topp (Z3 f.eks var ikke av typisk Xperia-kvalitet og er den eneste Xperia'en jeg har hatt som jeg ikke var 100% fornøyd med) men Z1 hadde da vitterlig det beste kameraet på markedet (i Norge) da den kom ut eller ihvertfall helt der oppe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde både Z1 og Z2 - begge hadde elendig kamera på tross av lovnader om det motsatte. Noen grunn til å gi Sony en ny sjanse?

Ja, ville sagt det alltid er grunn til å gi Sony ny sjanse. Det er jo Sony som lager bildesensorene, så jeg ville sagt at de alltid har mulighet til å komme med noe nytt som slår ut alle andre. Så ville ikke undervurdert dem uten videre.

 

Blir spennende å se hvor gode bilder det faktisk tar. 

 

Ellers som andre påpeker så er ikke skjermen best fordi den er 4K. En skjerm er mye mer enn kun piksler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Hadde både Z1 og Z2 - begge hadde elendig kamera på tross av lovnader om det motsatte. Noen grunn til å gi Sony en ny sjanse?

De hadde ikke elendig kamera, kun dårlige brukere.

De har nå helt ny linse og sensor.

 

 

De hadde elendig kamera. Fullt og helt umulig å få et godt bilde uten å kødde med manuelle innstillinger i en halvtime. Da er det ubrukelig i en mobiltelefon i min bok.

Da må du enten ha hatt en defekt modell eller rett og slett ha null peiling på hvordan du tar et bilde. Mye er sagt om Xperia-telefoner i ettertid og ikke alle har vært topp (Z3 f.eks var ikke av typisk Xperia-kvalitet og er den eneste Xperia'en jeg har hatt som jeg ikke var 100% fornøyd med) men Z1 hadde da vitterlig det beste kameraet på markedet (i Norge) da den kom ut eller ihvertfall helt der oppe.

 

Godt mulig den var defekt, ja. 

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...