Gå til innhold

Hjemmelaget pc bord som kabinett.


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring eller gode tips til hva og hvor man får tak i deler til å bygge et eget pc bord som også fungerer som et kabinett?

 

Har en ide om hvordan jeg skal gjennomføre det, men alltids greit å se om andre har gjort lignende og kan komme med sine tips..

 

Har tilgang til sveiseapparat, diverse sager osv osv. Eneste jeg ikke har er en CNC maskin som vil gi meg spot on kutt :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utallige butikker som tilbyr plexiglass, men det koster jo litt.. Ellers kan du jo kjøpe treverk fra de fleste lokale forhandlere i meterlengde..  Om du ønsker metall funker jo ikke ordinært sveiseapperat, det er jo som regel i Aluminium og må tiksveises..

 

Ellers er det jo bare å stikke innom en ordinær forhandler som selger treverk, så kan de trolig skaffe metallplater i både jern og aluminium.. Men om du kjører det i jern vil du få noe som ikke kan flyttes.. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Skal bordet være så tjukt at du kan ha GPU stående på mobo er det ikke noe problem. Bare napp ut mobo tray fra et kabinett eller kjøp et løst.
Er bordet tynt blir det mer komplisert fordi du må finne en løsning for å feste gpu'er vekk fra mobo og bruke pcie extender(s).

Lenke til kommentar

Jeg har laget ett i treverk og plexiglass, men det måtte være rimelig så det ble mange Petter Smart løsninger, men det ble et brukbart resultat.

 

Jeg brukte MDF-plater som jeg skar ut bunn og sider, boret hull til treplugger og limte sammen. Det sitter veldig godt. Skar ut plate til HK av et gammelt kabinett så stand-offs osv. ble riktig. Skar også ut på/av-knappen, restart og LED-aktivitetslys ut av samme kabinett sammen med front-USB. Deretter kobler jeg sammen alt og nå fungerer det helt knall.

 

Alt av MDF, plexi og skruer er kjøpt på Coop Obs. Brukte en stikksag med blad for metall til å skjære til plexiglasset. Måtte bare skjære av den ene siden, og den stikker ut bakover og synes ikke. De tre andre sidene ser helt supre ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...