Gå til innhold

STREAMING: Xbox One X vs PS Pro


krøllas

Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

Jeg skal kjøpe meg Xbox one X eller PS pro.

 

Slik jeg forstår det så er xbox sterkere som gaming engine, mens PS pro tilbyr flere spill (exclusives osv).

 

Jeg skal bruke den til streaming og spill og jeg tror spilling på begge engines er bra nok for mitt bruk, så hvis man ser bort ifra pris og spillperformance som parametre, men kun fokuserer på streaming, hvilken er best, og hvor mye forskjell er det egentlig?

 

1) Kan begge streame 4K HD like bra? (HDR, Blu-ray osv)

2) Har begge alle apps: netflix HBO Nordic, Prime, NRK osv lett tilgjengelig?

3) Hvem har best access til å "kjøpe/leie" filmer/serier online

4) Er en av de bedre til å manøvrere enn andre?

5) Vil TV'en min stå for noen begrensninger for streaming performance? (når det kommer til spill eller streaming?, jeg har denne: https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/63ogstorre/lg-75uh780v/230876.11454/ (75 tommer, 4K, støtter HDR, er FPS bra nok?)

 

 

Takk for all hjelp!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XBOX One S/X skal begge kunnen streame eget gameplay i "Mixer" i 1440p, etter oppdateringen i mars. Men jeg vet ikke, det høres ut som TS sitt fokus er hovedsakelig på å streame Netflix etc. I hvilket tilfelle XBOX oneS/X begge tar imot streamer i 4K. Hvilke app'er som er tilgjengelig er jeg ikke oppdatert på..

 

Ellers husker jeg det var snakk om at LG TV'er i 2016? Ikke hadde HDR i "Game mode", og at input lag i modes med HDR var alt for høy til å spille med. Det kom en FW oppdatering som fikset ihvertfall OLED modellene. Men ellers er jeg usikker. Det er verdt å sjekke. Ellers er det jo bare å handle konsoll fra en plass med åpent kjøp, og rett pg slett bare prøve.

 

Selv er jeg en "sucker" for XB1X's overlegne kraft for øyeblikket. I tillegg har MS sitt "Gamepass" abonnements tjeneste, som gjør at man begynner med 100+ titler man kan leke med fra dag en. Førstemåned gratis, deretter 59Kr tror jeg.

 

XBOX har jo for såvidt også exclusive titler, men ikke like mange, og ganske forskjellige fra PS sine. Men velger man PS, så kan man glemme Gears of War titlene, Halo, og Forza bl.a. Uansett så "ofrer" man noe, sånn er det jo bare når de driver med exclusiver..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...