Gå til innhold

Facebook lover endringer etter personvern­skandalen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Ingen opplysninger er obligatoriske, for å bruke Facebook. Alle opplysninger er blitt oppgitt helt frivillig.

Ingen forandring i Facebook sin policy vil forhindre mennesker å fortsette å oppgi disse opplysninger.

Det er brukerne som må forandre sin policy....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Think Facebook knows a lot about you? Google is WORSE! From deleted files to location history, IT expert reveals the extent of the personal data the search giant holds on you.

 

Mer her : http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-5557619/IT-expert-reveals-extent-data-Google-you.html

 

Det er ingen grunn til å ha noen illusjoner om noen av de og Microsoft forsøker å ta igjen det teipte - i eget univers samt ved b.la å kjøpe en annen selvangivelsestjeneste. TurnedIN ehh.... LinkedIN

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier som Øystein Sunde sang: Jeg tor det ikke før jeg får se det.

Hele Facebook er bygd for at de kan tappe brukerne for all informasjon og misbruke den på alle tenkelige og utenkelige måter for å misbruke brukerne.

Er det noen som tror at dette lar seg bygge om i en håndvending når dette er Facebooks konsept? Nei, det lar seg ikke gjøre.

Og aviser og norske kommuner og offentlige etater satser mer og mer på at kunder skaffer seg Facebook uten å sukke.

Selv har jeg ikke lagt ut en eneste detalj om meg selv på min konto og ikke har jeg godtatt noen venner. Det merkelige er at jeg til stadighet blir foreslått å legg til venner i min omgangkrets

Så blir man oppfordret å delta i konkurranser der man selvfølgelig gir fra seg informasjon om sine venner og kontakter. Dette er jo rene pressmidler. Hadde noen blitt presse så til de grader AFKB, ville det blitt politisak ganske så fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg sier som Øystein Sunde sang: Jeg tor det ikke før jeg får se det.

Hele Facebook er bygd for at de kan tappe brukerne for all informasjon og misbruke den på alle tenkelige og utenkelige måter for å misbruke brukerne.

Er det noen som tror at dette lar seg bygge om i en håndvending når dette er Facebooks konsept? Nei, det lar seg ikke gjøre.

Og aviser og norske kommuner og offentlige etater satser mer og mer på at kunder skaffer seg Facebook uten å sukke.

Selv har jeg ikke lagt ut en eneste detalj om meg selv på min konto og ikke har jeg godtatt noen venner. Det merkelige er at jeg til stadighet blir foreslått å legg til venner i min omgangkrets

Så blir man oppfordret å delta i konkurranser der man selvfølgelig gir fra seg informasjon om sine venner og kontakter. Dette er jo rene pressmidler. Hadde noen blitt presse så til de grader AFKB, ville det blitt politisak ganske så fort.

Facebook kan ikke innhente noen opplysninger du ikke har oppgitt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Jeg sier som Øystein Sunde sang: Jeg tor det ikke før jeg får se det.

Hele Facebook er bygd for at de kan tappe brukerne for all informasjon og misbruke den på alle tenkelige og utenkelige måter for å misbruke brukerne.

Er det noen som tror at dette lar seg bygge om i en håndvending når dette er Facebooks konsept? Nei, det lar seg ikke gjøre.

Og aviser og norske kommuner og offentlige etater satser mer og mer på at kunder skaffer seg Facebook uten å sukke.

Selv har jeg ikke lagt ut en eneste detalj om meg selv på min konto og ikke har jeg godtatt noen venner. Det merkelige er at jeg til stadighet blir foreslått å legg til venner i min omgangkrets

Så blir man oppfordret å delta i konkurranser der man selvfølgelig gir fra seg informasjon om sine venner og kontakter. Dette er jo rene pressmidler. Hadde noen blitt presse så til de grader AFKB, ville det blitt politisak ganske så fort.

Facebook kan ikke innhente noen opplysninger du ikke har oppgitt.

 

Ha-ha :)

Joda, jeg er klar over det. Men jeg tror folk flest innbiller seg at det de laster opp er privat.

Facebook finner ut mye om folk bare ved å analysere likes.

Det er en god grunn til at jeg har et par falske FB-kontoer, og jeg legger aldri ut noe om meg selv, familie eller venner. Venner er noe man har i det virkelige liv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Når du er såpass oppegående gammeldags at du ikke avhenger av Facebook for å ha kontakt med venner og familie så høres det ut som at du ganske lett kan løsrive deg i fra tjenesten. Ville ikke det ha vært mye enklere enn å operere med ulike personligheter?

 

Rettet. Noen har faktisk så mange venner og de er såpass spredt i verden, at man må bruke Facebook for kommunikasjon med alle sammen.

Lenke til kommentar

 

Når du er såpass oppegående gammeldags at du ikke avhenger av Facebook for å ha kontakt med venner og familie så høres det ut som at du ganske lett kan løsrive deg i fra tjenesten. Ville ikke det ha vært mye enklere enn å operere med ulike personligheter?

Rettet. Noen har faktisk så mange venner og de er såpass spredt i verden, at man må bruke Facebook for kommunikasjon med alle sammen.

For det første så var dette et svar på innlegget over, sammenhengen var at h*n ikke bruker eller avhenger av Facebook for kontakt med sine venner.

 

Ellers så er det jo fint dersom du klarer å nå alle sammen med 1 tjeneste, men noen har faktisk såpass mange venner, familie og kontakter spredt rundt i verden som ikke bruker Facebook aktivt slik at man er nødt for forholde seg til flere kommunikasjonsmidler uansett. De aller færreste bruker utelukkende Facebook, for noen gir dette en anledning til å kutte ut en tjeneste. Å gå over til røyksignaler og telegram (ikke telegram, men telegram) ville kanskje ha vært gammeldags, men også Facebook er allerede godt i gang med å forgubbes.

Endret av timeshift
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

Når du er såpass oppegående gammeldags at du ikke avhenger av Facebook for å ha kontakt med venner og familie så høres det ut som at du ganske lett kan løsrive deg i fra tjenesten. Ville ikke det ha vært mye enklere enn å operere med ulike personligheter?

Rettet. Noen har faktisk så mange venner og de er såpass spredt i verden, at man må bruke Facebook for kommunikasjon med alle sammen.

For det første så var dette et svar på innlegget over, sammenhengen var at h*n ikke bruker eller avhenger av Facebook for kontakt med sine venner.

 

Ellers så er det jo fint dersom du klarer å nå alle sammen med 1 tjeneste, men noen har faktisk såpass mange venner, familie og kontakter spredt rundt i verden som ikke bruker Facebook aktivt slik at man er nødt for forholde seg til flere kommunikasjonsmidler uansett. De aller færreste bruker utelukkende Facebook, for noen gir dette en anledning til å kutte ut en tjeneste. Å gå over til røyksignaler og telegram (ikke telegram, men telegram) ville kanskje ha vært gammeldags, men også Facebook er allerede godt i gang med å forgubbes.

 

Skal man kutte ut en tjeneste, så kutter man ikke der flesteparten av vennene er.

Du bruker ordet forgubbing i en feil sammenheng her.

Forgubbing betyr at det bare er eldre mennesker som bruker tjenesten, til tross for bedre alternativer.

Eksempel på det er sjekkhefte.

 

At flere og flere eldre tar i bruk Facebook er ikke forgubbing.

At flere og flere blir eldre på Facebook er heller ikke forgubbing.

At færre og færre yngre bruker Facebook er heller ikke forgubbing.

At flere og flere yngre forlater Facebook er heller ikke forgubbing.

 

Det er ingen Sosiale medier i dag som kan komme i nærheten av nedslagsfeltet til Facebook.

http://gs.statcounter.com/social-media-stats

Lenke til kommentar

Skal man kutte ut en tjeneste, så kutter man ikke der flesteparten av vennene er.

Alternativt så velger man det som passer seg og forteller flokken hvordan man nå er å få fatt i. Selvsagt kan det være lurt å velge noe der flesteparten av ens kontakter er for å dermed skape minst mulig friksjon, men igjen så vrir du på det som ble sagt.

Poenget var at det som passer deg, ikke nødvendigvis er gjeldende for alle andre. Dersom en er på utkikk etter noe annet enn Facebook så er sannsynligheten høy for at mange av ens kontakter bruker flere andre tjenester, de færreste bruker utelukkende Facebook, Facebook er ikke nødvendigvis den eneste populære tjenesten. Jeg presiserte med å si noen, for noen så gir dette en mulighet til å bytte til andre tjenester som skaper minst mulig friksjon. Om dette ikke er mulig for deg og om du er fornøyd med Facebook, så må du gjerne fortsette å bruke Facebook.

 

Du bruker ordet forgubbing i en feil sammenheng her. Forgubbing betyr at det bare er eldre mennesker som bruker tjenesten, til tross for bedre alternativer.

Absolutt ikke. Forgubbing er et uttrykk som brukes når du enten er i ferd med å få eller har en overvekt av eldre. Og før du klarer å vri på dette også så sa jeg aldri at det er en overvekt eller at det er nært forestående. Din påstand med redigeringen var at det er gammeldags å ikke avhenge av Facebook, mitt svar på dette er at yngre alt er i gang med å gjøre andre valg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Skal man kutte ut en tjeneste, så kutter man ikke der flesteparten av vennene er.

 

Trenger du virkelig Facebook for å holde kontakten med dine venner? Holder det ikke med å kunne ringe dem, sende SMS og e-post da?

 

SMS og e-post brukte man før Facebook, men så kom noe som er bedre, og da skiftet man.

Følg tråden, så ser du kanskje hva jeg har skrevet.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...