Gå til innhold

SNIKTITT: Huawei P20 Pro Huawei P20 Pro har ekstremkamera


Anbefalte innlegg

Nei, det er faktisk ikke store forskjellen.

Megapiksler er vel ikke noe garanti for bra bilder. Har selv hatt Sony med 20,7 megapiksler,og sammenlignet med LG og Samsung jeg har hatt så har ikke Sony imponert, de tar dårlige bilder til sammenligning.

Endret av Phantom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Om "busslomme" er stygt eller ikke kommer vel ann på øye om ser.

Personlig synes jeg det er stygt :)

Det blir krisemaksimert, finner du ikke annet enn den bagatellen er det lite å klage på
Har ingenting med krisemaksinering å gjøre. Jeg synes personlig det er stygt. Virker som du tar det personlig
Nei nei, jeg tar det overhodet ikke personlig . Men når tema for den ubetydligheten får så mye oppmerksomhet så synes jeg det er galskap
Lenke til kommentar

 

 

 

Om "busslomme" er stygt eller ikke kommer vel ann på øye om ser.

Personlig synes jeg det er stygt :)

Det blir krisemaksimert, finner du ikke annet enn den bagatellen er det lite å klage på
Har ingenting med krisemaksinering å gjøre. Jeg synes personlig det er stygt. Virker som du tar det personlig
Nei nei, jeg tar det overhodet ikke personlig . Men når tema for den ubetydligheten får så mye oppmerksomhet så synes jeg det er galskap

 

 

Ubetydeligheten, det kommer fra deg eller?

Lenke til kommentar

Har sett sammenlignings bilder og video mellom p20 pro og s9+, er ikke store forskjellen. Flere bilder er s9+ bedre på, i både mørke og lyse omgivelser.. Tester viser også at s9+ er betydelig raskere..

 

Ja, de er ganske like. I noen tilfeller er P20 Pro bedre, i andre tilfeller er S9+ bedre. Men P20 Pro har ikke bildestabilisator når man filmer i 4K-oppløsning, noe som gjør filming i 4K bortkastet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Om "busslomme" er stygt eller ikke kommer vel ann på øye om ser.

Personlig synes jeg det er stygt :)

 

Det blir krisemaksimert, finner du ikke annet enn den bagatellen er det lite å klage på
Har ingenting med krisemaksinering å gjøre. Jeg synes personlig det er stygt. Virker som du tar det personlig
Nei nei, jeg tar det overhodet ikke personlig . Men når tema for den ubetydligheten får så mye oppmerksomhet så synes jeg det er galskap

 

Ubetydeligheten, det kommer fra deg eller?

Ja blant annet, er viktigere ting i livet å klage på
Lenke til kommentar

Nei, det er faktisk ikke store forskjellen.

 

Megapiksler er vel ikke noe garanti for bra bilder. Har selv hatt Sony med 20,7 megapiksler,og sammenlignet med LG og Samsung jeg har hatt så har ikke Sony imponert, de tar dårlige bilder til sammenligning.

 

På sony sine telefoner måtte man faktisk slå på (og av) flere funksjoner.

De kom på 8mp fra fabrikken. Hadde filter. Brukte auto iso. Etc.

Lenke til kommentar

Men hvem gidder å fikle med alskens innstillinger for å ta bilder? De fleste tar vel bilder i Auto.

 

Sony har liksom aldri imponert (Har hatt Z og Z2), min bror hadde Z5 og den gikk rett i retur til fordel for Galaxy S7, og han angra ikke et sekund. (Pga kamera)

 

Samsung har alltid tatt bra bilder for meg, har hatt S4, S5, S8+ og har nå S9+. Har også hatt LG V10 som tok bra bilder og jeg har nå LG V20 som også tar meget gode bilder.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Men hvem gidder å fikle med alskens innstillinger for å ta bilder? De fleste tar vel bilder i Auto.

 

Sony har liksom aldri imponert (Har hatt Z og Z2), min bror hadde Z5 og den gikk rett i retur til fordel for Galaxy S7, og han angra ikke et sekund. (Pga kamera)

 

Samsung har alltid tatt bra bilder for meg, har hatt S4, S5, S8+ og har nå S9+. Har også hatt LG V10 som tok bra bilder og jeg har nå LG V20 som også tar meget gode bilder.

Ja nettopp dette er et av Sonys største problemer. Fotoentusiaster fyller forum og klager over tester som ikke er gjort "skikkelig" der tester ikke har satt perfekte innstillinger for bildet for å ta best mulig bildet med mobilen. For å vise hva optikken og sensor er i stand til. Om du gjør det er nok forskjellene på mobiler mindre.

 

Men som du sier så tar nesten nesten alle bilder på auto. Og Sony er ikke flinke på auto. Samsung og Apple var lenge best, men nå ser vi og Huawei og Google komme inn. Huawei bruker eksempelvis sin egenlagde maskinvare for maskinlæring og software til å gjenkjenne hva den tar bildet av og justere innstilling etter det. Slike ting hjelper på å få bedre bilder i auto modus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Verdt ¨å ta en titt på denne sammenligningen med S9+ fra The Thechchap. Viser at den har noen svakheter dessverre.

 

 

P20 ser ut til å henge etter S9+ på videoopptak, stabilisering ser ut til å fungere mye bedre på S9+, og "superslowmotion" ser også bedre ut på S9+.

 

Om P20 er noen smartmobilkamera revolusjon, nja usikker :)

 

Men det er bra vi får en slik mobil som huawei kommer med her, da tvinges andre produsenter også til å komme med noe bedre.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Verdt ¨å ta en titt på denne sammenligningen med S9+ fra The Thechchap. Viser at den har noen svakheter dessverre.

Selfie er jo preferanse. Hauwei er kinesisk. Hva som regnes som bra selfie i Asia og Vesten er ikke det samme. Annsiktene er jo og definitivt ulike. Så effekten vil påvirke ulikt og sannsynligvis langt mindre. 

 

Men ellers sier vel og den testen at P20 har bedre kamera? Og jeg forstår fortsatt ikke reviews på YouTube. De komprimerer og ødelegger jo video og bildet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bedre bilder på P20, men bedre video på S9+. Synes dog S9+ hevder seg bra på flere bilder, selv om P20 ser ut til å trekke det lengste strået totalt sett.

 

Selv om youtube komprimerer så får man jo sånn någenlunde sett forskjellen.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Banker både Samsung og Apple var kanskje å ta litt i?

 

- Ingen bildestabilisering ved filming i 4K.

- Ingen AUX-inngang

- Har ikke trådløs lading. 

- Cirka samme batteritid som S9+, til tross for større batteri.

- Kameraet presterer rimelig jevnt med S9.

- Fortsatt dårligere skjerm enn S9.

- Har ikke iris-scanner.

- Flere tester viser at S9 laster inn applikasjoner raskere. 

- Slow motion fungerer angivelig bedre på S9.

Endret av Windoge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Verdt ¨å ta en titt på denne sammenligningen med S9+ fra The Thechchap. Viser at den har noen svakheter dessverre.

Selfie er jo preferanse. Hauwei er kinesisk. Hva som regnes som bra selfie i Asia og Vesten er ikke det samme. Annsiktene er jo og definitivt ulike. Så effekten vil påvirke ulikt og sannsynligvis langt mindre. 

 

Men ellers sier vel og den testen at P20 har bedre kamera? Og jeg forstår fortsatt ikke reviews på YouTube. De komprimerer og ødelegger jo video og bildet.

 

 

Nå er jo ikke Samsungen fra Vesten heller, så den sammeligningen er vel litt urimelig. Komprimering av videoen påvirker dessuten begge, ikke bare den ene.

 

Ser jo at Samsung sannsynligvis kommer bedre ut av det når det gjelder video. Men Huawei har bedre fotoegenskaper. Så jeg er ikke helt overbevist om at P20 er best overall ennå.

 

Det eneste jeg egentlig kan konkludere med er at idag er den beste og den 5. beste veldig nær hverandre i kvalitet når det gjelder kamera. Dvs at dersom man kjøper en toppmodell fra Apple, Samsung, LG eller Huawei så blir man stort sett fornøyd med kameraet.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

 

Nå er jo ikke Samsungen fra Vesten heller, så den sammeligningen er vel litt urimelig. Komprimering av videoen påvirker dessuten begge, ikke bare den ene.

 

Ser jo at Samsung sannsynligvis kommer bedre ut av det når det gjelder video. Men Huawei har bedre fotoegenskaper. Så jeg er ikke helt overbevist om at P20 er best overall ennå.

 

Det eneste jeg egentlig kan konkludere med er at idag er den beste og den 5. beste veldig nær hverandre i kvalitet når det gjelder kamera. Dvs at dersom man kjøper en toppmodell fra Apple, Samsung, LG eller Huawei så blir man stort sett fornøyd med kameraet.

 

Nei, men Samsungen er veldig mye mer laget for internasjonalt marked. Samsung har laget mobiler for Vestlige marked i evigheter, og har vært størst lenge. Samsung har og mye kontorer i andre land for utvikling. Av nyopprettelser så har du både lyd og CPU kjerner som blir utviklet i USA. Så nei det er ikke det samme. Huawei utvikler alt fra Shenzhen og er veldig nye på intl. marked.

 

Komprimering påvirker begge, men du kan ikke si at begge blir påvirket likt. Da bildet er ulikt. Si en har bedre dynamic range enn den andre, og YT komprimerer vekk det, så mister den ene det. 

 

Haha, de beste 5 er Apple, Samsung, LG og Huawei? For det første det er ikke 5, det er 4. For det andre, se på testen over deg:

 

"As usual, I wish I’d brought along a less awesome phone just to show how far ahead the Pixel and these two new flagship contenders [s9 + P20] are from the rest of the Android field and Apple’s iPhone X."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

Nå er jo ikke Samsungen fra Vesten heller, så den sammeligningen er vel litt urimelig. Komprimering av videoen påvirker dessuten begge, ikke bare den ene.

 

Ser jo at Samsung sannsynligvis kommer bedre ut av det når det gjelder video. Men Huawei har bedre fotoegenskaper. Så jeg er ikke helt overbevist om at P20 er best overall ennå.

 

Det eneste jeg egentlig kan konkludere med er at idag er den beste og den 5. beste veldig nær hverandre i kvalitet når det gjelder kamera. Dvs at dersom man kjøper en toppmodell fra Apple, Samsung, LG eller Huawei så blir man stort sett fornøyd med kameraet.

 

Nei, men Samsungen er veldig mye mer laget for internasjonalt marked. Samsung har laget mobiler for Vestlige marked i evigheter, og har vært størst lenge. Samsung har og mye kontorer i andre land for utvikling. Av nyopprettelser så har du både lyd og CPU kjerner som blir utviklet i USA. Så nei det er ikke det samme. Huawei utvikler alt fra Shenzhen og er veldig nye på intl. marked.

 

Komprimering påvirker begge, men du kan ikke si at begge blir påvirket likt. Da bildet er ulikt. Si en har bedre dynamic range enn den andre, og YT komprimerer vekk det, så mister den ene det. 

 

Haha, de beste 5 er Apple, Samsung, LG og Huawei? For det første det er ikke 5, det er 4. For det andre, se på testen over deg:

 

"As usual, I wish I’d brought along a less awesome phone just to show how far ahead the Pixel and these two new flagship contenders [s9 + P20] are from the rest of the Android field and Apple’s iPhone X."

 

 

Wow, du klarte virkelig ikke så se skogen for bare trær. Ha en fin dag. Jeg har større sjanse for å få noe fornuftig ut av hamsteren min.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...