SarahG Skrevet 22. mars 2018 Skrevet 22. mars 2018 Trøbbel med NSB-appen.– Skummelt hvis man blir belastet uten å vite det
morten7 Skrevet 22. mars 2018 Skrevet 22. mars 2018 (endret) Har opplevd det samme ellers også når det "ikke" har vært noe feil.Problemet med NSB appen er at det sendes en HTTP POST-request som gjennomfører 2,3,4,, kjøp hvis den samme meldingen resendes. Typisk hvis man prøver å gjøre en bestilling et sted hvor det er dårlig dekning.Løsningen på dette er ganske enkel:-Legg ved en kode som genereres i appen sammen med bestillingen, ser serveren samme koden to ganger vil den skjønne at det er samme bestillingen.Dette kalles idempotente nøkler og er enkelt, men alt for lite brukt av utviklere.Stripe har en god forklaring her:https://stripe.com/blog/idempotencyOg hvor enkelt det kan løses her:https://stripe.com/docs/api/python#idempotent_requests Endret 22. mars 2018 av morten7 6
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 22. mars 2018 Skrevet 22. mars 2018 "Det er en av deres få tjenester som fungerer stabilt bra" Haha
HO7CXI9M Skrevet 23. mars 2018 Skrevet 23. mars 2018 "Hun opplyser også at selv om de ansatte på betjente stasjoner går i NSB-uniformer, er de egentlig ikke NSB-ansatte – men ansatt hos Entur, som har tatt over både betalingsformidlingen i NSB-appen og bemanningen på stasjonene. NSB kan derfor ikke svare for hva disse ansatte har opplyst." Lettvint at de kan "outsource" en del av sin kundeservice og så trenger de ikke lenger å være ansvarlig for informasjonen kundene får lenger,,,,,, 4
Sandormen Skrevet 23. mars 2018 Skrevet 23. mars 2018 Takk, du. Vi har fått samme problemet i Danmark. -Har jo gode gamle papirkortet jeg vifter med om de spør om bilett... ...Tro meg, jeg slipper stress... ...
Sandormen Skrevet 23. mars 2018 Skrevet 23. mars 2018 Det er helt utrolig hvordan penger ALLTID trekkes først......-Aldri noen feil der... 1
Torstein Hansen Skrevet 23. mars 2018 Skrevet 23. mars 2018 Oppdaget i 2017 at de trakk meg dobbelt... Jeg fikk tilbake pengene av ruter (måtte ringe de) men de fortsatte å trekke meg. Endte med at jeg måtte lage svindel sak hos sbanken og bytte kortene mine for å få ruter til å slutte å trekke meg dobbelt (fikk medhold i saken) 1
55GE57GD Skrevet 23. mars 2018 Skrevet 23. mars 2018 Er det ikke mye enklere bare å ta privatbil? Eller kontanter. Pål Jensen
8DX8QO0Y Skrevet 23. mars 2018 Skrevet 23. mars 2018 "Nå kan du bruke hentekode for billetter kjøpt annet sted enn i app til å laste ned billetter i appen" står det inne i appen... Poenget mitt med å kjøpe billetter utenfor appen var å få papirbilletter. Hva skjer hvis jeg taster hentekoden i appen? Blir papirbillettene ugyldige da? Hva hvis det oppstår en feil i appen?
Bjørn Halling Skrevet 23. mars 2018 Skrevet 23. mars 2018 "Hun opplyser også at selv om de ansatte på betjente stasjoner går i NSB-uniformer, er de egentlig ikke NSB-ansatte – men ansatt hos Entur, som har tatt over både betalingsformidlingen i NSB-appen og bemanningen på stasjonene. NSB kan derfor ikke svare for hva disse ansatte har opplyst." Lettvint at de kan "outsource" en del av sin kundeservice og så trenger de ikke lenger å være ansvarlig for informasjonen kundene får lenger,,,,,, NSB har ikke outsourcet noenting. At billettsalget er overført til et eget selskap, er en del av forberdelsene til konkurranseutsettingen av persontrafikken.
1J7HHBGW Skrevet 24. mars 2018 Skrevet 24. mars 2018 Da kan vi fastslå at NSB har et tildels svært belastet klientell.... 1
Sissel Halmøy Skrevet 24. mars 2018 Skrevet 24. mars 2018 Jeg husker klippekort jeg. En papp-plate som man kunne klippe hull i. Konduktøren hadde en tang, han visste når han hadde klippet hull, og vi kunne se at han gjorde det. Ingen mulighet for feil. Ingen mulighet for juks, vi kunne ikke tette igjen hullene. Vi visste hvor mange klipp som var igjen. Papp-platen trengte ikke strøm, og det var aldri tekniske feil. Det er jo populært med "re-invent" og "ombruk". Hva med å "finne opp" klippekort igjen? Veldig enkelt, veldig praktisk. Og man kan sikkert reklamere for "klimavennlig", "bærekraftig", "grønt" og "smart" også! 1
Itholia Skrevet 25. mars 2018 Skrevet 25. mars 2018 "Hun opplyser også at selv om de ansatte på betjente stasjoner går i NSB-uniformer, er de egentlig ikke NSB-ansatte – men ansatt hos Entur, som har tatt over både betalingsformidlingen i NSB-appen og bemanningen på stasjonene. NSB kan derfor ikke svare for hva disse ansatte har opplyst." Lettvint at de kan "outsource" en del av sin kundeservice og så trenger de ikke lenger å være ansvarlig for informasjonen kundene får lenger,,,,,, NSB har ikke frivillig outsourcet billettjenestene, men ved politisk tvang, klageadresse jernbanereformen. ENTUR har ansvaret for alle billettjenester som NSB bruker.
8DX8QO0Y Skrevet 25. mars 2018 Skrevet 25. mars 2018 Da kan vi fastslå at NSB har et tildels svært belastet klientell.... Que?
1J7HHBGW Skrevet 25. mars 2018 Skrevet 25. mars 2018 Da kan vi fastslå at NSB har et tildels svært belastet klientell.... Que? Ja, det var vel det de sa. De som er belastet uten å vite det.... Que?
RoyK Skrevet 28. mars 2018 Skrevet 28. mars 2018 Det er jo elementært å sikre at en transaksjon er gjennomført før man lukker den. Lurer på om Ruter har tilsvarende problemer?
8DX8QO0Y Skrevet 28. mars 2018 Skrevet 28. mars 2018 Da kan vi fastslå at NSB har et tildels svært belastet klientell.... Que? Ja, det var vel det de sa. De som er belastet uten å vite det.... Que? ååååååå....
1J7HHBGW Skrevet 28. mars 2018 Skrevet 28. mars 2018 Da kan vi fastslå at NSB har et tildels svært belastet klientell.... Que? Ja, det var vel det de sa. De som er belastet uten å vite det.... Que? ååååååå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå