Gå til innhold

TEST: Sony Xperia XZ2 Compact


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"ikke heldekkende skjerm men ikke langt unna" 

 

Du har rett den er fult på høyde med Samsung galaxy S2 og andre smarttelefoner fra 2011....

Skjermen dekker 73.5% av fronten på XZ2 Compact

Galaxy S2 sin skjerm dekker 63.5% av fronten.

 

Dessuten er det ikke nødvendigvis et pluss å ha skjermen helt ut til kanten, erfaringsmessig treffer jeg vesentlig bedre på tastaturet med HTC U11 enn jeg har gjort da jeg prøvde S8, S7 Edge, og Mate 9 Pro.

Endret av N o r e n g
  • Liker 3
Lenke til kommentar

At andre telefoner er fysisk større betyr ikke at de ikke kan brukes med en hånd. På min Lumia 950 XL (uten å starte en diskusjon om det er en toppmobil eller ikke) kan jeg fint gjøre alt med en hånd. Skal jeg skrive med en hånd kan jeg ved ett enkelt sveip med tommelen krympe tastaturet slik at det er på størrelse med et enhåndstastatur. Er det deler av skjermen jeg ikke når kan jeg med et enkelt trykk krympe skjermen slik at jeg når tak i de tingene jeg ikke når med full skjerm. Begge disse funksjonene aktiveres og deaktiveres på ett sekund, og jeg har ellers alle fordelene med stor skjerm.

 

Jeg vet ikke hvordan det er med iOS og Android, men det overrasker meg om de ikke har noe tilsvarende.

 

Og ja, jeg skjønner at noen vil ha liten mobil, men at den også skal brukes med en hånd er alene ikke veldig avgjørende for min del.

Lenke til kommentar

Kan fingersensoren bak også benyttes tilandre funksjoner slik som å knipse bilder og sveipe opp og ned (slik som P9 Plus kunne)?

 

Xperia har hatt dedikert kameraknapp i mange år nå, så en sånn funksjon trenger du strengt tatt ikke. Sveipe opp og ned vet jeg ikke, men tviler.

Lenke til kommentar

"ikke heldekkende skjerm men ikke langt unna" 

 

Du har rett den er fult på høyde med Samsung galaxy S2 og andre smarttelefoner fra 2011....

 

XZ2 har en skjerm som dekker 73.5%.

Note 3 er på 74.8% og S4 på 72.3%, begge lansert i 2013. Å skrive 2013 ville derfor vært mer riktig.

Som tidligere skrevet her så har S2en skjerm på kun 63.5%.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er snålt at iPhone SE blir nevnt som den nærmerste konkurrenten når denne er mye mindre, svakere og billigere. iPhone 8 er sånn jeg ser det den nærmerste konkurrenten. Litt høyere pris, men vanntett, liknende ytelse, tilsvbarende kamera, kun 0,3 tommer mindre skjerm, 2,3mm bredere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kan fingersensoren bak også benyttes tilandre funksjoner slik som å knipse bilder og sveipe opp og ned (slik som P9 Plus kunne)?

 

Xperia har hatt dedikert kameraknapp i mange år nå, så en sånn funksjon trenger du strengt tatt ikke. Sveipe opp og ned vet jeg ikke, men tviler.

Hei!

 

Nei, det er ikke mulig; den fungerer kun som fingerleser.

 

– Torstein

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...