Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

En STOR takk til Telenor!


Anbefalte innlegg

Etter UTROLIG lang venting, og etter å ha gått rundt med lister i bygden, og nesten tryglet folk til å få ADSL, så gir ENDELIG arbeidet avkasting.

Jeg bor i utkant Norge, og her er det altså IKKE utbygd ADSL....

Før var alle på denne plassen jeg bor tilkoblet en annen sentral, før vi fikk vår egen. Nå til slutt, så har en lokal isp her sendt inn søknad til Telenor om at jeg kunne få koblet om til den sentralen vi hadde før, som er utbygd for adsl.

 

Og gjett hva:

 

DE SA JA!! (det er de som eiger kabelen som går til den andre sentralen)

 

7. januar får jeg Adsl!!!

Jeg har ventet en evighet på Adsl, men endelig får jeg det....

(jeg liker ikke telenor jeg heller) men denne gangen så har de vært GREIE synest jeg :green:

Endret av twarr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet med Telenor er at du ikke skulle ha behøvdt å vente i hele tatt

 

For en utrolig barnslig og uinformert ting å si? ADSL er ikke en menneskerett, tro det eller ei. Det er massive utgifter forbundet med utbyggingen av ADSL (og andre bredbåndsteknologier, for den saks skyld) så å komme her og si at "Problemet med Telenor er at de burde ha kunnet levere det for lenge siden" er noe av det teiteste jeg har lest på dette forumet.. og det sier ikke så rent lite. :)

Lenke til kommentar

Det jeg mener med det er at jeg har hatt_flere_negative erfaringer med å klare å få adsl, og ingen av grunnene har vært økonomi. Når man får snakker med en montør som forteller om hvordan ting er der til tider så mener jeg at det er mye slurv hos dem, til overpriser. Telenor har monopol på litt_vell_mye noe som dem vet og utnytte ;)

 

NextGentel har såvidt jeg vet eget utstyr og dem klarer og levere mye bedre tjenester til noen ekstremt_billige priser i mine øyne. Si ifra hvis jeg tar feil :)

Lenke til kommentar
Problemet med Telenor er at du ikke skulle ha behøvdt å vente i hele tatt

 

For en utrolig barnslig og uinformert ting å si? ADSL er ikke en menneskerett, tro det eller ei. Det er massive utgifter forbundet med utbyggingen av ADSL (og andre bredbåndsteknologier, for den saks skyld) så å komme her og si at "Problemet med Telenor er at de burde ha kunnet levere det for lenge siden" er noe av det teiteste jeg har lest på dette forumet.. og det sier ikke så rent lite. :)

Hmmm... Det teiteste jeg tror jeg har lest er at Telenor ikke bygger ut fordi det koster penger... Saken er at de tjener råbra på ISDN der hvor de ikke tilbyr ADSL og derfor drøyer så lenge så mulig for å unngå å tjene mindre... Det er altså ikke snakk om å "tape" penger, men om å tjene mindre...

Lenke til kommentar

Ekstremt billig:

Nextgentel etablering kr 798.Billigst Bravo 850/384 kr 398 i måneden + dårlig

support?

Mulig at jeg ikke følger med,men er det ikke andre leverandører som leverer

billigere enn dette?

Tror ikke at det er så stor forskjell på 850/384 kontra 704/128 at det er noe

å rope høyt om.

Endret av Raper
Lenke til kommentar
Hmmm... Det teiteste jeg tror jeg har lest er at Telenor ikke bygger ut fordi det koster penger... Saken er at de tjener råbra på ISDN der hvor de ikke tilbyr ADSL og derfor drøyer så lenge så mulig for å unngå å tjene mindre...

Vel, da får jo NGT eller noen andre bygge ut disse områdene hvis det er penger og tjene.

Lenke til kommentar

NGT har eget utstyr, men de må jo inn i Telenors sentraler som alle andre. De bygger ikke ut egne linjer og infrastruktur.

 

Det alle må huske på er at det koster å bygge ut en sentral for ADSL. Dersom det er veldig få tilknyttet en sentral, så er det kanskje bare noen få som vil ha ADSL. Da blir kostnaden veldig høy pr tilknytning, og det blir dermed ikke lønnsomt.

 

Husk at Telenor er et aksjeselskap som skal tjene penger like mye som de andre aktørene på markedet.

 

 

-xhilerate-

Lenke til kommentar
Problemet med Telenor er at du ikke skulle ha behøvdt å vente i hele tatt

 

For en utrolig barnslig og uinformert ting å si? ADSL er ikke en menneskerett, tro det eller ei. Det er massive utgifter forbundet med utbyggingen av ADSL (og andre bredbåndsteknologier, for den saks skyld) så å komme her og si at "Problemet med Telenor er at de burde ha kunnet levere det for lenge siden" er noe av det teiteste jeg har lest på dette forumet.. og det sier ikke så rent lite. :)

Hmmm... Det teiteste jeg tror jeg har lest er at Telenor ikke bygger ut fordi det koster penger... Saken er at de tjener råbra på ISDN der hvor de ikke tilbyr ADSL og derfor drøyer så lenge så mulig for å unngå å tjene mindre... Det er altså ikke snakk om å "tape" penger, men om å tjene mindre...

Stemmer det ja... Til forskjell fra andre land rundt i verden satsa Norge/Telenor sinnsykt på ISDN. For å ikke tape på dette melker de det altså så lenge som overhodet mulig. Hvis du ser på Sverige feks. ligger vi årevis bar.. (Eller vi lå iallefall årevis bak men det har vel tatt seg opp litt i det siste...)

Lenke til kommentar
Til forskjell fra andre land rundt i verden satsa Norge/Telenor sinnsykt på ISDN. For å ikke tape på dette melker de det altså så lenge som overhodet mulig. Hvis du ser på Sverige feks. ligger vi årevis bar.. (Eller vi lå iallefall årevis bak men det har vel tatt seg opp litt i det siste...)

ISDN var en statsning som begynte lenge før noen snakket om xDSL i noen skala til private, pga ISDN har vi i dag et svært bra linjenett i og med ISDN krevde mye bedre linjer en analognettet.

Sverige har en deknig på 73% på ADSL, Telenor har som mål og dekke 85% innen 2006 så vi ligger ikke så langt etter tatt bosettningsmønsteret i betrakning...

Lenke til kommentar
Til forskjell fra andre land rundt i verden satsa Norge/Telenor sinnsykt på ISDN. For å ikke tape på dette melker de det altså så lenge som overhodet mulig. Hvis du ser på Sverige feks. ligger vi årevis bar.. (Eller vi lå iallefall årevis bak men det har vel tatt seg opp litt i det siste...)

ISDN var en statsning som begynte lenge før noen snakket om xDSL i noen skala til private, pga ISDN har vi i dag et svært bra linjenett i og med ISDN krevde mye bedre linjer en analognettet.

Sverige har en deknig på 73% på ADSL, Telenor har som mål og dekke 85% innen 2006 så vi ligger ikke så langt etter tatt bosettningsmønsteret i betrakning...

Hadde bare Telia fått kjøpe Telenor hadde situasjonen vært helt anderledes... Norge ER virkelig den siste kommunist-stat i verden.... :-(

Lenke til kommentar

Det teite er at Telenor i det hele tatt er privatisert. Hele telenettet skulle selvsagt vært statlig slik at det kunne bygges ut overalt uten tanke på kostnad. Det hadde vært mest rettferdig. Sier dette selv om jeg bor i Oslo.

 

Private aktører kunne leid nettet av staten hvis man absolutt vil ha konkurranse, men faktum er at en god statlig operatør som ikke prøver å utnytte folk kan gi mye billigere priser enn private. De kan til og med gå med underskudd dersom de mener det er samfunnsnyttig at folk kan ringe og surfe på nettet billig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...