Gå til innhold

Stortingspresident Thommessen trekker seg etter byggeskandalen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Thommessen og Hareide er uansett enige om én ting – at det må skapes ro rundt prosjektet slik at det kan sluttføres på en skikkelig måte."


 


Penere sagt; Nå snakker vi ikke mer om dette? 


 


Samtidig regner jeg med at økonomien blir "ytterligere anstrengt" som de så pent liker å kalle det. Ytterligere anstrengt meg midt i baken. 


Endret av FranZe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trekker han seg bare som president og fortsetter som Stortingsrepresentant eller må han trekke seg fra alle offentlige stillinger og verv. Det første som slår meg med tanke på hva pengene kunne hvert brukt til blir tragisk. Det er en kjent sak i de siste 20 årene at politikerne har ignorert utfordringene med it-data sikkerhet. Tar vi politiet først så er det mange år siden de første gangen sa i fra offentlig at Politiets data systemer kun er et lappverk av utdaterte systemer som er meget sårbare og risikoutsatt for det meste. En trussel for rikets sikkerhet med andre ord. Nylig testet russerne ett av sine velutviklede it-våpen på Norge. GSM nettet i Finnmark ble lagt ned med et russisk museklikk. Andre risikoutsatte objekter er landets kraftstasjoner og DAB+. Og i en slik situasjon så legger de ned det sikreste vi har nemlig FM nettet på tross av folkeviljen. For det jeg vet så hadde pengene til stortings garasjen holdt til full oppgradering av politiets data behov/sikkerhet blant annet. Vi må også ha det klart for oss at det er ikke bare russere Norske politikere har hisset på seg med sin fredsbevarende virksomhet. Det er tragisk å tenke på. "Mens vi venter på hackerne"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Thommessen går ned 700.000 i lønn og fortsetter som Stortingsrepresentant. Men det er god lønn som Stortingsrepresentant sier han. SV la inn forslag på at Stortinget måtte bidra til å redusere overskridelsene ved å gå ned i lønn. Men her var Stortinget plutselig beslutningsdyktige så det ble nedstemt med god margin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...