Gå til innhold

TEST: Philips 65OLED873


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+789156412

Har dere sluttet med å ta bilder av selve produktet? Vet man selv kan søke og finne det på hjemmesiden til produktet eller google, men er ikke uvanlig at man legger ved bilder av tilkoblinger, profil fra siden etc i en test av produktet...

 

Støttes! Et foto av selve tv-skjermen er mindre interessant enn av baksiden - der er der man umiddelbart ser (u)mulighetene.

Altså ... neste gang, husk!

Lenke til kommentar

I hvilke forhold er disse testet? Mørkt eller lyst rom?

 

Dere skriver 900 nits, er dette målt av dere? høres veldig mye ut til at dette er panelet til LG (som alle bruker).

 

Har en LG E6 65, og lurer på hvordan motion er på denne i forhold til LG? Ser dere bruker "jevn", men gir ikke den litt SO effekt? Skulle gjerne fått mer informasjon ang HDR på denne også (den har vel ikke DV, men HDR+?) Hvordan synes dere HDR+ fungerer? Amazon har noe innhold med HDR+

Lenke til kommentar

 

Har den HDMI 2.1?

 

Tviler siden det ikkje er nevnt.

Kjem nok TVer med de om eit par månedert og vil vedde på att ein TV med det vil vinne årets TV.

Hva trenger du HDMI 2.1 til?

Dagens mainstream TVer støtter ikke UHD/120Hz, og er nok lenge til de gjør det, og de støtter ikke 8K.

 

 

For min del ihvertfall ser jeg frem til VRR og QFT. Xbox One X har ihvertfall støtte for VRR (som er noe av det samme som G-Sync og FreeSync). Ellers er det ting som eARC og dynamic HDR, men det spørs når det blir aktuelt. 
 
Enkelte av 2018 modellene til Samsung skal få VRR støtte via firmware oppdatering selvom TV'ene ikke vil ha nærheten av full HDMI 2.1 støtte, så det er lov å håpe at denne også vil få det.
Lenke til kommentar

Ble phillipsen målt til 900nits kalibrert eller er det bare tall gitt fra phillips selv?

 

Veldig skjeptisk til den når ingen Oled fra 2017 har klart 900 ....

 

Kommer også på hvilket % antall av skjermen som er i bruk når det måles.

Leste test av LG sin OLED som klarte 500 som de oppga på 10% av skjermen, og det var nede i 130 NITS når det var 100% av skjermen som ble målt.

 

Det blir litt vel mye tap. Fikk min egen LCD skjerm kalibrert, og han målte at min faktisk ga en god del mer enn det Panasonic oppga. Målte 1400 mot oppgitte 1100).

Lys styrken er en av to ting jeg er skeptisk til med OLED (det andre er innbrenning). Å gå ned ifra det som min kan levere i dag, til halvparten når HDR er koblet inn, så blir det liksom ikke det samme. Blir nesten som å gå ifra 65" til 40" igjen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

This is a good TV but it has a big issue which is the 4K Videos on YouTube app are always freezing:

Philips claims this TV is not prepared to watch 4K videos on YouTube. Only external devices and Netflix....

On YouTube nowadays most of the videos are 4K and you must go to each video you want to watch and limit the rate to 1080p manually.

 

Apart from that this is a TV with an excellent image quality, but a bit slow on the menus and with a very bad and inaccurate remote control.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...