Gå til innhold

Wifi tale iPhone funker ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wifi tale kan være litt spesielt. Det fungerer fint hjemme hos meg, men hver gang jeg er på besøk hos mor, og kobler til wifi der, så nekter den å bytte til wifi tale, har faktisk aldri sett det aktivt når jeg er der.

 

Vet ikke om den er kresen på rutere eller hva det er.

Har prøvd 4 forskjellige plasser, ingen har fungert..

Lenke til kommentar

På iPhone er anrop over mobilnettet prioritet over WiFi-nettet.

Slå på flymodus for deretter å slå på WiFi, forsøk å ring nå.

 

Dersom det nå ikke fungerer er det en feil. Forsøk omstart av telefonen og prøv igjen.

Lenke til kommentar

Det ColdIce skriver er nok nøkkelen til problemene, på Android kan man velge hva som prioriteres, mens på iOS så er du stuck med VOLTE som førstevalg og den slår ikke over på VOWIFI før du har dårlig 4g dekning

Bare en liten tilleggsopplysning; dette avhenger av operatør og hvilke innstillinger de ber mobilprodusentene om å legge inn. På Samsung telefoner for eksempel vises valget mellom wifi eller mobile preferred med Telenor SIM, men skjules når du har et Telia SIM.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Det ColdIce skriver er nok nøkkelen til problemene, på Android kan man velge hva som prioriteres, mens på iOS så er du stuck med VOLTE som førstevalg og den slår ikke over på VOWIFI før du har dårlig 4g dekning

Har prøvd denne å.. veldig dårlig 4g dekning inne i leilighet da.. kanskje ik dårlig nok? Hehe

Lenke til kommentar

Eg måtte snakke med Talkmore før eg fikk det til å fungere på min telefon, var sikkert iPhone 7 plus den gangen.

Dei aktiverte, så skrudde eg av og på mobilen så fungerte det.

Har vært i kontakt med kundeservice 2 ganger.. sier at den er aktivert..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nå oppdatert, og wifi tale funket på den andre plassen,

Men selvfølgelig ik der hvor den trengs mest.

Hvor den fungerer har æ egen ruter, andre plassen e d modem med innebygd trådløs ruter fra fiberleverandør,

Noen med samme erfaring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...