Gå til innhold

Hva gjør jeg dersom jeg ikke kommer inn på NHH?


Danseren

Anbefalte innlegg

Du vil ikke angre på å gå BI i bergen. Mange hyggelige medelever, og skikkelig flinke forelesere. Andre sin arbeidsmoral trenger du ikke å bry deg så veldig om, så lenge du har selvdisiplin. Og om du vil ha suksess når det kommer til karakterer, så er selvdisiplin viktigere enn noe annet. Men så må du huske at verden har mye mer lærdom å by på enn bare de fagene du får på uni/høgskole, så få heller en B i snitt og lær deg om alt annet som interesserer deg. Du vil jo tross alt jobbe med det som interreserer deg mest ikkesant?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Bare så du vet det (med mindre du går med kullet under deg) så får du ikke fire poeng for det første året etter vgs. Du får to poeng for førstegangstjeneste/60 studiepoeng/folkehøyskole. Alderspoengene (altså de neste to poengene) får du ikke før du har fylt/fyller 20, som for de fleste først hjelper på opptaket to år etter vgs.

Lenke til kommentar

Sikker? Som de fleste andre fyller jeg jo 19 det siste året på VGs, og 20 året etter.

 

https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/legge-til-poeng/alderspoeng/index.html

 

Jeg er da 99-modell, og ser ut som dem født 1998 får to alderspoeng nå til høsten. Har likevel hørt enkelte tolke regelen som deg, men ser jo veldig tydelig ut for min del. Noe jeg misforstår?

Endret av Danseren
Lenke til kommentar

Sikker? Som de fleste andre fyller jeg jo 19 det siste året på VGs, og 20 året etter.

 

https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/legge-til-poeng/alderspoeng/index.html

 

Jeg er da 99-modell, og ser ut som dem født 1998 får to alderspoeng nå til høsten. Har likevel hørt enkelte tolke regelen som deg, men ser jo veldig tydelig ut for min del. Noe jeg misforstår?

 

Du får 2 poeng fra og med det året du fyller 20. Dvs du får dine første to-poeng i 2019, uavhengig om du er født i januar eller desember. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...