Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Går sprekk i frontruten på kasko?


Barnum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja og det er vanlig med 2000 i egenandel.

 

Edit:

Fra Best vilkårene

 

3.2.1 Delkasko

 

Delkaskoforsikringen dekker skade ved:

▪ brann, lynnedslag, kortslutning og eksplosjon

▪ tyveri og forsøk på tyveri

bruddskade på motorvognens utvendige glassruter

▪ veihjelp dekkes når motorvognen blir utsatt for skade, tyveri eller driftsstans, se vilkårets pkt. 9.

 

3.2.2 Kasko

Kaskoforsikring dekker skade ved:

skader nevnt under pkt. 3.2.1

▪ annen skade oppstått ved sammenstøt, utforkjøring, velting, ▪ hærverk eller annen tilfeldig, plutselig ytre påvirkning.

 

 

 

 

6. Reparasjon

 

Selskapet kan avgjøre hvilket verksted som skal benyttes ved repa- rasjoner ved å benytte selskapet sine gjeldende avtaleverksteder.

Ved glasskade (steinsprut og skifte av bilglass) benyttes vår hoved- leverandør. Har du glasskade ring 04818 eller se dnb.no.

Ved parkeringsskade (se vilkårets pkt. 3.3.3) må skaden repareres ved et verksted selskapet har reparasjonsavtale med. Ved parker- ingsskade ring 04818.

 

 

 

8.Egenandeler

 

8.2 Glassruteskade

Egenandelen er kr 2 000.

Dersom ruten repareres trekkes ingen egenandel.

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke alle selskaper har egenandel på bytte av frontrute hvis du har kasko. Jeg fikk bytta helt gratis.

Da har du vært heldig eller har det vært produksjonsfeil/garanti kanskje?

Trådstarter sin har 2000 i egenandel (vilkår er sjekket) .

Alle forsikringer jeg har hatt (til nå i et tosifret antall) med full eller super kasko har hatt tilsvarende egenandel om man «må» bytte frontrute om forårsaket av steinsprang eller noe annen plutselig grunn.

Vet ikke hvordan det er ved tyveri/innbrudd - om utøvende forvolder skade på frontrute . Om det da stiller seg annerledes.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Det ser jo faktiskt ut som om en ikke behøver bevise at det er årsaket av steinsprut.

 

Men hva betyr det at egenandelen er 2000, men "Dersom ruten repareres trekkes ingen egenandel"?

Er det hvis den ikke byttes (men den gamle kan repareres)?

 

Jeg har også regnsensor i frontruten. Håper det inngår....

Lenke til kommentar

Hadde Enter forsiktig full kasko for noen år siden. Bytta tre frontruter gratis første året (E18 kjøring med mye vegarbeid og frakt av pukk og stein da de bygde ny parsell Langangen - Larvik) men forsikringspremien for år to ble vesentlig mange prosent dyrere da jeg var høyrisiko kunde. Mener den ble nesten 30% dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...