Gå til innhold

– Jeg måtte putte mobilen i kjøleskapet fordi den ble så varm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakk om møkkafirma. Først leverer Samsung telefoner og brett som er proppa med adware og spyware som det er vanskelig å bli kvitt. Så legger de på en ubrukelig AI-assistent (Bixby) som det heller ikke er lett å bli kvitt. Deretter evner de ikke å holde møkka oppdatert, og til sist så er brukerstøtte nesten fraværende. Jeg skulle ønske vi hadde journalister og media med integritet som kunne advare forbrukerne med store bokstaver mot å kjøpe produkter fra slike produsenter uansett hvor forlokkende produktene måtte fremstå. Dessverre er media redusert til en gjeng reklamehorer som er fullstendig kontrollert av leveransekjeden. Inntil Samsung rydder opp i søppelprogrammene, publiserer klare lovnader mht oppdaterings-frekvens og demonstrerer at de kan levere programvare av anstendig kvalitet bør ingen av deres produkter anbefales.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For en gangs skyld har jo samsung kommet med en oppdatering. De kommer jo vanligvis skuddårsvis

Veldig morsomt.

 

De kommer ofte med faste intervaller, enten månedlig (sikkerhetsoppdateringer) eller kvartalsvis, avhengig av hvor på rangstigen og i hvilken fase av livsløpet modellene er:

 

https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

 

http://doc.samsungmobile.com/SM-G950F/NEE/doc.html

https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s7/SM-G930F/NEE/

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

For en gangs skyld har jo samsung kommet med en oppdatering. De kommer jo vanligvis skuddårsvis

 

.....

 

De kommer ofte med faste intervaller, enten månedlig (sikkerhetsoppdateringer) eller kvartalsvis, avhengig av hvor på rangstigen og i hvilken fase av livsløpet modellene er:

.....

 

 

Helt enig, det kommer stadig oppdateringer til en nyere Samsung-mobil. Riktignok mest dill, dvs oppgraderinger til sære Samsung-apper som er helt uinteressante og ikke lar seg avinstallere, men det kommer også en del nyttig som sikkerhetsoppgraderinger og annet til selve OS'et.

 

Det Samsung er håpløst trege på er oppdateringer til nye Android-versjoner. Og ennå verre er support på litt eldre telefoner og nettbrett som fint kunne kjørt nyere Android, men som Samsung ikke gidder å oppdatere.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Det Samsung er håpløst trege på er oppdateringer til nye Android-versjoner. Og ennå verre er support på litt eldre telefoner og nettbrett som fint kunne kjørt nyere Android, men som Samsung ikke gidder å oppdatere.

Helt klart et forbedringspotensiale for *alle* Android produsenter, inkludert Google; Nexus og Pixel modeller har fortsatt til gode å motta flere OS oppgraderinger enn mid og highend modeller til Samsung, Sony osv.

 

Tror heller ikke det er snakk om å "gidde", da arkitekturen fram til Android 8 ikke har lagt til rette for enkel portering til nyere OS versjoner. Dessuten har Samsung og de andre produsentene, inkludert Google, vært avhengige av tredjepartsleverandører av modem osv slik at de ikke har hatt kontroll over tilgang til drivere med støtte mellom OS versjoner. Nå er det meste integrert i Exynos, så denne utfordringen faller bort for Samsung sin del.

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte Note 8n min det gikk uten prøv.Og jeg har heller ikke opplevd at hvis jeg bruker opp all strømmen alså 0%.Så er det bare og sette den på laderen så tar d kort tid før den er oppe i 50%.Ser mange klager over at de ikke får slått på eller ladet Note 8 hvis de kjører de helt tomme for strøm.Jeg har en følelse av at det er et U.S Problem

Mvh.Rune.

Lenke til kommentar

Burde ikke vært nødvendig, men last ned firmware for sm-g950F(955F for s8+) for norge (TEN) på sammobile . Com og søk "how to use odin on galaxy s8" på google. Gjøres på egen risk men kan man å følge en steg for steg guide så er du tilbake på din gamle android versjon.

Lenke til kommentar

 

Har også fått problemer da jeg i slutten av januar lastet ned oppdateringer på min nye, fire mnd. gamle Dam.J7

Feilen som fremstår er; appen Com.sec.epdg har sluttet å virke.

Noen som kan hjelpe meg med problemet?

En fabrikkresett er muligens eneste løsning.

 

Jeg tror ikke at nullstilling av telefonen er en løsning, har hørt at enkelte ice.net sim-kort kan trigge denne oppførselen på noen telefoner / programvarer.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Snakk om møkkafirma. Først leverer Samsung telefoner og brett som er proppa med adware og spyware som det er vanskelig å bli kvitt. Så legger de på en ubrukelig AI-assistent (Bixby) som det heller ikke er lett å bli kvitt. Deretter evner de ikke å holde møkka oppdatert, og til sist så er brukerstøtte nesten fraværende. Jeg skulle ønske vi hadde journalister og media med integritet som kunne advare forbrukerne med store bokstaver mot å kjøpe produkter fra slike produsenter uansett hvor forlokkende produktene måtte fremstå. Dessverre er media redusert til en gjeng reklamehorer som er fullstendig kontrollert av leveransekjeden. Inntil Samsung rydder opp i søppelprogrammene, publiserer klare lovnader mht oppdaterings-frekvens og demonstrerer at de kan levere programvare av anstendig kvalitet bør ingen av deres produkter anbefales.

 

Da har du sikkert ett tips om hvilket merke vi skal kjøpe

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg byttet til Samsung s8+ i januar og opplevde at mobilen restartet no og da uten noen grunn. Var skikkelig irriterende. Så når oreo endelig kom, tok eg en backup og slettet alle pågående app'er. Lastet ned oppdatering og restarted telefonen. Deretter påbegynte oppdateringen. Og no fungerer telefonen som den burde ha gjort som ny. Den er rask, ingen app'er som henger seg opp eller noe tull. Så eg er veldig fornøyd med min nye telefon som endelig fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...