Gå til innhold

Android 8 slippes endelig til Samsung Galaxy S8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde kanskje vært en ide å la folka i insidetelecom håndtere mobilstoff?

 

Takk for tilliten, Mandela, men her skal nok vi folka i Inside Telecom finne oss en skyggefull plass under et tre på Robben Island og døse i varmen.

 

Vi har riktignok fryktelig god greie på noe og litt greie på mangt, også av teknologiske finurligheter i mobilnett og radiodingser som benytter seg av disse, men skulle vi dosert om programvareoppdateringer til mobilen din, ville du blitt skuffet.

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte S8'en jeg har liggende fra jobben igår (produktkode NEE) og den gikk i bootloop som endte meg at jeg måtte ta en hard reset for å vekke mobilen til live igjen. Dette er et kjent problem ser jeg ifølge forumtråder og kommentarer på artikler rundtom og det overrasker meg at de etter lengre tids beta-testing slipper en oppdatering som gir slike problemer for en del kunder. 

 

Nå bruker jeg kun denne mobilen til jobbrelaterte ting og iPhone X'en til alt annet så det tok ikke lang tid å sette den opp på nytt ved hjelp av backup men det var irriterende nok at oppdateringen ikke bare fungerte uten problemer.

 

Er det noen som vet om notifikasjoner er blitt mer stabile med Oreo? Jeg opplevde at de rant inn i tide og utide først når jeg vekker mobilen med Nougat som førte til at jeg svarte forsinket på eposter og kalenderinvitasjoner når jeg var borte fra jobblaptopen.

Lenke til kommentar

Det virker for meg som problemet med ustabilt Wi-Fi når man har aksesspunkt med samme navn på 2.4 og 5GHz har blitt løst, men føler det er litt tidlig å si noe definitivt ennå. Er det andre som har merket noe forskjell her?

 

Ad problemer med forsinkede notifikasjoner son nevnes over, er vel det gjerne relatert til at apper er satt i dvale. Det løses ved å sette opp unntak for disse appene under strømstyring.

Lenke til kommentar

Det henger antakeligvis sammen med at mange telefoner har havnet i bootloop under oppgraderingen. Selv hadde jeg ingen problemer, og har heller ikke merket noe negativt i etterkant, men har opplevd bootloop ved oppgradering av en telefon tidligere. Det var veldig lite morsomt å prøve å løse, selv for meg som er relativt tech savvy.

Lenke til kommentar

mens dere Samsung brukere venter på Android Orio 8.0 oppdatering.... så fikk jeg Orio 8.1 oppdatering på min Nokia 8...

 

Nokia er tydeligvis flinke på dette. Men samtidig er det mangler som ikke har noe med Nokia å gjøre. Ta f.eks. Adobe sin Lightroom app for Android. Den kan ta bilder i råformat på Samsung sine telefoner og noen få andre merker, men neppe for Nokia sine uten at de først får en langt mer betydelig markedsandel. Eller hva med en ekstremt godt etui fra Otterbox? De lager heller ikke for telefoner med liten markedsandel. Nå har jeg vært bruker av Microsoft sine Lumia telefoner i mange år og er vant med manglende tilbehør. Derfor er det ekstra komfortabelt å velge Samsung der en kan velge og vrake.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...