Gå til innhold

6700 timer i kjelleren: Her utviklet ekteparet en helt ny byggemetode


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et stort ankepunkt i mine øyne er utseende.. Huset måtte vært veldig billig før jeg hadde kjøpt noe som så sånn ut. Men det er jo min personlige smak.

 

Enig i at demoen deres var lite lekker. Men i teknikken er det jo ingen slike begrensninger. Spennende!

Lenke til kommentar

Et stort ankepunkt i mine øyne er utseende.. Huset måtte vært veldig billig før jeg hadde kjøpt noe som så sånn ut. Men det er jo min personlige smak.

 

Du må ikke være så negativ. Her er jo alt en arkitekt kan ønske seg, altså flatt tak og vinduer fra gulv til tak!

 

Fra spøk til alvor, her synes jeg det var mange svært interessante elementer, ikke minst "lokal industriell produksjon" på en måte som gir både rimelige hus og stor fleksibilitet. Selv har jeg jobbet med dak/dap-systemer for modellering av stålstrukturer (verfts og offshoreindustrien). Maks fleksibilitet og samtidig sikring av integritet (alt passer sammen) er garantert i et slik system. Et tilsvarende system for bygg er mye mer komplisert å få til, men burde være mulig. Særlig om en går ut fra disse to menneskenes byggesystem.

Lenke til kommentar

 

Ved å bruke trykkfast EPS eller polyuretanisolasjon i stedet for mineralull får vi en mye tynnere, men godt isolert vegg med lavere varmetap, forklarer Vassetrem.

Og der forsvant all min lyst til å vurdere dette. Har sett videoer av branntester på plastskumisolasjon, og jeg skal aldri i mitt liv ha noe slikt i noe hus jeg bor i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...