Gå til innhold

Dette er den første mobilen med fingeravtrykkleser bygget rett inn i selve skjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mon tro om dette vil gjøre skjermbytte ved knusing enda viktigere å få unnagjort? Samt at det kanskje blir enda dyrere? Jeg vet jo ikke hvordan fingerleser-sensoren ser ut/fungerer, ei heller om den er noe spesielt dyr.

Men hva er egentlig direkte fordelen med sensoren i skjermen? Jeg for min del synes det er utrolig godt og enkelt å touche sensoren med langefingeren bakpå min LGG5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mon tro om dette vil gjøre skjermbytte ved knusing enda viktigere å få unnagjort? Samt at det kanskje blir enda dyrere? Jeg vet jo ikke hvordan fingerleser-sensoren ser ut/fungerer, ei heller om den er noe spesielt dyr.

Men hva er egentlig direkte fordelen med sensoren i skjermen? Jeg for min del synes det er utrolig godt og enkelt å touche sensoren med langefingeren bakpå min LGG5.

 

Jeg bruker ofte mobilen liggende på skrivebordet. Da er det uhendig med fingeravtrykksleseren på baksiden. Uansett hvordan man bruker mobilen har man gjerne en finger på displayet, så å flytte leseren dit vil aldri være en ulempe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Mon tro om dette vil gjøre skjermbytte ved knusing enda viktigere å få unnagjort? Samt at det kanskje blir enda dyrere? Jeg vet jo ikke hvordan fingerleser-sensoren ser ut/fungerer, ei heller om den er noe spesielt dyr.

Men hva er egentlig direkte fordelen med sensoren i skjermen? Jeg for min del synes det er utrolig godt og enkelt å touche sensoren med langefingeren bakpå min LGG5.

 

Jeg bruker ofte mobilen liggende på skrivebordet. Da er det uhendig med fingeravtrykksleseren på baksiden. Uansett hvordan man bruker mobilen har man gjerne en finger på displayet, så å flytte leseren dit vil aldri være en ulempe.

Ja det er sikker slitsomt å løfte telefonen for å trykke på sensoren lol makan hehe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra artikkelen:
"Den leser altså av fingeravtrykkene gjennom glasset, som betyr at den er godt beskyttet mot både skraper, vann og annen slitasje og har således høy holdbarhet."

Hvordan henger dette sammen? Kan ikke en skjerm bli like lett oppskrapet som en fingeravtrykkleser? Om sensoren bruker optisk avlesing så kan jo en oppskrapet skjerm blokkere eller forvrenge dette også.

 

Selv om sensoren i seg selv kanskje ikke går i stykker, så har jo det 0 å si dersom man likevel må bytte glasset som ligger over. Hva er prisen på en fingeravtrykkleser kontra hele skjermen til mobilen? Det er jo ikke spesielt lett å bytte kun glass uten å bytte panelet nå for tiden.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

 

Ja det er sikker slitsomt å løfte telefonen for å trykke på sensoren lol makan hehe!

 

Med den logikken kan man likegjerne droppe sensoren, "for det er jo så slitsomt å trykke en kode lol makan hehe".

Jeg pleier ofte å tape over fingeravtrykkleseren min. Synest det er slitsomt å måtte fjerne tapen når jeg skal åpne telefonen, dersom jeg er ute å går tur og har hansker på

Lenke til kommentar

Sensor i eller under glasset. Er dette noe kundene etterspør og vil betale ekstra for? Om det er minst like stabilt som dagens fingeravtrykklesere og heller ikke øker prisen i nevneverdig grad så kan jeg se at noen ønsker seg det. Om det koster ekstra, eller fordyrer skjermbytte så blir det kun en gimmick i mine øyne. 

 

Samsung fikk pes for å feilplassere fingeravtrykksleseren, men derfra til å mase om å ha den i skjermen er det langt. Fingeravtrykksleser på framsiden gjelder jo ikke nå mtp smale skjermkanter og jeg klarer meg helt fint om den er på baksiden. 

Lenke til kommentar

 

 

Mon tro om dette vil gjøre skjermbytte ved knusing enda viktigere å få unnagjort? Samt at det kanskje blir enda dyrere? Jeg vet jo ikke hvordan fingerleser-sensoren ser ut/fungerer, ei heller om den er noe spesielt dyr.

Men hva er egentlig direkte fordelen med sensoren i skjermen? Jeg for min del synes det er utrolig godt og enkelt å touche sensoren med langefingeren bakpå min LGG5.

Jeg bruker ofte mobilen liggende på skrivebordet. Da er det uhendig med fingeravtrykksleseren på baksiden. Uansett hvordan man bruker mobilen har man gjerne en finger på displayet, så å flytte leseren dit vil aldri være en ulempe.

Ja det er sikker slitsomt å løfte telefonen for å trykke på sensoren lol makan hehe!

 

Det er faktisk pes. Spesielt på jobb når mobilen ligger på skrivebordet og man skal bruke bankid på mobil ørten ganger i løpet av dagen. Da var det langt mer praktisk å ha sensoren foran (S7 Edge) eller enda bedre på siden (Z5). 

 

Sensor i eller under glasset. Er dette noe kundene etterspør og vil betale ekstra for? Om det er minst like stabilt som dagens fingeravtrykklesere og heller ikke øker prisen i nevneverdig grad så kan jeg se at noen ønsker seg det. Om det koster ekstra, eller fordyrer skjermbytte så blir det kun en gimmick i mine øyne. 

 

Samsung fikk pes for å feilplassere fingeravtrykksleseren, men derfra til å mase om å ha den i skjermen er det langt. Fingeravtrykksleser på framsiden gjelder jo ikke nå mtp smale skjermkanter og jeg klarer meg helt fint om den er på baksiden. 

Med skjerm på stort sett hele fronten er det jo ingen annen plass å gjøre av leseren. På baksiden er idiotisk for grunner nevnt over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker ofte mobilen liggende på skrivebordet. Da er det uhendig med fingeravtrykksleseren på baksiden. Uansett hvordan man bruker mobilen har man gjerne en finger på displayet, så å flytte leseren dit vil aldri være en ulempe.

Det er bare dine egne preferanser. Selv foretrekker jeg å ha den bak på en plass hvor det er naturlig å holde fingeren. Da låser jeg for eksempel enkelt opp telefonen på vei opp av bukselomma. Det første jeg gjør etterpå er ofte å forholde meg til notifikasjoner, som ligger på toppen av skjermen. Fingeravtrykksleser på bunnen av skjermen føles bare som en omvei for tommelen. For meg. Du skal få lov til å ha andre preferanser, men din siste påstand er direkte feil.
Lenke til kommentar

Vel, det er en touch-skjerm, uansett hva man skal gjøre med den så må fingern tafse på skjermen, så da er det 100% åpenbart at den mest praktiske lokasjonen for en fingeravtrykkleser er i skjermen, der man uansett skal touche ivei bare noen millisekunder etter opplåsing.

 

må huske at det her ikke er snakk om at hele skjermen er i stand til å registrere fingeravtrykket ditt, men et område på størrelse med en "vanlig" fingerleser.

 

For, vel, det er en telefon, uansett hva man skal gjøre med den så må fingern tafse på skjermen, så da er det 100% åpenbart at den mest praktiske lokasjonen for en fingeravtrykkleser er på telefonen, der man uansett skal touche ivei FØR opplåing. Når du tar opp telefonen fra lomma faller derimot fingeren naturlig på fingeravtrykkleseren på baksiden av telefonen (da jo muligens med unntak av Samsungs), i motsetning til disse nederst på forsiden av telefonen man må strekke seg for å nå.

Lenke til kommentar

 

Vel, det er en touch-skjerm, uansett hva man skal gjøre med den så må fingern tafse på skjermen, så da er det 100% åpenbart at den mest praktiske lokasjonen for en fingeravtrykkleser er i skjermen, der man uansett skal touche ivei bare noen millisekunder etter opplåsing.

må huske at det her ikke er snakk om at hele skjermen er i stand til å registrere fingeravtrykket ditt, men et område på størrelse med en "vanlig" fingerleser.

 

For, vel, det er en telefon, uansett hva man skal gjøre med den så må fingern tafse på skjermen, så da er det 100% åpenbart at den mest praktiske lokasjonen for en fingeravtrykkleser er på telefonen, der man uansett skal touche ivei FØR opplåing. Når du tar opp telefonen fra lomma faller derimot fingeren naturlig på fingeravtrykkleseren på baksiden av telefonen (da jo muligens med unntak av Samsungs), i motsetning til disse nederst på forsiden av telefonen man må strekke seg for å nå.

 

Har vel ingenting å si at det er et finger-størrelse felt man må trykke på? Skal du starte f.eks. nettleseren må du trykke på feltet der Chrome-ikonet er. Det er vel overhodet ikke noe problem. 

 

Det faller naturlig å fikle fingeren rundt bakpå Samsungen og lage masse fingermerker på kameralinsa før man til slutt finner fram til fingeravtrykkleseren og får låst opp telefonen. Og det er komplett umulig å låse opp telefonen med fingeren når mobilen ligger flatt. Da må man fikle mobilen opp først, finne rett sted å klaske fingeren, få låst opp og kan så evt legge den ned igjen. Så må man holde skjermen i live ved random trykk iblant så den ikke låser seg igjen før man får gjort det man skal (BankID på mobil oftest for meg). Det er tungvint og håpløst. Sony var nærmest med fingeravtrykkleser i låseknappen på siden av telefonen.

 

Men integrert leser i skjermen blir den perfekte løsningen. Da kan mobilen låses opp uansett om den er i hånda eller om den ligger flatt. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...