Gå til innhold

I5 8600k load temp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit å vite romtemperaturen også, men rundt 80 grader er greit nok det. Er det noe automatisk viftestyring eller liknende?

 

Er nok nok normal romtemperatur. "Smart fan mode" står påå hvis det har noe å si. 40 grader 13%. 55 grader 38%. 70 grader 63%. 85 Grader 100%. Med tanke på at det blir 80 grader så virker det ikke som om det er mye overclock potensiale. 

Lenke til kommentar

Slå av "smart fan" og kjør den på full pupp for å se hva som skjer. Hvordan er innstillingene på "smart fan"? Hvis den f.eks. er satt til å holde rundt 80 grader så vil den gjøre det med minst mulig støy (rpm på viftene).

Kan teste det ja.

Instillingene på smart fan er:

% = RPM

 

40 grader 13%.

55 grader 38%.

70 grader 63%.

85 Grader 100%

Lenke til kommentar

Jeg har nå nylig bygd nå pc og kjøpte i5 8600k med noctua NH-U9S. Jeg har en idletemp på ca 35. Jeg kjørte prime 95 i ca 15 min og da gikk temp opp til 80. Hvordan høres dette ut?

(Er ikke overclocked)

 

Prøv heller å teste med Asus Realbench isteden. Gir en mer realistisk load og temp. Sett den til å kjøre i 2 eller 4 timer, og la den til å bruke all RAM du har.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Disse CPUene har dårlig overklokkingspotensiale. Intel har pusha frekvensnivået heilt til "smertegrensen", Mykje av grunnen er AVX som vil bruke oppimot 130 watt. I gjengjeld har dei kraftig turbo-boost.

 

AVX vil nok bli brukt meir og meir i spel framover sidan nå begynner "alle" å ha støtte for det.

Lenke til kommentar

Disse CPUene har dårlig overklokkingspotensiale. Intel har pusha frekvensnivået heilt til "smertegrensen", Mykje av grunnen er AVX som vil bruke oppimot 130 watt. I gjengjeld har dei kraftig turbo-boost.

 

AVX vil nok bli brukt meir og meir i spel framover sidan nå begynner "alle" å ha støtte for det.

 

Ja volt og varme økningen som kommer når man prøver seg på 5+ GHz er vel ikke verdt det. Dessuten Asus og andre produsenter har denne "Multicore enhancement" funksjonen i BIOS som gjør at alle kjernene kjøres på max turbo hastighet. Burde holde for de fleste :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...