Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

satt på café med typen på nabo bordet satt to damer


Anbefalte innlegg

Opplevelsen din hadde vært ille nok med en venn (da hadde jeg faktisk bare gått), men med en som liksom er ute og spiser med sin kjæreste? Da hadde det vært slutt der og da.

 

Har man man ikke antenner, gangsyn, folkeskikk eller kjærlighet nok i voksen alder til å forstå at dette er skikkelig ille mens det foregår, så kommer man aldri til å lære det senere heller, og ergo ikke en person jeg hadde giddet å bruke ett sekund mer av mitt dyrebare liv på.

 

Noen her i tråden synes dette er helt greit, så det finnes flere enn din der ute tydeligvis...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi vet for lite til å dømme situasjonen. Kanskje han ikke hadde snakket sitt eget morsmål på veldig lenge, og ble overrasket over å tilfeldigvis møte noen som snakket det?

 

Jeg har selv bodd utenfor Norge i en årrekke, og det er alltid gøy å møte folk som snakker norsk, så jeg forstår ham om det er dette som er grunnen. Jeg synes hun er urimelig, dersom det blir noen stor sak ut av å bruke én time på å snakke med noen andre enn henne.

 

Men dette var en kjærestetur, så da kan jeg være med på at det er litt uhøflig å overse kjæresten i én hel time. De burde i det minste gå over til engelsk, så alle kan være med på samtalen.

 

 

Alt i alt synes jeg det både var uforskammet av mannen å overse kvinnen i én time, og det er også galt å lage noe videre drama ut av det i etterkant. Det var jo tross alt bare én time, og det er ikke verdens undergang.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At du gidder!  :thumbdown:

 

Når din kjæreste mister interessen for deg med én gang han treffer andre folk, spesielt damer, er det et tydelig tegn på at han bruker deg som en mellomstasjon.

Grei å ha , men gjett om han ser seg om etter noe "bedre"...

 

Hvis du virkelig var hans kjære, i ordets riktige betydning, så hadde han involvert deg i samtalen så langt det var mulig for ham, og fortalt om deg og vært stolt av deg.

 

Det ser mer ut som om han bearbeidet mulige potensielle nye damer, spør du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At du gidder! :thumbdown:

 

Når din kjæreste mister interessen for deg med én gang han treffer andre folk, spesielt damer, er det et tydelig tegn på at han bruker deg som en mellomstasjon.

Grei å ha , men gjett om han ser seg om etter noe "bedre"...

 

Hvis du virkelig var hans kjære, i ordets riktige betydning, så hadde han involvert deg i samtalen så langt det var mulig for ham, og fortalt om deg og vært stolt av deg.

 

Det ser mer ut som om han bearbeidet mulige potensielle nye damer, spør du meg.

 

Ekstra ille med damer? Han kom med kommentaren "trudde du jeg skulle knulle de?" etterpå.

 

Henger ikke helt sammen for meg.

 

Husker han en gang fortalte han møtte ei han kjente på gata så gikk en felles bekjent av oss forbi. Han snudde seg så ikke hun skulle se han for han var redd jeg skulle bli sjalu. Dette var helt i starten.

 

Sier stadig at han ikke leker med meg, men nå er jeg usikker.

 

Anonymous poster hash: 37618...6cb

Lenke til kommentar

Han sa han måtte få prate med de han ville uten å oversette hele tiden.

 

Saken er at jeg følte meg så dum da jeg ikke forstår.

En gang henvendte han seg til meg og sa "skjønner du noe eller?" Han vet jeg ikke gjør.

 

Kjærestetur som jeg spanderte.

 

Anonymous poster hash: 37618...6cb

Skurrer flere ting allerede her...

 

Er du i et forhold hvor han lever på deg? Da gir oppførselen mer mening.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi en del slike forhold enten starter skjevt eller utvikler seg skjevt ved at det etterhvert hvor det kan bli en form for utnyttelse.  Noe man da omtrent alltid kan avsløre på oppførselen til personen og hvordan de respekterer deg. Begynner de å miste respekten for deg? Big Red Warning!.

 

Det er helt normalt at én person i forholdet har bedre råd enn den andre, men jo skjevere dette blir jo større er sjangsen for at man havner i en "han/hun lever på deg" situasjon over tid hvor de også pusher grenser for hva som er akseptabelt i forholdet. Det starter ofte i det små men kan bre seg over tid til flere områder.

 

Det er ikke seg selv et problem at man har store inntektsforskjeller i et forhold, men når man må begynne å spandere ferier så kan man etterhvert befinne seg i et annet terreng. Men dette er selvsagt heller ikke noe som alltid skjer, men som sagt personens oppførsel avslører i høyeste grad om dette fungerer eller ikke fungerer.

 

Jeg har selv vært i forhold hvor det har fungert samt i forhold hvor det gradvis over tid har blitt tatt som en selvfølge (ord og handling er ikke det samme ift. tilbakemelding) og hvor respekten endret seg.

Observer hvordan han oppfører seg og behandler deg når dere er med andre, både kjente, ukjente og bare dere to sammen.

 

 

EDIT:

En annen ting som også er en varsellampe om at ting ellers ikke er som det bør er at du har betalt for ferien og forventer derfor en viss oppførsel fra han. Hvorfor det?

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tom Bäcker skrev (På 22.1.2018 den 10.06):

 

AnonymDiskusjon skrev (På 22.1.2018 den 9.08):

Han ble rasende på min reaksjon.

Anonymous poster hash: 37618...6cb

Ikke bra

 

Eks-dama mi anklaget meg også stadig vekk for å være utro. Til og med når jeg var alene på fisketurer...Jeg var aldri utro. Selvfølgelig ble jeg sur over anklagene.

 

Men hvis han ikke er fra Norge selv så er det vel bare naturlig at han vil snakke med andre av samme nasjonalitet. Han kanskje ikke møter andre fra samme land så ofte?

 

Og snakker man sammen med folk i 1 time så får man oftest greie på om den man snakker med er singel eller gift. Det er en helt normal ting å ta opp i en samtale. 

Slapp av.

Endret av Diskusjonist
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært gift med en kvinne fra Iran, bodd i Iran og traff på nordmenn ville jeg nok også kunne "glemt" partneren en liten stund uten å mene noe vondt med det. Men jeg vet ikke før jeg er i situasjonen selv, selv om man kan mene at man ikke ville gjort det.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag fulgte vi min datter til stallen. Hennes bestevenninnes far var med.

Min kjære leide henne, mens vi så på.

Vi pratet sammen mens vi så på hestene.

Så min kjære hadde ikke det beste blikket mot han flere ganger.

 

Virker for meg at det er greit han prater og jeg blir oversett, men at jeg pratet var ikke det samme. Jeg kjenner både han kona og barna deres godt.

 

Anonymous poster hash: 37618...6cb

Lenke til kommentar

Det kan bare være positivt at du nå begynner å samle bevis som understøtter dine poeng og sitt syn på ting. Etter hvert, så kan du jo ta det opp med han.

 

Mange jenter synes nå det bare er søtt når ens partner er litt sjalu og "påpasselig". Det er graden av dette som teller mest. Det er bra du observerer, og la tiden gå litt. Så får du vurdére dine trekk i mellomtiden. Forhåpentligvis bedrer alt seg når du tar det opp på en positiv og objektiv måte. Bruk det som en mulighet til å bygge forholdet sterkere, ikke til å anklage og dømme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...