Gå til innhold

Hvorfor er dere så slemme mot oss


Anbefalte innlegg

 

 

Du er klar over at det er kommunistenes slagord...?

 

 

Problemet med et slikt system er at man tar vekk gevinsten for å yte ved å gi den til de som ikke yter. Det blir lønnsomt å være en taper - et slikt samfunn skaper tapere - og samfunnet forfaller.

 

De som ikke yter får mye mindre enn de som yter. Det er ikke lønnsomt å være trygdet. Trygd dekker basalbehov men det gir ikke et komfortabelt liv i det hele tatt og man er i tillegg frarøvet menneskelige behov som å føle at man hører til, er del av ett fellesskap og blir belønnet mer jo mer tid man legger ned i noe. Vi har i tillegg et samfunn med holdninger som dine: en persons verdi er linjær med sin vekt i penger/arbeidsevne. Det er sant sett fra et samfunnsnyttig perspektiv, men det sier jo fint lite om om en person. 

 

Nå snakket jeg mer om det kommunistiske systemet, som vi alle vet var en katastrofe fordi alle fikk likt betalt uansett...

Men jeg vil si i Norge kan man leve ganske komfortabelt bare på trygd, og det kan gjøre at folk blir umotivert til å yte mer.

 

Nåja. De som har tjent over 562 000 tusen i året, i 3 av de 5 siste årene før de ble ufør, har det ganske komfortabelt. De får max uføretrygd som blir over 20 000 utbetalt men langt under 30 000. De på minstesats har rundt 15 000+-, utbetalt. Så uføre ligger i det økonomiske landet der. Plass til luksusliv gir det ikke, selv for de som har tjent godt i tiden før de ble ufør. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som er ufør og sliter psykisk, får kommentarer om hvor taper jg er, jævla snylter burde ikke vært lov. Hadde ikke jeg fått ufør så hadde jeg sultet i hjel og fryst i hjel. Ingen ville ha meg i jobb tror dere det er så enkelt? Alle kan ikke jobbe og hvorfor blir vi behandlet som dritt og tapere. Dette gjør meg bitter og redd, når jeg går ut så føler jeg alle glor og vil meg  vondt. Alle skriver så mye dritt om uføre og de som får hjelp av nav. Hvorfor er ikke vi like mye verdt som mennesker som alle som jobber.

De er de som sier sånt det er noe galt med. De mangler empati, og egentlig er det synd på dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Yte etter evne, motta etter behov.

 

De aller fleste støtter det, inkludert meg selv, men problemet er oppfattelsen av hva som ligger i begrepene "behov" og "evne".  I dag sier folk alt for raskt "jeg KAN ikke" som i virkeligheten betyr "jeg GIDDER ikke".  På samme tid krever de mer og mer og "behov" i den setningen dekker langt mer enn det livsnødvendige.

 

 

Men man får ikke UFØRETRYGD på det grunnlaget. NAV innvilger IKKE uføretrygd for de som ikke gidder å jobbe.

 

 

Jo, i praksis gjør de det. 

 

Har du iøvrig noen forklaring på hvorfor et av de sunneste lande har størst andel uføre?  Tror du virkelig på at det er tegn på reel sykdom?

 

I andre land, med mindre sosiale rettigheter, går man på jobb selv om man er ufør. Man ødelegger helse og kropp fordi man ikke har råd til å bli hjemme.

 

Jeg trur definitiv at noen utnytter ordningen, men jeg tviler sterkt på at snylterne er hovedgrunnen til at vi har så mange uføre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Yte etter evne, motta etter behov.

 

De aller fleste støtter det, inkludert meg selv, men problemet er oppfattelsen av hva som ligger i begrepene "behov" og "evne".  I dag sier folk alt for raskt "jeg KAN ikke" som i virkeligheten betyr "jeg GIDDER ikke".  På samme tid krever de mer og mer og "behov" i den setningen dekker langt mer enn det livsnødvendige.

 

 

Men man får ikke UFØRETRYGD på det grunnlaget. NAV innvilger IKKE uføretrygd for de som ikke gidder å jobbe.

 

 

Jo, i praksis gjør de det. 

 

Har du iøvrig noen forklaring på hvorfor et av de sunneste lande har størst andel uføre?  Tror du virkelig på at det er tegn på reel sykdom?

 

I andre land, med mindre sosiale rettigheter, går man på jobb selv om man er ufør. Man ødelegger helse og kropp fordi man ikke har råd til å bli hjemme.

 

Du skriver "man ødelegger helse og kropp fordi man ikke har råd til å bli hjemme", men dette må i beste fall være relatert til vanlige sykedager, for _er_ man ufør skulle det vel betyde at kroppen allerede _er_ ødelagt, ikke at den potentielt i fremtiden kan bli det. 

 

Faktisk gir vår veldig generøse sykedagsordninger mulighet for å bli hjemme så snart vi føler oss syke, så i følge det du skriver, burde det jo faktisk hjelpe til med at vi har færre uføre, ikke fler, enn andre lande. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

som er ufør og sliter psykisk, får kommentarer om hvor taper jg er, jævla snylter burde ikke vært lov. Hadde ikke jeg fått ufør så hadde jeg sultet i hjel og fryst i hjel. Ingen ville ha meg i jobb tror dere det er så enkelt? Alle kan ikke jobbe og hvorfor blir vi behandlet som dritt og tapere. Dette gjør meg bitter og redd, når jeg går ut så føler jeg alle glor og vil meg  vondt. Alle skriver så mye dritt om uføre og de som får hjelp av nav. Hvorfor er ikke vi like mye verdt som mennesker som alle som jobber.

De er de som sier sånt det er noe galt med. De mangler empati, og egentlig er det synd på dem.

 

 

Kanskje misunnelige også. Skjønt jeg kan ikke forstå hvoordan man kan misunne noen som har mistet 34% av inntekten sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jo, i praksis gjør de det. 

 

Har du iøvrig noen forklaring på hvorfor et av de sunneste lande har størst andel uføre?  Tror du virkelig på at det er tegn på reel sykdom?

 

 

"Ufør" er ikke det samme som UFØREtrygdet. Det er slett ingen garanti at sykdom gir rettighet til uføretrygd eller annen trygd. Det er mennesker i Norge som er reelt uføre men nektes uføretrygd fordi NAV mener de ikke kvalifiserer, og enda verre er det i mange andre land. F.eks i England finner du kronisk syke mennesker som tigger penger på gata fordi det offentlige nekter dem hjelp. Jeg annbefaler deg veldig sterkt å se den britiske filmen I, Daniel Blake og så bør du spørre deg selv om det er et slikt system du ønsker.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jo, i praksis gjør de det. 

 

Har du iøvrig noen forklaring på hvorfor et av de sunneste lande har størst andel uføre?  Tror du virkelig på at det er tegn på reel sykdom?

 

 

"Ufør" er ikke det samme som UFØREtrygdet. Det er slett ingen garanti at sykdom gir rettighet til uføretrygd eller annen trygd. Det er mennesker i Norge som er reelt uføre men nektes uføretrygd fordi NAV mener de ikke kvalifiserer, og enda verre er det i mange andre land. F.eks i England finner du kronisk syke mennesker som tigger penger på gata fordi det offentlige nekter dem hjelp. Jeg annbefaler deg veldig sterkt å se den britiske filmen I, Daniel Blake og så bør du spørre deg selv om det er et slikt system du ønsker.

 

Det er jo også uføretrygdet jeg refererte til siden det er det der brukes i OECD-tallene.  Når systemet påstås å være strengt og vi likevel ligger på toppen av den listen til tross for at vi også er på topp når det gjelder levevilkår, støtteordninger, miljø osv.. så må der jo være noe som ikke stemmer.  Blir folk sykere av å ha det godt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jo, i praksis gjør de det. 

 

Har du iøvrig noen forklaring på hvorfor et av de sunneste lande har størst andel uføre?  Tror du virkelig på at det er tegn på reel sykdom?

 

 

"Ufør" er ikke det samme som UFØREtrygdet. Det er slett ingen garanti at sykdom gir rettighet til uføretrygd eller annen trygd. Det er mennesker i Norge som er reelt uføre men nektes uføretrygd fordi NAV mener de ikke kvalifiserer, og enda verre er det i mange andre land. F.eks i England finner du kronisk syke mennesker som tigger penger på gata fordi det offentlige nekter dem hjelp. Jeg annbefaler deg veldig sterkt å se den britiske filmen I, Daniel Blake og så bør du spørre deg selv om det er et slikt system du ønsker.

 

Det er jo også uføretrygdet jeg refererte til siden det er det der brukes i OECD-tallene.  Når systemet påstås å være strengt og vi likevel ligger på toppen av den listen til tross for at vi også er på topp når det gjelder levevilkår, støtteordninger, miljø osv.. så må der jo være noe som ikke stemmer.  Blir folk sykere av å ha det godt? 

 

 

Leste du hva jeg skrev? Da får jeg repetere det: det er mennesker som ER syke men som likevel nektes stønader og det er vanligere i andre land, for eksempel Storbritannia. Og igjen; se filmen I, Daniel Blake. Kanskje du kan lære noe. Jeg er ikke så innteresert i dine konspirasjonsteorier om at NAV slenger uføretrygd etter friske mennesker. Alle som vet noe om systemet vet at det ikke er slik at noen får slengt uføretrygd etter seg ved oppmøte på NAV-kontor. Og igjen; dine konspirasjonsteorier er uinnteresante. Det er faktisk et medlem og moderator på dette forumet, på jussforumet som er tidligere NAV-ansatt og som jeg vil anta vet mye mer enn deg om hvordan systemet faktisk fungerer. Så jeg avslutter egentlig diskusjonen med deg da jeg ikke gidder å diskutere konspirasjonsteorier. Og igjen  -  se I, Daniel Blake - en veldig bra film.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

som er ufør og sliter psykisk, får kommentarer om hvor taper jg er, jævla snylter burde ikke vært lov.

Tja, det kommer vel av at dere bruker vold, via staten, for å tilegne dere andres penger. Kanskje du burde tenke over hvorfor dere er så slemme at dere bruker statens voldsmonopol for å tilegne dere andres penger? Eventuellt "Hvorfor er dere så snille med oss?" (Om du tror at folk gir penger til staten frivillig, nettopp for å hjelpe slike som deg).

 

 

Hadde en stefar en gang som også mente at jeg burde være glad for tak over hodet og at det gjorde opp for all mishandling. Var ganske tydelig at hadde det vært opp til han hadde jeg heller liggi dau i en grøft.

 

Ser ikke helt greia med å være takknemlig overfor mennesker som ikke vil deg noe godt.

Endret av xDominiel
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Sannheten er den at disse ting bare dukker opp I media når regjeringen skal vedta trygdekutt. Da er det omfattende snylting og masse unnasnyltere som burde straffes med lavere trygd så de kan komme seg ut I jobber som ikke finnes. Men det virker hver gang disse mediaskremslene. Åja da så, tenker folk og protestene uteblir.

 

Vi blir stadig minnet om den kraftige økningen I uføre, men sannheten er den at andelen uføre er stabil på tross av at befolkningen har økt med 1,1 millioner siden 2005

 

  • I juni i fjor var det i alt 321.800 mottakere av uføretrygd her i landet. Det tilsvarer en andel på 9,6 prosent av befolkningen i alderen 18 til 67 år.
  • Ved utgangen av juni 2012 var det 310.400 uførepensjonister, og tilsvarer en andel på 9,6 prosent. Altså uendret

Til sammenligning var antall uføre rundt 300.000 i 2005.

 

Altså befolkningen har økt med 1,1 millioner på tretten år og I samme tidsperiode har vi fått 23.000 flere uføre. Tenk på hvor mange flyktninger og innvandrere med store fysiske og psykiske skader fra krig det er blant disse?

Snakker vi nedgang?

 

NORDMENN PÅ SYKDOMSTOPPEN

Avisene burde heller dokumentere årsaken til hvorfor det faktisk er så mye sykdom i Norge, så kanskje denne negative utviklingen kan opphøre. Denne bloggposten jeg viser til i linkene under her nå forteller nok mer om hvorfor så mange av foreldre som har vært med å bygge landet har fått barn med mye sykdom. Om hvorfor vi er blitt det giftigste folkeslag I verden, om hvorfor den norske levealderen reduseres dramatisk. Det er ikke noen unnasluntrere sin feil. Se alle artiklene her

Endret av Per Preben
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det handler om misunnelse. Mange har vondt av at noen får penger på konto uten å jobbe 40 timer i uka for dem. Til nød kan de akseptere det hvis de uføre er så syke at de er invalidisert eller døende, for da er det ingenting å være misunnelig på.

 

Det er mye rykter og løsprat om falske uføre som lurer staten. "Alle vet jo at" og "jeg kjenner en fyr" er begynnelsen på setninger som burde få bullshit-alarmen til å gå. Ofte kjenner man ikke folk så godt som man tror. Jeg "kjente en fyr" som virket helt oppegående men fikk uføretrygd som 18-åring . Alle var overbevist om at han var en snylter, men det kom senere frem at han hadde et arvelig syndrom som påvirket hjertefunksjonen og mental og fysisk utvikling. For en luring.

 

Det er også tvilsomt om nordmenn faktisk er mer syke enn andre eller om Norge nærmest er unikt i den forstand at alle med behov for uføretrygd får det. Det vanlige i resten av verden er at man enten tvinger seg på jobb eller at familien rett og slett må klare seg med en inntekt mindre.

 

Det sies mye om at det ikke er bærekraftig med så mange uføretrygdede. Faktisk har antallet uføre i forhold til resten av befolkning holdt seg stabilt i mange tiår. Om det er bærekraftig eller ikke er et rent prioriteringsspørsmål; det er ikke verre enn å øke skattene hvis man ønsker å sikre velferden. Det er det mange som ikke vil, men det er også poenget mitt; det er viljen det står på, ikke om det er mulig. Ofte fremstilles som om det er uunngåelig at velferdsstaten bryter sammen. Vil man prioritere velferd så får man velferd, og omvendt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen trenger støtte,, andre ikke

 

Det er vell noe med at det virker som de fleste som mottar støtte fra nav ikke trenger det,

 

Jeg kjenner personlig 4 stykker som har gått på nav siden de var mellom 18 og 20, 

En har dårlig tarm som gjør at dobesøk skjer 1-5 ganger iløpet av en arbeidsdag

En har angst og liker ikke sosiale sammensetninger ( Denne mener jeg er for drøy )

En vil ikke jobbe og melder seg opp og møter på de jobbene som blir skaffet, men deretter dropper det og starter på nytt

Siste har dårlige knær etter en fotballskade

 

Disse 4 har unnskyldninger herfra og til himmelen for hvorfor de fortjener støtte.. og for meg så lyser det bare sløvhet og snylting. Som jeg påpeker ofte for de

 

-Dobesøk ? En kontorjobb lar seg løse med dette

-liker ikke sosiale sammensetninger? telefonsalg hjemmefra / eget kontor

-Vil ikke jobbe er bare dårlig holdning generelt

-Dårlige knær? Kontorjobb,

 

Det jeg skal frem til er.. det virker bare som om de fleste som mottar støtte ikke trenger det. Dette er spesielt unge eller personer som er veldig lavt nede og egentlig bare trenger en boost

 

Alle skal ha en form for sykdom eller diagnose nå om dagen

 

"Hjelp jeg har glutenallergi siden jeg blir litt oppblåst etter å spist en bolle "

"Jeg har angst siden jeg ikke liker å prate med andre "

 

Det som jeg forundrer meg over er hvor mye som er galt med alle nordmenn idag,

 

Det blir en stereotyp nettopp fordi det er såpass mange med like oppfatninger om ditt eller datt, så noe må det da være?

 

Nå er min tante psykolog og hjelper mange unge ut av dette tankesettet, Men jeg føler fortsatt det er en lang vei å gå

 

 

Jeg tror mye ligger i det "pedagogiske" som man blir dyttet i seg fra barnehagen av.

 

Nevøen min sin barnehage har fallsikring når de klatrer i trærne.. Glad jeg er voksen egentlig

 

+ Det er unaturlig for noen som har vokst opp normalt å forstå at andre har visse problemer, om problemene kommer fra oppdragelse eller genetisk er same shit

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Leste du hva jeg skrev? Da får jeg repetere det: det er mennesker som ER syke men som likevel nektes stønader og det er vanligere i andre land, for eksempel Storbritannia. Og igjen; se filmen I, Daniel Blake. Kanskje du kan lære noe.

 

Jeg leste alt du skrev, men jeg tror du har vanskelig ved å forholde deg til det jeg skrev. 

 

Iøvrig, jeg gidder ikke se en film som er ren politisk propaganda.  Er det fra fiksjon som den filmen du har lært om systemet?

 

 

 

 

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Det er også tvilsomt om nordmenn faktisk er mer syke enn andre

 

Nettopp, og jeg mener det opplagte er at mange av disse i Norge ikke reelt er syke, mens noen av dere spekulerer i at det derimot er alle andre i de andre lande som egentlig er kjempe syke selvom de passer sin jobb.  Jeg vet ikke nødvendigvis svaret, men jeg vet i al fall hva som er mest sandsynlig...

Lenke til kommentar

Troll eller ei.

 

Du er på bunnen av den sosiale rangstigen og derfor har resten av oss som fremdeles har litt huleboermentalitet ikke så mye til overs for snyltere som ikke kan/ønsker å bidra til "stammen". Du er slem mot deg selv fordi du mener du er et offer. 

Kanskje havner jeg selv i samme situasjon en dag. Jeg kommer ihvertfall ikke til å sitte der og synes synd på meg selv og forvente at verden skylder meg noe som helst. Shit happens, deal with it.

Ta en titt på Torstein Lerhol for litt livsvisdom.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mennesker består ikke bare av fysikk og kropp, det er også den psykologiske faktoren, som vi ikke lærer noe som helst om i skolen. Vi har gym for kroppen, men ikke for hodet. Vi lærer ikke å se livet i perspektiv og holde oversikt over (selvoppbyggende eller selvdestruktive) vaner.

 

Alt vi lærer er at vi skal stå opp om morran og gjøre noe. For meg er ikke dét nok kunnskap. Bare det at folk her i tråden dømmer andre med fysiske lidelser for å være "late" er bevis nok.

 

Det kan være andre ting som ligger under overflaten, som de ikke er interessért i å fortelle om, særlig ikke når de får mennesker som tar fram hammer og meisel og SKAL inn under psyken deres, for å finne noe å dømme! Sånne folk er det verste jeg vet.

 

Mennesker som lever med fordømmende holdning er også deprimérte. De leter etter selvopprettholdende grunner hos andre for å holde seg selv flytende. Men det er en katastrofe som venter på å skje. Det er best å søke psykologhjelp og få kartlagt livet sitt først som sist.

 

Å søke "livsvisdom" hos andre med sterke budskap for å trivialisére andres situasjon, er et klassisk eksempel på dårlig hersketeknikk. Det gjelder også den der tv-serien "Bertrands metode". Alt dreide seg om å "presse folk ut av komfortsonen". Hva med å løse problemet med sunn fornuft? Kartlegge og identifisére årsaker til depresjon, manglende grunnbehov og interesser.

 

Alt dreier seg liksom hele tiden å bare kjøre på hardest mulig, ikke å tenke seg grundig om, rebalansére, lage en ny livsplan. Det blir som å spille blackjack og man har tapt penger, og fortsette å gamble i håp om å vinne tilbake. Det beste er å trekke seg ut og gå "back to work". Man gambler ikke med sitt eget liv, eller sin egen (eller andres) psyke. Alt er i bunn og grunn bare jobb... vi lærer bare ikke å jobbe med vår egen livsplan eller psyke i skolen. Vi lærer bare å jobbe med kroppen, og hodet, men bare i form av å løse oppgaver. Ikke med personlig utvikling.

Endret av Taurean
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er på bunnen av den sosiale rangstigen og derfor har resten av oss som fremdeles har litt huleboermentalitet ikke så mye til overs for snyltere som ikke kan/ønsker å bidra til "stammen". Du er slem mot deg selv fordi du mener du er et offer. 

Kanskje havner jeg selv i samme situasjon en dag. Jeg kommer ihvertfall ikke til å sitte der og synes synd på meg selv og forvente at verden skylder meg noe som helst. Shit happens, deal with it.

 

Blir man utsatt for sånt så er man per definisjon et offer. Kanskje lett for deg å si nå at det bare er å ta seg sammen og ignorere, men det hadde nok ikke vært så lett som du tenker om du faktisk havner i den situasjonen. Men du har rett i at mye av det kommer av huleboermentalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen trenger støtte,, andre ikke

 

Det er vell noe med at det virker som de fleste som mottar støtte fra nav ikke trenger det,

 

Jeg kjenner personlig 4 stykker som har gått på nav siden de var mellom 18 og 20, 

En har dårlig tarm som gjør at dobesøk skjer 1-5 ganger iløpet av en arbeidsdag

En har angst og liker ikke sosiale sammensetninger ( Denne mener jeg er for drøy )

En vil ikke jobbe og melder seg opp og møter på de jobbene som blir skaffet, men deretter dropper det og starter på nytt

Siste har dårlige knær etter en fotballskade

 

Disse 4 har unnskyldninger herfra og til himmelen for hvorfor de fortjener støtte.. og for meg så lyser det bare sløvhet og snylting. Som jeg påpeker ofte for de

 

-Dobesøk ? En kontorjobb lar seg løse med dette

-liker ikke sosiale sammensetninger? telefonsalg hjemmefra / eget kontor

-Vil ikke jobbe er bare dårlig holdning generelt

-Dårlige knær? Kontorjobb,

 

Det jeg skal frem til er.. det virker bare som om de fleste som mottar støtte ikke trenger det. Dette er spesielt unge eller personer som er veldig lavt nede og egentlig bare trenger en boost

 

Alle skal ha en form for sykdom eller diagnose nå om dagen

 

"Hjelp jeg har glutenallergi siden jeg blir litt oppblåst etter å spist en bolle "

"Jeg har angst siden jeg ikke liker å prate med andre "

 

Det som jeg forundrer meg over er hvor mye som er galt med alle nordmenn idag,

 

Det blir en stereotyp nettopp fordi det er såpass mange med like oppfatninger om ditt eller datt, så noe må det da være?

 

Nå er min tante psykolog og hjelper mange unge ut av dette tankesettet, Men jeg føler fortsatt det er en lang vei å gå

 

 

Jeg tror mye ligger i det "pedagogiske" som man blir dyttet i seg fra barnehagen av.

 

Nevøen min sin barnehage har fallsikring når de klatrer i trærne.. Glad jeg er voksen egentlig

 

+ Det er unaturlig for noen som har vokst opp normalt å forstå at andre har visse problemer, om problemene kommer fra oppdragelse eller genetisk er same shit

 

Her er irrelevante sammenligninger igjen! UFØR og ARBEIDSSKY er to voidt og diametralt forskjellige ting! Man får ikke UFØRETRYGD om man er lat. Jo, man kan få penger fra NAV men ikke uføretrygd! Noen blir satt i tiltak som man får 7000 kroner i måneden for å delta på og det er noe helt annet enn uføretrygd. Igjen, som en annen skriver her anonyme innlegg med "men jeg kjenner en som...."blablaogblabetibla....takk for at du demonstrerer Sparatcus sitt poeng til den store gullmedaljen! Dessuten er det ufint å spre rykter og sladder om andre mennesker på et diskusjonsforum! Det er hva sladrekjerringer gjør. Og gjerne sladrekjerringer av begge kjønn. Noen av de verste kjerringene er menn.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Jo, i praksis gjør de det. 

 

Har du iøvrig noen forklaring på hvorfor et av de sunneste lande har størst andel uføre?  Tror du virkelig på at det er tegn på reel sykdom?

 

 

"Ufør" er ikke det samme som UFØREtrygdet. Det er slett ingen garanti at sykdom gir rettighet til uføretrygd eller annen trygd. Det er mennesker i Norge som er reelt uføre men nektes uføretrygd fordi NAV mener de ikke kvalifiserer, og enda verre er det i mange andre land. F.eks i England finner du kronisk syke mennesker som tigger penger på gata fordi det offentlige nekter dem hjelp. Jeg annbefaler deg veldig sterkt å se den britiske filmen I, Daniel Blake og så bør du spørre deg selv om det er et slikt system du ønsker.

 

Det er jo også uføretrygdet jeg refererte til siden det er det der brukes i OECD-tallene.  Når systemet påstås å være strengt og vi likevel ligger på toppen av den listen til tross for at vi også er på topp når det gjelder levevilkår, støtteordninger, miljø osv.. så må der jo være noe som ikke stemmer.  Blir folk sykere av å ha det godt? 

 

 

Leste du hva jeg skrev? Da får jeg repetere det: det er mennesker som ER syke men som likevel nektes stønader og det er vanligere i andre land, for eksempel Storbritannia. Og igjen; se filmen I, Daniel Blake. Kanskje du kan lære noe. 

 

Jeg leste alt du skrev, men jeg tror du har vanskelig ved å forholde deg til det jeg skrev. 

 

Iøvrig, jeg gidder ikke se en film som er ren politisk propaganda.  Er det fra fiksjon som den filmen du har lært om systemet?

 

 

Nei, alt du er uenoiog med er politisk propaganda. Bare la vær da. Men jeg gidder ikke å gi konspirasjonsteoriene dine om hvordan du TROR systemet fungerer er. Forøvrig er filmen basert på sanne historier.

Men du kan jo prøve dette: siden du tror det er slik at man får slengt uføretrygd etter seg på NAV annbefaler jeg deg å prøve det. Gå inn på et NAV-kontor og si "jeg har vondt i ryggen, gi meg uføretrygd". Dersom du klarer dette skal jeg betale deg en million!

Forøvrig kan du spare deg billige og bedritne ting som r det fra fiksjon som den filmen du har lært om systemet? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Troll eller ei.

 

Du er på bunnen av den sosiale rangstigen og derfor har resten av oss som fremdeles har litt huleboermentalitet ikke så mye til overs for snyltere som ikke kan/ønsker å bidra til "stammen". Du er slem mot deg selv fordi du mener du er et offer. 

 

Kanskje havner jeg selv i samme situasjon en dag. Jeg kommer ihvertfall ikke til å sitte der og synes synd på meg selv og forvente at verden skylder meg noe som helst. Shit happens, deal with it.

 

Ta en titt på Torstein Lerhol for litt livsvisdom.

 

Han ER jo uføretrygddet så hva er poenget?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...