Gå til innhold

Ny krig i Norge ?


Anbefalte innlegg

Hadde vært temmelig kjedelig om Norge ble området der det skal kjempes en krig mellom stormaktene. Får håpe på en krig en annen plass, Ukraina kanskje. God Jul!

Enig.

 

Jeg trur vi er mye mer utsatt med amerikanere her, enn uten dem. Vi burde melde oss ut av NATO, og la dem kjempe sin egen krig. Jeg er lei av at norske soldater drar til fattige land for å bombe hjem, drepe sivile, og lage millioner av nye flyktninger, fordi en mann i et hvitt hus beordret det.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den generelle konklusjonen i Norge er at vi trenger NATO for å ha en sjans mot russerne om de skulle velge å true vår selvstendighet. Slik har det vært siden 50 tallet og i dag er det norske forsvaret akkurat kraftig nok til å holde Nord Norge i en ukes tid til NATO kommer til unnsetning.

 

Et skift i denne tankegangen over til et norsk forsvar uten NATO kommer neppe til å skje. Finland har et slikt forsvar men tenker på å gå inn i NATO fordi Russerne blir for sterke.

 

Og norske politikere trenger noen å skylde på, en ytre fiende, om ting skulle gå skeis her hjemme ;-)

Lenke til kommentar

Den generelle konklusjonen i Norge er at vi trenger NATO for å ha en sjans mot russerne om de skulle velge å true vår selvstendighet. Slik har det vært siden 50 tallet og i dag er det norske forsvaret akkurat kraftig nok til å holde Nord Norge i en ukes tid til NATO kommer til unnsetning.

 

Et skift i denne tankegangen over til et norsk forsvar uten NATO kommer neppe til å skje. Finland har et slikt forsvar men tenker på å gå inn i NATO fordi Russerne blir for sterke.

 

Og norske politikere trenger noen å skylde på, en ytre fiende, om ting skulle gå skeis her hjemme ;-)

Et par atom drevene ubåter og noen cobalt-60/nøytronbomber våpen ombord vil da kunne sikre Norges uavhenginghet og nøytralitet mot evt Russland.

 

Men det er nok en litt for barbarisk for de Norske idèaler tror jeg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...