Gå til innhold

Jaja, da var jeg fucked rett før jul ^^


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aner ikke hvor mange regninger som kommer plutselig på meg, men det er gjerne like overaskende hver gang.

Skjønner godt folk som sliter med å holde oversikten, men om man lever på grensen bør man jo bruke regningskonto der man setter av penger til plutselige regninger.

 

Jeg vet f.eks aldri når regning for internett og TV kommer eller kommunale avgifter, de kommer vel en 3-4 ganger i året..

Lenke til kommentar

 

 

Selvfølgelig om man ikke eier økonomisk kontroll å bruker opp alt man har på konto hver måned så er det bedre å ha månedlig trekk, men for folk flest spiller det ikke noe rolle.

 

 

Det burde jo vært slik, men etter min erfaring har "folk flest" et helt minimum av "økonomisk kontroll".

 

Hehe, jeg har rimelig stødig kontroll på sakene, men synes det er oversiktlig å betale flatt gjennom året. Intet annet enn det. 

Lenke til kommentar

Folk er forskjellige og det er mange som ikkje er like organisert i hovudet til å ha kontroll på økonomien. For dei er det nok absolutt ein fordel med noko lunde like utgifter heile året. For min eigen del har eg full kontroll på alle utgifter og når dei kjem, så det kjem sjeldan overraskingar. Om rekningar kjem månedleg eller kvartalsvis spelar liten rolle.

 

Skal sånt fungere må ein alltid ha litt ekstra ståande på konto. Dersom det er vanskeleg å ikkje bruka opp nokre tusen rett før lønning, kan sånt koma overraskande.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...