Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En jente var utro, jeg vurderer å fortelle kjæresten


Anbefalte innlegg

 

 

 

Ville ikke sagt det fordi det virker som den egentlige grunnen til at du ønsker si noe er at hun har avvist deg og ikke fordi du bryr deg om hennes kjæreste på noe nivå. Sånn hevn er bare patetisk. 

 

Dessuten er folk veldig flinke til å spre usannheter om andre. Finner det tvilsomt at det er sant at hun var utro to ganger mot kjæresten over kort tid. Mer sannsynlig at det teknisk sett var slutt i den perioden, men at hun fortsatt var forelsket i han men var med andre fordi han ikke var et alternativ. 

 

Suck it up: hun er ikke interessert i deg. Gå videre og la dem finne ut av sitt forhold i fred. 

 

 

Takk for innlegg, men leser du gjennom så har jeg allerede påpekt at hevn er ikke en variabel. Vi holdt på i én måned. Så hvor får du "det virker som at den egentlig grunnen for at du ønsker å si noe er at hun har avvist deg" fra? Du har i hvert fall ikke fått det fra forumet, for du har jo ikke lest igjennom. Jeg tror du utelukkende har egoistiske grunner til å blande deg inn i dette og at det handler om at du også er forelsket i henne. 

 

Folk er flinke til å spre usannheter ja, men nå er jeg sannheten, jeg er han andre karen (uvitende), så i dette tilfellet har ikke menneskers evne til å fortelle løgner noe med noe å gjøre. 

 

Du vet fra en 3.person at hun angivelig hadde kjæreste da dere datet, så det kan du ikke vite sikkert. Og du sier selv at der ikke har vært noen tegn til at hun hadde kontakt med andre menn da dere datet fordi hun er naboen din og du var den enste som benyttet døra hennes jevnlig. Beklager, men selv om jeg i utgangspunktet ikke syns utroskap er noe særlig tror jeg ikke dette er en situasjon der det er rett å blande seg i andres forhold. Dessuten: om hun var i et forhold ville det antagelig tikket inn en god del meldinger i ditt nærvær om hun hadde kjæreste. 

 

Anonymous poster hash: 36c5d...951

 

Denne 3. personen er en troverdig kilde. I det tilfellet de ikke var sammen da det skjedde, så vil han jo bare tenke "Samme det vel, vi var ikke sammen da", og dermed ingen skade gjort. Men denne 3. personen kjenner til den andre personen som hun holdt på med (som også hadde kjæreste, for å gjøre det mer komplisert), og var visstnok på et nachspiel med henne og vitnet til det.

 

Og til resten av det du skriver: Hun gjorde det jo slutt med typen til slutt, og derfor hadde hun ikke kontakt med han. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Om du skal si noe, så bør du i hvert fall ha baller nok til å gjøre det uten å gjemme deg bak anonyme brev og falske FB brukere.

 

Hva er vitsen? Hva om personen ikke tåler sannheten, drar frem en kniv eller pistol og går berserk?

Da bør man heller la være å si noe i det heile tatt.

 

Tja, anonymitet = Jeg får leve, kjæresten får vite sannheten. Win-win?

Feiging. Du bruker den mikroskopiske sjansen for at du får eksen hennes etter deg med morderiske intensjoner som unnskyldning til å være ei jævla pingle. Henger du fortsatt i skjørtekanten til mor også? I verste fall får du deg ein på trynet - ikkje moro, men du overlever. Utrolig at du har klart å score med noen om du er sånn til vanlig.

Dette var et patetisk innlegg. Jeg ønsker å være anonym, for jeg vil ikke ta del i dramaet, da hun faktisk er naboen min. Jeg mener bare at han andre gutten burde få vite sannheten. At jeg får leve var en spøk, noe du ikke forstod. 

 

Men takk for ditt innlegg, du trenger ikke å delta mer her.

Du får svaret du fortjener. Om du ikkje vil ta del i dramaet, så gir du pokker i å involvere deg i det heile tatt - SÅ enkelt er det faktisk.

 

Åh, eg var absolutt ikkje klar over at eg trengte din tillatelse til å delta. Du har ingenting på eit diskusjonsforum å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har første hånds opplevelse i helt lik situasjon. Jeg kan si deg med en gang, ikke bland deg inn. Det er mye mer sårende, og ydmykende å få høre det fra andre og rykter. Du ødelegger mye for begge personene, ikke bare forholdet, men selve personene begge to. I verste fall går du og konfronterer vedkommende som var utro, får en forklaring, og ber vedkommende fortelle det selv. Hvordan kan du idet hele tatt være garantert sikker på det? Kanskje de hadde pause, kanskje de hadde misforstått hverandre. Det er mange i ung alder som ikke vet om de er 100% sammen eller ei. At ene tror de er sammen, mens andre tror de bare gjør noe eller det er ferdig. Tenk så flaut å få høre slikt uten at det er sant.

 

Anonymous poster hash: 16c39...d8b

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vurder hvorfor du vil si ifra. Er det fordi du liker henne eller fordi du synes det er viktig fordi du ville likt å vite det eller om det er fordi du vil være drittsekk eller for å være grei. Og vær ærlig med deg selv. Vil du singel for din eller for hans skyld.

 

Anonymous poster hash: 9ccc1...bce

 

Ser på det mer objektivt enn som så: Hvis jeg ville sagt ifra fordi jeg likte henne, er det for feil grunn. Som tidligere påpekt, var kun med henne i en måned. Faller ikke såpass fort.

 

Forstod ikke siste setningen din. 

Lenke til kommentar

Jeg tenker at motivasjonen for å si fra her er viktig. Det virker å være med et hevnmotiv og det bør man heve seg langt over. Slike mennesker er verre og jeg kan da forstå at forholdet ble kortvarig og hvorfor hun savnet eksen og gikk tilbake.

 

Jeg har selv vært i et forhold med ei som var på vei ut av et ekteskap, de flyttet også fra hverandre. Men når hun valgte å gå tilbake så ønsket jeg henne det beste og sank ikke til et nivå som det her snakkes om. Det beste for henne og barna hennes er å få det til å fungere med faren.

 

At du er snurt og ikke klarer å gå videre sier mer om deg enn henne. Du bør heller jobbe litt med deg selv.

Og når alt dette er sagt, å involvere seg med naboen? Har ingen lært deg noen ting? Hvis man har litt omløp i toppen og samtidig vil unngå drama så holder du snoppen i buksa når det kommer til naboer og kolleger.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis jeg noen gang er utro: Si i fra til kjæresten min. Hun fortjener å vite det.
Hvis hun noen gang er utro: Si i fra til meg. Jeg fortjener å vite det.

Motivasjonen for å fortelle det spiller ingen rolle:
Offeret er den som fortsetter livet sitt uten å vite at den andre har dolket dem i ryggen:
At smerten ikke er der betyr ikke at det er greit å ikke gjøre vedkommende oppmerksom på at du har dolket personen i ryggen -- for det kan hende at vedkommende bare skjuler smerten, eller kommer til å oppleve smerten en gang i fremtiden når det passer dårligere.
Og desto lengre tid som går, desto verre kan såret bli.

Normalt empatiske mennesker som er utro vil sannsynligvis ha dårlig samvittighet frem til partneren får vite hva de har gjort.
Mennesker som ikke føler noen skyld fortjener ikke å bli beskyttet.

Mennesker som ikke er i stand til å tilgi små feil fortjener ikke mennesker som er ærlige.
Voldelige mennesker fortjener ikke en kjærlig partner.

...jeg ser ingen grunn til å ikke fortelle om utroskap.

==========

Kan noen forklare meg en situasjon hvor utroskap er greit, hvor det ikke er moralsk riktig å fortelle om det, og hvor verden er et bedre sted fordi ingen fortalte offeret sannheten -- hvor den som var utro ikke lider av dårlig samvittighet, og likevel er en god person, og partneren er en god person, selv om vedkommende tydeligvis ikke er verdt nok til å fortjene å vite sannheten om partneren sin?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ingen her forsvarer utroskap.

Mange her forsvarer jo utroskap;

Alle som ikke ber trådstarter om å undersøke om offeret og den utro var sammen, og eventuelt fortelle offeret om hva som skjedde forsvarer, utroskap.

 

Vi kan jo undersøke:

Hva var minimumsverdien av troskap mellom deg og din partner;

Hvor mye penger ville du betalt for å forhindre at kjæresten din var utro -- for å viske bort hendelsen, følelsene og vissheten?

Den emosjonelle verdien av troskap, gjensidig delt og eksklusiv kjærlighet, er verdt mer for meg enn overskuddet av et halvt års arbeid.

Jeg ville glatt betalt 100 000 kroner for å viske bort ett tilfelle av utroskap fra min forrige kjæreste.

 

Altså er utroskap ganske likt å knuse alle flisene på badet, rive ned dusjen fra veggen, knuse vasken og alle bademøblene, og ødelegge varmekablene.

 

...det som virkelig viser skaden er hva prisen ville vært for å forhindre neste utroskap.

Maks 10 000 kroner.

 

Ett tilfelle av utroskap er svært ødeleggende.

Etter det tilfellet, så er noe permanent ødelagt.

Badet av marmor og fliser har blitt erstattet av tapet av vinyl.

Integrert dusjkabinett har blitt erstattet av en dusjkrok med forheng som henger på et billig oppheng.

Møblene er noe rask fra billigste leverandør.

Arbeidet er gjort svart.

 

...kanskje badet kunne blitt bygget opp igjen etter mange år -- men, for min del, så ville første tilfellet av utroskap med en person jeg trodde elsket meg være verdt minst 100 000 kroner å slippe.

 

Det neste max 10 000, om du i det hele tatt bryr deg, og ikke allerede leter etter en ny kjæreste.

Deretter er forholdet ganske verdiløst om det er noenting igjen.

 

Hvis noen så den som ødela badet mitt, visste at vedkommende ikke hadde min tillatelse, og ikke sa i fra til meg om hva som hendte, så ville jeg regnet denne personen som medskyldig, moralsk sett.

 

Forholdet til andre kan være verdiløst mellom dem.

Det kan være som en utedass eller et partytelt som er åpent for alle.

 

Men du kan ikke vite verdien av andre sitt forhold.

Eller hvordan vedkommende vil reagere.

 

Jeg ville kunne tilgitt en innrømmelse.

Hvis jeg oppdaget det på egenhånd, og hun nektet å innrømme det, så ville det blitt brudd -- og jeg ville sannsynligvis aldri snakket med henne noen gang igjen i mitt liv.

Ikke fordi hun var utro -- men fordi hun var utro, løy om det, og nektet å ta ansvar.

 

Det er som å ødelegge badet fullstendig, påstå at noen andre gjorde det, og nekte å hjelpe å bygge det opp igjen.

Da kan vedkommende ryke og reise til helvete -- og alle som holdt det hemmelig kan følge henne til porten; det vil ta tid å stole på dem noen gang igjen.

 

---

 

Så.

Ja.

Spør typen om de var sammen i perioden.

Fortell om det som hendte om de var sammen. Og beklag hendelsen.

Ikke fordi du gjorde noe galt, men fordi du vet at det kan gjøre vondt for offeret.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke vær en jævla dramaqueen, hold kjeft og gå videre med livet ditt.

 

Jeg har vært på mottakerenden av sånne anonyme «bekymringsmeldinger», og jeg kan si deg: det er ingenting positivt med det. At en eller annen tilfeldig gymsokk legger seg opp i mitt innerste privatliv på den måten der er rett og slett guffent.

 

Hvem tror du han kommer til å tro på? Hva tror du at du oppnår, foruten å lage et helvetes drama som du attpåtil er for feig til å stå for? Dette handler ene og alene om hevn; du er snurt på dama og har lyst til å lage litt helvete for henne. Jeg driter i at du hevder at du har edle hensikter, hvis du tror på det selv er det egentlig bare trist.

 

Pakk nesa di vekk fra andres liv, ta bitterheten din og stapp den opp en viss plass, din bytting.

 

Anonymous poster hash: 2dce2...7cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke vær en jævla dramaqueen, hold kjeft og gå videre med livet ditt.

 

Jeg har vært på mottakerenden av sånne anonyme «bekymringsmeldinger», og jeg kan si deg: det er ingenting positivt med det. At en eller annen tilfeldig gymsokk legger seg opp i mitt innerste privatliv på den måten der er rett og slett guffent.

 

Hvem tror du han kommer til å tro på? Hva tror du at du oppnår, foruten å lage et helvetes drama som du attpåtil er for feig til å stå for? Dette handler ene og alene om hevn; du er snurt på dama og har lyst til å lage litt helvete for henne. Jeg driter i at du hevder at du har edle hensikter, hvis du tror på det selv er det egentlig bare trist.

 

Pakk nesa di vekk fra andres liv, ta bitterheten din og stapp den opp en viss plass, din bytting.

 

Anonymous poster hash: 2dce2...7cd

 

Takk for surt innlegg med mye banneord, men folket har talt, og særlig siden jeg forstår situasjonen bedre enn forumets medlemmer har jeg allerede tatt kontakt med han. 

 

Lurer på om (noen av) de personene som rådet meg til å ikke fortelle han noe, er typen til å være utro selv. Mhmprfgh.

Endret av Toppris
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Alle som er feilfrie kan stille seg i køen til høyre, så kan resten slippe til.

Erfaringsmessig så tror alle at de kjenner folkene rundt seg, men selv de som har vært sammen i flere år har gått på en smell der gitt. 

Hva om noen har et åpent forhold, hvor mange tror dere er klar over dette, og tolker alt som utroskap?

Lenke til kommentar

du er snurt på dama og har lyst til å lage litt helvete for henne.

 

Anonymous poster hash: 2dce2...7cd

 

Uansett hensikt så er det vel ærlig talt henne som er skyld i det helvete som kommer, og ikke personen hun trillet rundt fingeren mens hun gikk bak ryggen på kjæresten. Kanskje hun oppfører seg bedre i framtida når hu har fått svidd seg litt, så blir det mindre helvete for alle parter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alle som er feilfrie kan stille seg i køen til høyre, så kan resten slippe til.

 

Erfaringsmessig så tror alle at de kjenner folkene rundt seg, men selv de som har vært sammen i flere år har gått på en smell der gitt. 

 

Hva om noen har et åpent forhold, hvor mange tror dere er klar over dette, og tolker alt som utroskap?

 

Det er ikke feil å gjøre feil.

Det er feil å ikke gjøre opp for feilene sine.

 

Så lenge du gjør ditt beste og alltid forsøker å gjøre opp for feilene du gjør, så kan ingen forvente mer av deg.

Jeg stiller meg i køen til høyre.

Jeg har aldri gjort en feil jeg ikke kan innrømme, og har aldri gjort noe galt mot andre uten å tilstå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for surt innlegg med mye banneord, men folket har talt, og særlig siden jeg forstår situasjonen bedre enn forumets medlemmer har jeg allerede tatt kontakt med han. 

 

Lurer på om (noen av) de personene som rådet meg til å ikke fortelle han noe, er typen til å være utro selv. Mhmprfgh.

Jeg kan svare for min del, i hvert fall: Nei, aldri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...