Gå til innhold

Ryzen 1600X Volt - hvor mye/lite?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er forholdsvis ny til overclocking, så er mulig jeg har gjort noe feil eller forstått noe feil.

 

Ut av boksen sitten 1600x'en på 1,375v, noe jeg har forstått faktisk er litt høyt til at den kjører på 3,6hz. 

 

Jeg overclocket min til 3,9hz på 1,385v og hadde det helt stabilt, dog noe høy temperatur(?kanskje). Temperaturen jeg snakker om er mellom 70-75, som regel under 75 mens jeg streamer og spiller. Så vet ikke om det kan beregnes som veldig høyt, hadde vært fint og i tillegg fått svar på det :)

Det jeg hovedsaklig lurer på er, kunne jeg skrudd volten ned og fortsatt hatt den clocket til 3,9? Jeg vet AMD anbefaler max 1,45v og jeg kommer ikke til å gå så høy noen sinne tror jeg. Hadde vært gøy og fått den til 4hz stabilt, men er litt usikker på hvor jeg burde starte på volten, og hvor jeg egentlig skal gå fra.

 

Jeg bruker Ryzen master til og oc.

 

Takker for svar, og beklager for kanskje dumme spm :)

Endret av sneak1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.4-1.45 er det som anbefales max med god kjøling. 

 

1800x og threadripper 1950x kjøres her på ca 1,4v -1.42 med køstom vannkjøling :)

 

"alle" Ryzen virker å kjøre på ca samme spenning, da det er "samme" brikke  :thumbup:

Aha. Trodde det var noe forskjell på X brikkene og de uten. Men per idag har jeg en helt "meh" kjøler, som fulgte med pcen. Når jeg hadde clocket min til 3,9hz med 1.38v MENS jeg streamet på ganske heavy preset, gikk aldri tempen over 75. Kan jeg ta det helt med ro, eller burde jeg sikte meg inn på en noe lavere temp mens jeg streamer? Ellers uten stream er temp alt mellom 50-70, spørs hva jeg gjør :) Takk for svar!

Endret av sneak1
Lenke til kommentar

 

1.4-1.45 er det som anbefales max med god kjøling. 

 

1800x og threadripper 1950x kjøres her på ca 1,4v -1.42 med køstom vannkjøling :)

 

"alle" Ryzen virker å kjøre på ca samme spenning, da det er "samme" brikke  :thumbup:

Aha. Trodde det var noe forskjell på X brikkene og de uten. Men per idag har jeg en helt "meh" kjøler, som fulgte med pcen. Når jeg hadde clocket min til 3,9hz med 1.38v MENS jeg streamet på ganske heavy preset, gikk aldri tempen over 75. Kan jeg ta det helt med ro, eller burde jeg sikte meg inn på en noe lavere temp mens jeg streamer? Ellers uten stream er temp alt mellom 50-70, spørs hva jeg gjør :) Takk for svar!

 

 

Hvis det er den loaden der som er max, så er det ingen fare :)

 

Rendrer du derimot, blir det nok en god del varmere. Under 75grader er helt fint ja.

Lenke til kommentar

 

 

1.4-1.45 er det som anbefales max med god kjøling. 

 

1800x og threadripper 1950x kjøres her på ca 1,4v -1.42 med køstom vannkjøling :)

 

"alle" Ryzen virker å kjøre på ca samme spenning, da det er "samme" brikke  :thumbup:

Aha. Trodde det var noe forskjell på X brikkene og de uten. Men per idag har jeg en helt "meh" kjøler, som fulgte med pcen. Når jeg hadde clocket min til 3,9hz med 1.38v MENS jeg streamet på ganske heavy preset, gikk aldri tempen over 75. Kan jeg ta det helt med ro, eller burde jeg sikte meg inn på en noe lavere temp mens jeg streamer? Ellers uten stream er temp alt mellom 50-70, spørs hva jeg gjør :) Takk for svar!

 

 

Hvis det er den loaden der som er max, så er det ingen fare :)

 

Rendrer du derimot, blir det nok en god del varmere. Under 75grader er helt fint ja.

 

Ok, så da forstår jeg det slik at jeg trygt kan fortsette med overclocken jeg har. Jeg rendrer ikke noen ting, bare streamer. Det er det mest "heavy'e" jeg gjør. Tror du jeg kunne skrudd opp til 4hz på 1,38v? Beklager mas!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...