Gå til innhold

Kun to av de syv største spillbutikkene lar kundene be om refusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra Nintendo eShop kvittering:

 

■Instructions for Right to Cancel

 

You have the right to cancel this contract within 14 days without giving any reason.

 

The cancellation period will expire after 14 days from the day of the conclusion of the contract.

 

To exercise the right to cancel, you must inform us (Nintendo of Europe GmbH, Herriotstrasse 4, 60528 Frankfurt am Main, Germany, fax number: +49 69 667747 95412, telephone number: +44 345 60 50 247 (UK and Ireland), +49 69 667747 5412 (other EU countries and South Africa), email: [email protected] (UK and Ireland), [email protected] (other EU countries and South Africa)) of your decision to cancel this contract by a clear statement (e.g. a letter sent by post, fax or email). You may use the attached model cancellation form, but it is not obligatory.

 

To meet the cancellation deadline, it is sufficient for you to send your communication concerning your exercise of the right to cancel before the cancellation period has expired.

 

Effects of cancellation

 

If you cancel this contract, we will reimburse to you all payments received from you, including the costs of delivery (except for the supplementary costs arising if you chose a type of delivery other than the least expensive type of standard delivery offered by us).

 

We may make a deduction from the reimbursement for loss in value of any goods supplied, if the loss is the result of unnecessary handling by you.

We will make the reimbursement without undue delay and not later than:

 

(a) 14 days after the day we receive back from you any good supplied; or

 

(b) (if earlier) 14 days after the day you provide evidence that you have returned the goods; or

 

© if there were no goods supplied, 14 days after the day on which we are informed about your decision to cancel this contract.

 

We will make the reimbursement using the same means of payment as you used for the initial transaction, unless you have expressly agreed otherwise; in any event, you will not incur any fees as result of the reimbursement.

 

We may withhold reimbursement until we have received the goods back or you have supplied evidence of having sent back the goods, whichever is the earliest.

 

You shall send back the goods or hand them over to us, without undue delay and in any event not later than 14 days from the day on which you communicate your cancellation from this contract to us. The deadline is met if you send back the goods before the period of 14 days has expired.

 

You will have to bear the direct cost of returning the goods.

 

You are only liable for any diminished value of the goods resulting from the handling other than what is necessary to establish the nature, characteristics and functioning of the goods.

 

If you requested to begin the performance of services during the cancellation period, you shall pay us an amount which is in proportion to what has been performed until you have communicated us your cancellation from this contract, in comparison with the full coverage of the contract.

Lenke til kommentar

■The cancellation right expires earlier in respect of the contracts listed below:

 

- contracts for the supply of digital content: where we supply digital content not on a tangible medium, the cancellation right expires if we have begun our supply of the digital content after you have expressly consented that we can begin the supply before the cancellation period ends, and you have acknowledged that you lose your right to cancel the contract in this circumstance;

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte PUBG på Xbox på tirsdag, testet det ut og fant ut at det ikke var noe for meg. Da sende jeg bare en melding på Xbox kundesenter chat og jeg fikk pengene tilbake på konto torsdag. Ikke noe å klage på Microsoft der for meg.

 

Hei, hvor kontaktet du xbox kundesenter? Jeg kontaktet og fikk svar om at det ikke var mulig å refundere digitale spill på xbox one.

Lenke til kommentar

cough cough cough .. Steam refund fungere ikke .. Jeg har oppleved at det har gitt feil meldinger på refund og kommet med dumme unksyldnigner via support mail / ikke svare engang på en refund request til 14 dager var omme og så har sagt : Sorry vi kan ikke gjer deg refund fordi du har hat spelle i 14 dager eller mer. Hvorfor ? Fordy spellet som eg skulle refunde hadde allerede en høy refund rate. Og forbruker ombude måte slappe steam på hånda og tvinge dem til gjer meg en refund .. som de gjørte etter 6 månder endelig ... Så steam er ikke i nærheten så bra som den tabelen vise :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte PUBG på Xbox på tirsdag, testet det ut og fant ut at det ikke var noe for meg. Da sende jeg bare en melding på Xbox kundesenter chat og jeg fikk pengene tilbake på konto torsdag. Ikke noe å klage på Microsoft der for meg.

 

Hei, hvor kontaktet du xbox kundesenter? Jeg kontaktet og fikk svar om at det ikke var mulig å refundere digitale spill på xbox one.
Lenke til kommentar

Jeg logget meg bare på Microsoft sine sider, gikk på kontakt oss og startet chat med dem.

Fortalte bare enkelt og greit at jeg hadde prøvd spillet og at det ikke passet for meg. Også spurte jeg om det var muligheter for å få refundert pengene. Etter 5 min så fikk jeg beskjed om at det var i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...