Gå til innhold

Ber EU om hjelp til å holde Apple unna


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var faktisk dråpen som gjorde at jeg gikk over til Apple music ja ;-) det var UFATtELIG vanskelig å slette sanger fra spillelister/bibliotek i iPhone appen..

 

Apple music er forresten veldig bra hvis du har en eksisterende samling av mp3.

 

I tillegg er det bedre integrert i iPhonen

 

 

Kan man slette sanger direkte fra spillelister mens man lytter i mobilappen på Spotify nå? Hvis ikke så er Apple music milevis over Spotify fortsatt ;-)

Er det seriøst eneste kriteriet du har for å sette den ene over den andre?
Endret av aloejon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spotify appen til iphone har en mangel, og det gjelder sletting av enkeltsanger. Der må man trykke 3-4 ganger for å velge en eller flere sanger, mens i android er det trykk og hold - slett. Spotify er dog milevis foran apple music på alle fronter. Spotify connect f.eks er genialt. Klarer jeg å fikse spotify på raspberry pi’en min, så er jeg i syvende himmel

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spotify appen til iphone har en mangel, og det gjelder sletting av enkeltsanger. Der må man trykke 3-4 ganger for å velge en eller flere sanger, mens i android er det trykk og hold - slett. Spotify er dog milevis foran apple music på alle fronter. Spotify connect f.eks er genialt. Klarer jeg å fikse spotify på raspberry pi’en min, så er jeg i syvende himmel

 

Vel - burde være mulig nå da.

Kjør Raspbian eller hva enn det het, som i grunn er Linux. Hent og installer Spotify for Linux via Terminalen, https://www.spotify.com/us/download/linux/ ?

Blir en visuell greie med oppsett så du må helst ha skjerm - tastatur og Mus tilgjengelig for selve oppsettet, men sist jeg prøvde Spotify på en Lubuntu maskin funka mobilen helt perfekt som "fjernkontroll" om det var dèt du ville.

 

Bare ikke la Pi'en låse seg/slå seg av, så skal det funke bare fint i grunn, også uten skjerm, tastatur og mus, såvidt jeg kan tenke meg?

Må da finne en måte å få ut lyden på da, Pi'en min har bare USB, så kjøpte noe Logitech S150 USB høytalere - funka fjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Spotify appen til iphone har en mangel, og det gjelder sletting av enkeltsanger. Der må man trykke 3-4 ganger for å velge en eller flere sanger, mens i android er det trykk og hold - slett. Spotify er dog milevis foran apple music på alle fronter. Spotify connect f.eks er genialt. Klarer jeg å fikse spotify på raspberry pi’en min, så er jeg i syvende himmel

Vel - burde være mulig nå da.

Kjør Raspbian eller hva enn det het, som i grunn er Linux. Hent og installer Spotify for Linux via Terminalen, https://www.spotify.com/us/download/linux/ ?

 

Det går dessverre ikke.

Raspberry Pi sin CPU har ARM arkitektur. Spotify har ikke gitt ut noe ARM kompilerte binaries til sin desktop klient så Spotify for Linux vil ikke kunne kjøres på en Raspberry Pi med Linux.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Spotify appen til iphone har en mangel, og det gjelder sletting av enkeltsanger. Der må man trykke 3-4 ganger for å velge en eller flere sanger, mens i android er det trykk og hold - slett. Spotify er dog milevis foran apple music på alle fronter. Spotify connect f.eks er genialt. Klarer jeg å fikse spotify på raspberry pi’en min, så er jeg i syvende himmel

Vel - burde være mulig nå da.

Kjør Raspbian eller hva enn det het, som i grunn er Linux. Hent og installer Spotify for Linux via Terminalen, https://www.spotify.com/us/download/linux/ ?

Det går dessverre ikke.

Raspberry Pi sin CPU har ARM arkitektur. Spotify har ikke gitt ut noe ARM kompilerte binaries til sin desktop klient så Spotify for Linux vil ikke kunne kjøres på en Raspberry Pi med Linux.

AH, ja har ikke prøvd selv, så det slo meg ikke.

Da er det nærmeste jeg kommer denne: https://github.com/dtcooper/raspotify

Ikke prøvd, og vet ikke om Connect er tilgjengelig/vil funke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan man slette sanger direkte fra spillelister mens man lytter i mobilappen på Spotify nå? Hvis ikke så er Apple music milevis over Spotify fortsatt ;-)

 

Det er jo dr.. enkelt å gjøre det.

 

Artig at det er så mange Apple fanboys her som foretrekker et dårlig produkt bare for det er fra Apple.

 

Hjernevasking....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Alle vinner på dette bortsett fra de som faktisk lager musikken. Da snakker jeg ikke om disse varemerke artistene som spiller arkademusikk eller "pop" musikk som undommen liker å si, disse artistene få bare betalt av plateselskapene for å være et varemerke, og disse store plateselskapene heier jo selfölgelig aksjer i spotify og andre, så de får jo såklart ok lønn, men for resten 95% av musikerne,produsentene som legger ut egenprodusert musikk på disse sidene tjener ikke en D***t omtremt på dette... fordi ratene er så ekstremt lave, mener det, spotyfy, itunes, tidal osv er egentlig bare laget får at plateselskapene skal fortelle oss hva vi må høre på, og det er jo selfølgelig Arkade musikk uten dybde og karrakter!!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...