Gå til innhold

Snart kommer den første mobilen med fingeravtrykkleser bygget inn i selve skjermen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-82pScT

Fordi jeg bruker deksel til telefonene mine, og skulle telefonen ha avleseren på baksiden må jeg lirke telefonen ut av omslaget hver gang jeg må bruke den.

 

Hæ? Lol. Virker som du aldri har brukt en telefon med fingeravtrykkleser bak. Latterlig argument.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Største problemet med fingersensor bak synes jeg er at de blir dekket til ved bruk av mobildeksler, noe jeg har hatt på samtlige mobiler de siste årene.

 

Da tror jeg du skal prøve et deksel som er laget for din telefon...

Det må være lommebok deksel det er snakk om her.

Jeg har magnet deksel som settes inn i lommeboka. For å bruke finger sensor er det hull på baksiden. Men når du bretter om så hjelper ikke det

?

 

Bruker i dag ansiktsgjenkjenning eller kode. Ville absolutt hatt finger sensor i skjermen. Trykker jo uansett der først for å skru på skjermen...

Lenke til kommentar

 

Etter å ha prøvd face-id så virker fingeravtrykk gammeldags.

Ja, fyfaen. En tregere unlock i tillegg til å måtte sveipe etter at telefonen har gjenkjent ansiktet ditt. Så intuitivt!

 

For all del, Face-ID er kult og har sine bruksområder. Men vi på Android kjenner til en ting som er nærmest uforståelig for de på iOS: alternativer. Du vet, for eks. muligheten til å bruke begge teknologier. Eller for eks. muligheten til å fjerne kravet om å sveipe etter Face-ID-opplås.

 

Det er ingen her som er interessert i en apple vs android tråd, men du legger nok en gang opp til en slik diskusjon med din konstante negativitet til alt apple, og hvor mye bedre android er på alt.

 

Jeg bruker både iphone og android og kunne ikke vært mer fornøyd. At ansiktsgjenkjenning er fremtiden er vel ingen hemmelighet. Det som kommer til å skje nå som apple har lagt standarden for hvordan det bør gjøres, er at android kommer etter og gjør det minst like bra, om ikke bedre, og dermed går forbrukeren seirende ut av det hele.

 

At man må sveipe er så svakt at jeg ikke orker kalle det et argument en gang. Ikke er den spesielt treig heller, som regel er den låst opp før man rekker å sveipe, alt annet blir småpirk.

 

Neste generasjon blir enda bedre, og da kan man egentlig bare vinke farvel til fingeravtrykk, både på android og iphone.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal man på død og liv har fingersensor i fronten? Nå som man heldekkende skjermer, så burde det vel holde at fingersensoren sitter bak.

 

Fordi at med fingersensor foran, så kan du låse opp telefonen mens det ligger på bordet for eksempel, uten at du må ta opp telefonen. Dette om du kun skal sjekke en melding, ikke vil endre stilling etc. :) Gjør hverdagslivet litt enklere for mobilbrukere.

 

Spørsmålet er heller: hvorfor ikke?

Hva med en mobil med begge delene? Burde ikke være vanskelig for en produsent å gjøre det? :p

Lenke til kommentar

 

Etter å ha prøvd face-id så virker fingeravtrykk gammeldags.

Ja, fyfaen. En tregere unlock i tillegg til å måtte sveipe etter at telefonen har gjenkjent ansiktet ditt. Så intuitivt!

For all del, Face-ID er kult og har sine bruksområder. Men vi på Android kjenner til en ting som er nærmest uforståelig for de på iOS: alternativer. Du vet, for eks. muligheten til å bruke begge teknologier. Eller for eks. muligheten til å fjerne kravet om å sveipe etter Face-ID-opplås.

Nå vet jeg ikke om kjæresten vil ha det slik på sin S8, men hun må trykke på en knapp for å aktivere skjermen, og så må hun sveipe for å åpne iris-skanneren, og som regel så går det greit at telefonen åpner seg da, men det er flere ganger hun må flytte litt på telefonen foran øynene, ansikts-gjenkjennngen kuttet hun fort ut, litt mørkt i stuen og det var umulig å åpne den, hun velger faktisk oftest å bruke kode pga hun synes plasseringen til touch ID er helt bak mål i forhold til S7 Edge hun var vant med.

Greit at det finnes flere valg når ingen fungerer optimalt...

 

Men nå er Samsung sine løsninger tydeligvis langt unna andre Android-telefoner...

 

"Both the OnePlus and the Samsungs support face recognition as an alternative to fingerprint scans, but the OnePlus 5T is just so much better at it! It is faster and more reliable: just a slight look at the OnePlus will instantly unlock your phone and take you to the home screen (you can actually set it up to show the lockscreen, if you prefer). Samsung's implementation is much, much slower and not as reliable, especially in the dark.

 

None of these unlock methods, however, is considered as secure as the fingerprint scanner. Thus, it is the finger scanner that is used for financial transactions using Android or Samsung Pay. The finger scanner is again much more comfortable and easier to use on the OnePlus. It’s fast and reliable, while on the S8 and S8+ we get many inaccurate readings, mostly because of the scanner being very hard to reach, especially on the S8+."

 

https://www.phonearena.com/reviews/OnePlus-5T-vs-Samsung-Galaxy-S8-and-Galaxy-S8-Plus_id4459

Lenke til kommentar

 

Etter å ha prøvd face-id så virker fingeravtrykk gammeldags.

 

Ja, fyfaen. En tregere unlock i tillegg til å måtte sveipe etter at telefonen har gjenkjent ansiktet ditt. Så intuitivt!

 

For all del, Face-ID er kult og har sine bruksområder. Men vi på Android kjenner til en ting som er nærmest uforståelig for de på iOS: alternativer. Du vet, for eks. muligheten til å bruke begge teknologier. Eller for eks. muligheten til å fjerne kravet om å sveipe etter Face-ID-opplås.

Jeg kan forstå hva du mener. Du må i så fall snakke om Face-ID på en Android enhet fordi det er jo bare søppel. Nå har jeg brukt Face-ID på min iPhone X i en måned og det fungerer dobbelt så kjapt som Finger-ID. Tror kanskje du bør teste ut ting ordentlig før du uttaler så på jordet igjen... ?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

 

 

Etter å ha prøvd face-id så virker fingeravtrykk gammeldags.

Ja, fyfaen. En tregere unlock i tillegg til å måtte sveipe etter at telefonen har gjenkjent ansiktet ditt. Så intuitivt!

 

For all del, Face-ID er kult og har sine bruksområder. Men vi på Android kjenner til en ting som er nærmest uforståelig for de på iOS: alternativer. Du vet, for eks. muligheten til å bruke begge teknologier. Eller for eks. muligheten til å fjerne kravet om å sveipe etter Face-ID-opplås.

 

 

Jeg bruker både iphone og android og kunne ikke vært mer fornøyd. At ansiktsgjenkjenning er fremtiden er vel ingen hemmelighet. Det som kommer til å skje nå som apple har lagt standarden for hvordan det bør gjøres, er at android kommer etter og gjør det minst like bra, om ikke bedre, og dermed går forbrukeren seirende ut av det hele.

 

At man må sveipe er så svakt at jeg ikke orker kalle det et argument en gang. Ikke er den spesielt treig heller, som regel er den låst opp før man rekker å sveipe, alt annet blir småpirk.

 

Neste generasjon blir enda bedre, og da kan man egentlig bare vinke farvel til fingeravtrykk, både på android og iphone.

 

 

Hele poenget med disse løsningene er å gjøre det enklere og intuitivt for brukeren. Derfor er det helt idiotisk at man etter å ha blit gjenkjent likevel må sveipe skjermen. Det er ekstra arbeid og er lite intuitivt. At du ikke engang evner å akseptere dette, og forstå at man i det minste burde hatt muligheten til å fjerne denne ekstra prosessen, viser egentlig hvor stor fanboy du er. Også ganske hysterisk at du i neste avsnitt snakker om hvordan Face-ID vil bli raskere i fremtiden. Vel, en måte å gjøre det raskere på er å fjerne kravet om sveiping!

 

Og Face-ID er ikke "fremtiden" slik du beskriver det. Det er ingen erstatning til fingeravtrykkleser, like lite som fingeravtrykkleser var ingen erstatning til passordkoder. Fingeravtrykkleser vil leve side om side med Face-ID, da Face-ID har sine bruksområder der den er dårligere (som når man ikke ser direkte på skjermen). Men dette er igjen et eksempel på en fanboy som ikke forstår hva "valgmuligheter" betyr. Slik er det når man er så indoktrinert at man nærmest skyr ideen om alternativer og muligheter. Det er visst en uting hos deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

 

 

Etter å ha prøvd face-id så virker fingeravtrykk gammeldags.

Ja, fyfaen. En tregere unlock i tillegg til å måtte sveipe etter at telefonen har gjenkjent ansiktet ditt. Så intuitivt!

 

For all del, Face-ID er kult og har sine bruksområder. Men vi på Android kjenner til en ting som er nærmest uforståelig for de på iOS: alternativer. Du vet, for eks. muligheten til å bruke begge teknologier. Eller for eks. muligheten til å fjerne kravet om å sveipe etter Face-ID-opplås.

Jeg kan forstå hva du mener. Du må i så fall snakke om Face-ID på en Android enhet fordi det er jo bare søppel. Nå har jeg brukt Face-ID på min iPhone X i en måned og det fungerer dobbelt så kjapt som Finger-ID. Tror kanskje du bør teste ut ting ordentlig før du uttaler så på jordet igjen...

 

 

Søppel? Den kjappeste ansiktopplåsningen er på en Android-telefon: OnePlus 5T. Og Face-ID på iPhone X er overhode ikke raskere enn fingeravtrykkleser. Det har titalls eksempler og anmeldere på YouTube tydelig. Og selv om vi skulle late som det er det, noe det ikke er, kan du ikke ignorere det faktum at du i tillegg må sveipe etter at den har registrert det. Dette ekstra arbeidet og bevegelsen i seg selv gjør hele prosessen lenger og. 

Lenke til kommentar

Utroligt at dette ikke har kommet før?? kan ikke se at det skal være noen sensasjon å lage disse innebygd i skjermen eller rett innenfor uten at det syntes!

 

Tja. Sikkert ikke veldig enkelt og lage en sensor som leser fingeravtrykket gjennom et skjermpanel :)

 

Grunnen til at det ikke har kommet før er vel at fingeravtrykk på mobil er relativt "ferskt", så de har vel ikke utforsket så mye på det området før nå i det siste.

Lenke til kommentar

Men dette er igjen et eksempel på en fanboy som ikke forstår hva "valgmuligheter" betyr. Slik er det når man er så indoktrinert at man nærmest skyr ideen om alternativer og muligheter. Det er visst en uting hos deg.

Du bruker hver eneste sjanse du har til å syte over apple, i hver eneste tråd, men det er altså jeg som bruker både android og iphone som er fanboyen her... God jul.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Etter å ha prøvd face-id så virker fingeravtrykk gammeldags.

 

Ja, fyfaen. En tregere unlock i tillegg til å måtte sveipe etter at telefonen har gjenkjent ansiktet ditt. Så intuitivt!

 

For all del, Face-ID er kult og har sine bruksområder. Men vi på Android kjenner til en ting som er nærmest uforståelig for de på iOS: alternativer. Du vet, for eks. muligheten til å bruke begge teknologier. Eller for eks. muligheten til å fjerne kravet om å sveipe etter Face-ID-opplås.

Jeg kan forstå hva du mener. Du må i så fall snakke om Face-ID på en Android enhet fordi det er jo bare søppel. Nå har jeg brukt Face-ID på min iPhone X i en måned og det fungerer dobbelt så kjapt som Finger-ID. Tror kanskje du bør teste ut ting ordentlig før du uttaler så på jordet igjen... ?

Dobbelt så kjapt som finger-id? Finger id tar kanskje 1/10 sekund på android. Hvor dårlig tid har du egentlig?

Lenke til kommentar

 

Eit lite spørsmål, vil ikkje da bli mykje dyrare når eg skal bytta skjerm?

 

Når du skal bytte skjerm? Har du til vane å knuse skjermene siden du skriver det sånn ? :p 

Tja vane og vane. Men ikkje heilt uvanlig at skjermar kan blir knust. Men får omformulera da til hvis eg skal bytta skjerm. (og ikkje når) Meine uansett at da er til da besta for kloden at da lønne seg å fikse ting, framfor å kjøpa nytt. Dersom dyr teknologi ligg i skjermen, vil da og påvirke prisen på skjermbytte. Eit framskritt føre jo med seg ein del problemstillingar, faktisk langt fleire enn rett bruk av når og hvis

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...