Gå til innhold

bruttern jukset under eksamen


Anbefalte innlegg

Han kastet alle korta på bordet og sa at han angrer og alt, men at han måtte snakke med noen da han holder på å bli gal.

Sier han hadde med noen "forhånd skrevne" eksamensark,ark med skolens stempel, inn til testen og tror eksamensvakta merka at noe var gærnt med de arka da de var i overkant slitt og bøyd. 

Eksamensvakta spurte om det var søppel noe han sa de ikke var bare at han hadde kladdet på de, men det så ut som hun var mistenkelig. 

Han forteller videre at hun kom senere å sa at dette ikke kan leveres inn uansett og at hun må fjerne søppelfra pulten. Dermed så ble jukselappene tatt og egentlig aldri benyttet under eksamen. Hun kastet de rett i søppla.

Blir  dette blir en disiplinærsak egentlig? Vet ikke om dette har blitt rapportert inn som forsøk på juks?

 

Jeg tror liksom ikke det på vegne hans og har forsøkt å roe han ned, men han tror de har avslørt han.

Jeg tenker at kandidaten hadde blitt tatt ut av eksamenslokalet ved forsøk på juks og blitt bedt om å stoppe? Vet ikke...

 

Da blir det isåfall utestengelse på 1år sier han om han blir tatt.

 

Hva tror folk her?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det ikke skjer noe under selve eksamen, så er det bare å ta det helt med ro. Eksamensvaktene må ta deg på fersken for at det idet hele tatt skal være snakk om juks, ingen kan komme senere å påstå noe de mener har sett, da det ikke er noe bevis å forholde seg til ,bortsett fra det de mener å ha sett som ikke er holdbart.

Lenke til kommentar

Om det ikke skjer noe under selve eksamen, så er det bare å ta det helt med ro. Eksamensvaktene må ta deg på fersken for at det idet hele tatt skal være snakk om juks, ingen kan komme senere å påstå noe de mener har sett, da det ikke er noe bevis å forholde seg til ,bortsett fra det de mener å ha sett som ikke er holdbart.

Det er det jeg også sa til han, at hvis ikke de stoppet deg under eksamen, så er du ikke tatt. 

Han mener at hun ene eksamensvakt dama gikk ut av klassrommet for å snakke med han som er hovedansvarlig, kom inn igjen og da tok "kladdearka" hans. Han er litt engstlig for at de skriver rapport på grunnlag av hendelsen og at han mottar brev i posten om juks. 

Hun kasta arka i søppelbøtta, men kan hende de blir fisket opp igjen og bruklt som en mulig bevis.Han skal visst ha skrevet på overalt på de arka, så man kan fort merke at det ikke var meniga å levere dette inn. 

 

Jeg mener på min side at dette uansett blir ord mot ord da dette er eksamensgodkjente ark skolens stempel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror ikke han blir tatt for juks, selv om jeg virkelig håper han gjør det. Må også få bruke anledningen til håne broren din: Hvis man først er "tøff" nok til å jukse på eksamen får man for pokker være tøff nok til å leve med det i ettertid uten å gå rundt å sutre om evt konsekvenser.

 

Folk som han har jeg, og andre studenter som jobber livet av oss for karakterene vi får, lite til overs for.

 

:nei:

Lenke til kommentar

Hvis papirene gikk i søpla, og kandidaten ikke ble kastet ut eller "tatt" der og da, så kommer ingenting til på skje!

 

Ofte lar de kandidaten gjennomføre for så å behandle saken i ettertid, i tilfelle det ikke er nok bevis for straff. Da hadde ikke vakten kastet papirene i søpla, heller beholdt de og gitt det videre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lurte på om det blir regnet som fusk hvis man glemmer å oppgi kilden til en sitat en gang i teksten, men fortsatt har en litteraturliste?. At man siterer en forfatter og oppgir  navnet hans, men at man bare har glemt å sitere kilden i en setning i teksten, men fortsatt har en litteraturliste nederst der man har referert alle de andre kildene man har oppgitt under teksten?

 

Lenke til kommentar

Når man jukser, så legger dette belastning på psyken. De som jukser må leve med denne belastningen på psyken hele livet. Det blir som å ha et virus på pc'en som drar prosessorkraft. De som ikke jukser slipper å leve med dette. Dét i seg selv er en positiv drivkraft. Selv om man ender opp som arbeidsledig, og andre som jukser får seg jobb, så har man i hvert fall integritéten i behold. Dét bør ha mest å si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man jukser, så legger dette belastning på psyken. De som jukser må leve med denne belastningen på psyken hele livet. Det blir som å ha et virus på pc'en som drar prosessorkraft. De som ikke jukser slipper å leve med dette. Dét i seg selv er en positiv drivkraft. Selv om man ender opp som arbeidsledig, og andre som jukser får seg jobb, så har man i hvert fall integritéten i behold. Dét bør ha mest å si.

 

Det finnes ikke mennesker som mangler samvittighet da?

Lenke til kommentar

Det finnes ikke mennesker som mangler samvittighet da?

 

Det finnes kanskje, men det er fremdeles ikke bærekraftig. For folk med integritet og samvittighet, som gjør ting skikkelig, vil ikke ha noe med sånne mennesker å gjøre. Så før eller siden vil de møte denne veggen, og da må de lære seg å passe inn likevel. Ellers er det -de- som må leve på trygd. Integritét er viktigst av alt. Ondskap blir alltid avslørt. Den menneskelige psyke klarer ikke å leve med negativ belastning over tid, og selv om dette er en medfødt feil, så vil fellesskapet avsløre det og individet vil havne i et mønster som ikke belaster fellesskapet for mye. Individet vil avsløre seg ved samvittighetsløse og kyniske handlinger og handlingsmønstre.

 

Før i tiden bar det rett i giljotinen, i dag har vi helsevesenet og psykiatrisk avdeling.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...