Gå til innhold

Workstation - 8700k vs. 7820x vs. Xeon.


skripis

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Planlegger ny "kontorpc" i heimen etter at jeg det gamle hovedkoret døde.

 

Har veldig, veldig lyst til å bygge en "Workstation" med E3-1275 V6 og C236 og ECC-ram, bare for å gå "all in" workstation. :)

 

Men, 8700k er ikke ueffen den. Heller ikke 7800x/7820x.

 

Men av disse er det kun 8700k som føles nogenlunde moderne, både V6 og 7820x er Kaby Lake.
Er det noe Coffee Lake på vei for socket 2066 eller Xeon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

7820x har ikke helt samme arkitektur som Kaby Lake, da de bruker "Mesh" for kjerne til kjerne kommunikasjon, istedenfor Ring bus. I tillegg får du fire kanaler til minnebåndbredde. Hva slags arbeid skal maskinen brukes til?

 

Neste oppgradering på LGA2066 plattformen blir Cascade Lake, hvor hovedfokuset nok ligger på bedre energieffektivitet antar jeg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da ble det 8700K med Maximus X Apex hovedkort. På vei med hhv. Postnord og Posten nå.  :)

 

Kjøpte liksågodt en Intel 900p 480GB AIC for å "toppe heile driden".
Sitter å ser på PCH/PCIE oppsett til Maximus X Apex. Er det kun PCIE X1 portene som er koblet til PCH?
Nå skal jeg ikke kjøre SLI med det første (har 1080 ti), men jeg får vel ikke muligheten for både SLI og 900p?
 

Lenke til kommentar

Da ble det 8700K med Maximus X Apex hovedkort. På vei med hhv. Postnord og Posten nå.  :)

 

Kjøpte liksågodt en Intel 900p 480GB AIC for å "toppe heile driden".

Sitter å ser på PCH/PCIE oppsett til Maximus X Apex. Er det kun PCIE X1 portene som er koblet til PCH?

Nå skal jeg ikke kjøre SLI med det første (har 1080 ti), men jeg får vel ikke muligheten for både SLI og 900p?

 

 

SLI på Z370 gir 8X til hvert av skjermkorta. Burde holde til 1080Ti, men mulig det ikke holder til neste generasjon GPU'er. SLI er ut mener jeg da. Heller ha singel kraftig GPU.

 

Til den Optane SSD'n så trenger du 4X lanes. Bare sett den i PCI-E 16X slot nr 2 du :) (se i manualen hvilken slot det er)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...