Gå til innhold

Snart skal Windows gjøre det mulig å samle sammen appene du bruker i ett vindu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som sier at dette er for å få folk til å bruke OneDrive og Edge:

 

Selvfølgelig. Det er konkurranse om kundene og hvis man vil ha kunder, må man tilby noe de andre ikke har. Det er sånn man frister brukere fra å bytte fra en tjeneste til en annen.

 

Dette er for øvrig ganske revolusjonerende, som ingen annen OS-leverandør har gjort før i samme skala.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

" spesifikke dokumenter man har jobbet med, anbefalt innhold med mer"

 

Altså, reklame. Det var det de prøvde å innføre gjennom app-konseptet i Windows 8. Fyttegrisen.

 

Når dét er sagt, det er en overmåte helt fantastisk prestasjon av Microsoft å ikke klare å ferdigstille multiple skrivebord-funksjonaliteten på 25 år eller så nå. Xerox Parc-systemene hadde det i 1980. Alt vi har nå er usle Windows-tast + høyre/venstre-pil i Windows 10, der man ikke engang kan sette individuell bakgrunn på skrivebordene. :(

 

Regner med at problemene med å ordne slik basisfunksjonalitet henger sammen med problemene med å ordne for eksempel klikking av en fil eller mappe i Windows Explorer, der den siden Windows Vista scroller det klikkede bort og vekk. Det vil si, Microsoft bedriftskulturen med å sabotere hverandre (OG dermed også brukerne), bygd på å ha et monopol der kvalitet omtrent ikke teller overhodet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Gjelder dette med tabs bare ubrukelige UWP apper eller kan man gjøre det med win32 programmer og ?

Så, nøyaktig hva er det som gjør en UWP app ubrukelig fremfor Win32?

 

Det kommer til UWP først, men vil utvides til Win32 etter hvert.

 

 

Han sa ikke at UWP gjorde appen ubrukelig, han kalte bare alle UWP-Apper ubrukelige, og det er nok med dagens situasjon ikke langt fra sannheten. Hvilke brukelige UWP-apper finnes der ute til Desktop?

Lenke til kommentar

" spesifikke dokumenter man har jobbet med, anbefalt innhold med mer"

 

Altså, reklame. Det var det de prøvde å innføre gjennom app-konseptet i Windows 8. Fyttegrisen.

 

Når dét er sagt, det er en overmåte helt fantastisk prestasjon av Microsoft å ikke klare å ferdigstille multiple skrivebord-funksjonaliteten på 25 år eller så nå. Xerox Parc-systemene hadde det i 1980. Alt vi har nå er usle Windows-tast + høyre/venstre-pil i Windows 10, der man ikke engang kan sette individuell bakgrunn på skrivebordene. :(

 

Regner med at problemene med å ordne slik basisfunksjonalitet henger sammen med problemene med å ordne for eksempel klikking av en fil eller mappe i Windows Explorer, der den siden Windows Vista scroller det klikkede bort og vekk. Det vil si, Microsoft bedriftskulturen med å sabotere hverandre (OG dermed også brukerne), bygd på å ha et monopol der kvalitet omtrent ikke teller overhodet.

 

At multiple desktops ikke er gjort mer ut av kan ha en sammenheng med at det ikke er ekstremt mye etterspurt. Jeg har selv hatt det på andre OS, jeg har hatt det på Windows gjennom 3. part, og jeg har det som nå finnes på W10. Aldri har jeg følt spesielt behov for å bruke funksjonaliteten i praksis etter at jeg syntes det var moro i starten. Og at jeg ikke kan sette unike bakgrunner per desktop, det driter jeg i alle fall en lang marsj i.

 

Hva mener du med at det klikkede scrolles bort og vekk? Mener også det blir for dumt å si at Microsoft ikke leverer kvalitet med Windows 10, og økosystemet forøvrig. Det merkes at de driver å konsoliderer tjenestene sine i og med at mye av utviklingen medfører endringer direkten mot arbeidsflatene og verktøyene til brukeren tidvis etterfulgt av noe forvirring, men dårlig kvalitet er det ikke.

 

I alle tilfeller er det ikke sammenheng mellom multiple desktops og sets. Sets er noe helt annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Føler at de gjør dette for å dytte brukere til å bruke OneDrive og Microsoft Egde.

 

Dytter? De tilbyr funksjonalitet, så er det opp til hver enkelt å benytte seg av denne, eller ikke. Rart hvordan påstanden hele tiden er at MS dytter kunden, men når andre, eksempelvis Apple eller Google for den saks skyld, tilbyr funksjonalitet så er det reneste revolusjonen hver eneste gang.

 

Du har ikke fått inntrykk av at Google med Chrome OS forsøker å dytte kundene sine mot Google Drive og Chrome?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Gjelder dette med tabs bare ubrukelige UWP apper eller kan man gjøre det med win32 programmer og ?

Så, nøyaktig hva er det som gjør en UWP app ubrukelig fremfor Win32?

 

Det kommer til UWP først, men vil utvides til Win32 etter hvert.

 

 

Han sa ikke at UWP gjorde appen ubrukelig, han kalte bare alle UWP-Apper ubrukelige, og det er nok med dagens situasjon ikke langt fra sannheten. Hvilke brukelige UWP-apper finnes der ute til Desktop?

Edge, Officepakken (+365), Adope Photoshop

Express, Adobe XD, Adobe Elements, Spotify, Netflix, TeamViewer, Citrix Receiver, Evernote, Movie Edit Pro Plus, Slack, Discord, Kodi, Autodesk Scetchbook, Drawboard PDF, Planner 5D, Readit, det meste av sosiale apper, en haug desktop spill som for eksempel Recore, Quantom Break, Forza XXX, Halo XXX, Gears of War XXX, Call of Duty, Rise of The Tomb Raider, Grand Theft Auto, Astroneer, Open TTD, OSV. Bare for å nevne noen av de jeg har brukt eller bruker selv.

 

Han sa ubrukelige UWP apper, du mener alle UWP apper er ubrukelig. Jeg spør, hva er det som gjør en UWP app ubrukelig over en Win32 app.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Edge, Officepakken (+365), Adope Photoshop

Express, Adobe XD, Adobe Elements, Spotify, Netflix, TeamViewer, Citrix Receiver, Evernote, Movie Edit Pro Plus, Slack, Discord, Kodi, Autodesk Scetchbook, Drawboard PDF, Planner 5D, Readit, det meste av sosiale apper, en haug desktop spill som for eksempel Recore, Quantom Break, Forza XXX, Halo XXX, Gears of War XXX, Call of Duty, Rise of The Tomb Raider, Grand Theft Auto, Astroneer, Open TTD, OSV. Bare for å nevne noen av de jeg har brukt eller bruker selv.

 

Han sa ubrukelige UWP apper, du mener alle UWP apper er ubrukelig. Jeg spør, hva er det som gjør en UWP app ubrukelig over en Win32 app.

Ingen av de appene er særlig brukelige for meg, og kun et fåtall er apps man kann sein for seg å bruke i Sets

 

 

 

## sitatbonanza fjernet av ilpostino ##

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Ingen av de appene er særlig brukelige for meg, og kun et fåtall er apps man kann sein for seg å bruke i Sets

Det er velt totalt uinteressant om du synes de er nyttige eller ikke, det samme kan sies om en hvilken som helst liste Win32 apper. Jeg valgte den listen fordi dete (for det meste) er UWP versjoner av Win32 applikasjoner.

 

Påstanden er at UWP apper er ubrukelig, da med fokus på konseptet UWP. Da spør jeg, hva er det som gjør UWP apper mer ubrukelig enn Win32 apper?

 

Det er et mantra om at UWP apper by design er ubrukelige på Desktop, sannheten er imidelertid at UWP apper kan fungere akkurat like godt på desktop som Win32.

 

Naturligvis kunne MS gjort Store lettere å navigere, men det er en annen sak.

 

 

 

## sitatbonanza fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er velt totalt uinteressant om du synes de er nyttige eller ikke, det samme kan sies om en hvilken som helst liste Win32 apper. Jeg valgte den listen fordi dete (for det meste) er UWP versjoner av Win32 applikasjoner.

 

Påstanden er at UWP apper er ubrukelig, da med fokus på konseptet UWP. Da spør jeg, hva er det som gjør UWP apper mer ubrukelig enn Win32 apper?

 

Det er et mantra om at UWP apper by design er ubrukelige på Desktop, sannheten er imidelertid at UWP apper kan fungere akkurat like godt på desktop som Win32.

 

Naturligvis kunne MS gjort Store lettere å navigere, men det er en annen sak.

ubrukelig er en subjektiv vurdering, derfor har det noe å si hva vi vurderer Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

 

Føler at de gjør dette for å dytte brukere til å bruke OneDrive og Microsoft Egde.

Dytter? De tilbyr funksjonalitet, så er det opp til hver enkelt å benytte seg av denne, eller ikke. Rart hvordan påstanden hele tiden er at MS dytter kunden, men når andre, eksempelvis Apple eller Google for den saks skyld, tilbyr funksjonalitet så er det reneste revolusjonen hver eneste gang.

 

Du har ikke fått inntrykk av at Google med Chrome OS forsøker å dytte kundene sine mot Google Drive og Chrome?

 

 

De kan støtte alle programmer som sets, og de kan støtte win32, istedet for ubrukelig UWP, selvsagt dytter de. Og om de gjør det, så er det godt fortjent å kommentere det.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Gjelder dette med tabs bare ubrukelige UWP apper eller kan man gjøre det med win32 programmer og ?

Så, nøyaktig hva er det som gjør en UWP app ubrukelig fremfor Win32?

 

Det kommer til UWP først, men vil utvides til Win32 etter hvert.

 

 

Han sa ikke at UWP gjorde appen ubrukelig, han kalte bare alle UWP-Apper ubrukelige, og det er nok med dagens situasjon ikke langt fra sannheten. Hvilke brukelige UWP-apper finnes der ute til Desktop?

Edge, Officepakken (+365), Adope Photoshop

Express, Adobe XD, Adobe Elements, Spotify, Netflix, TeamViewer, Citrix Receiver, Evernote, Movie Edit Pro Plus, Slack, Discord, Kodi, Autodesk Scetchbook, Drawboard PDF, Planner 5D, Readit, det meste av sosiale apper, en haug desktop spill som for eksempel Recore, Quantom Break, Forza XXX, Halo XXX, Gears of War XXX, Call of Duty, Rise of The Tomb Raider, Grand Theft Auto, Astroneer, Open TTD, OSV. Bare for å nevne noen av de jeg har brukt eller bruker selv.

 

Han sa ubrukelige UWP apper, du mener alle UWP apper er ubrukelig. Jeg spør, hva er det som gjør en UWP app ubrukelig over en Win32 app.

 

 

Er det en eneste en av disse som ikke finnes i en minst like god win32-versjon?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...