Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter nå og jobber med hjemmeeksamen. Vi har hatt noen obligatoriske innleveringer før eksamen med valgfritt tema. Den ene eksamensoppgaven er identisk med det temaet jeg valgte på den obligatoriske innleveringen. Har jeg lov til å kopiere meg selv og bruke store deler av teksten i eksamensbesvarelsen, eller er dette plagiat? Det er kun jeg og læreren som har lest teksten, og den er ikke publisert noen plasser. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke klippe og lime. Skal du bruke ting ordrett fra tidligere oppgaver, må du sitere som vanlig. Men det er selvfølgelig lov å bruke samme kunnskap flere ganger, så du kan skrive noenlunde det samme igjen. 

De fleste oppgaver og innleveringer leses jo stort sett bare av elev og lærer, det betyr ikke at de ikke legges inn i plagiatsjekksystemet.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Du kan ikke klippe og lime. Skal du bruke ting ordrett fra tidligere oppgaver, må du sitere som vanlig. Men det er selvfølgelig lov å bruke samme kunnskap flere ganger, så du kan skrive noenlunde det samme igjen. 

De fleste oppgaver og innleveringer leses jo stort sett bare av elev og lærer, det betyr ikke at de ikke legges inn i plagiatsjekksystemet.

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...