Gå til innhold

EA senker prisene i Star Wars: Battlefront II etter massiv kritikk fra brukerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Nettstedet Gameinformer skriver nemlig at belønningen du får for å fullføre enspillerdelen av spillet nå er satt ned fra 20 000 credits til kun 5000 credits. Altså et fall på 75 prosent. " de 20 000 kostet det å låse opp helten fra enspillerdelen i første omgang....nå koster denne helten 5000, derfor får du 5000 for å klare enspillerdelen. I multiplayer får man like mye som tidligere....prøv iallefall å sjekke opp fakta FØR dere skriver tøv

Lenke til kommentar

Savner hvordan dataspill fungerte før i tida - du kjøpte spillet og ferdig med det, da hadde du det til odel og eie, det blir ikke det samme når spillene er lagt opp til at du må kjøpe deg framover i spillet og kanskje i tillegg betale et abonnement for i det hele tatt å spille.

 

Før ble spillet utgitt og det var det, nå er det patcher og expansions/dlc som noen tar seg betalt for, andre ikke....endringer i bransjen vet du

Lenke til kommentar

Dette er jo AAA-industrien i et nøtteskall. Store selskaper bry seg ikke om konsumerne og det vil de aldri gjøre uansett. For dem så er det ikke nok å tjene masse penger. De vil ha alle pengene dine. Om du ellers ville falle for økonomisk krise så kommer ingen av disse store utgiverne til gjøre noe forskjell. EA er bare ett eksempel om hvorfor AAA-industrien er et massivt rotehål, stelt i stand av grådige dumskaller som ikke har det døyt peiling på hva de gjør til og begynne.
Når det man snakker om sånne som EA, Activision, Ubisoft og lignende,så er det to ting de er ganske flinke til. Å slenge på den "store" trenden som befinner seg er en ting. Det andre blir som regel at de skal ikke tale om endre på gamle vaner (60$/500kr prisere, nedlastbare innhold, season passes, mikrotransaksjoner for å nevne noen ting som blir gjort i tillegg).
Når vi snakker å hoppe på trender så kan vi se på Overwatch for eksempel og Loot boksen deres. En ting som virket enkelt nok til å begynne med ved at man betalte en virtuell sum (freemium virtuell valuta i et premium spill er fremdeles idiotisk) for tilfeldiggjort Loot box som gav deg kosmetiske ting som ikke endret spilleopplevelsen noe stort. Men hva skjer når du har samme Loot boksen i Shadow of War som ikke gir deg kosmetiske ting men i stedet tropper. Noen som har spilt Shadow of War har vel lagt merke til at du gjøre mye de samme handlinge lenge slik at du må grinde. Hva om jeg sa at Shadow of War er designet spesifikt for at spillet skal bli nokså ensidig for at du skal bli fristet til å kjøpe Loot boxer. Dette har du Warner Brothers Interactive å takke for at de klarte å få Loot boxen til å bli enda mer morbid enn Overwatch sitt tilfelle. Du vet at når utgivere er villig til å ty til gamblingavhengighet for at de skal suge inn pengene til konsumerne at dette er ganske mørkt. Og så lenge folk fortsetter å ignorere handlingene som blir begått, så kommer ikke noen av disse utgiverne til å slutte med å dra grenser på hvordan de skal kunne tjene så mye som de kan.

Lenke til kommentar

Vil heller påstå at EA veit hva de driver med, dette med å melke penger ut av folk er de veteraner på (Sims+expensions)

 

De er frekke some faen. Seneste "spreadsheet" ang. tid det vil ta å låse opp alt er 4500timer. 4500 forbanna timer! Alt er random, så lykke til med å oppgradere den trooper/hero man liker å spille. Blir ikke kjøpt dette før det blir fikset.

 

https://www.reddit.com/r/StarWarsBattlefront/comments/7cimsb/i_calculated_the_estimated_time_required_to/

Lenke til kommentar

4500 timer?!  :wee: 

Nei, dropper dette spillet jeg også. Er lei av modellen til EA/Dice om dagen uansett, alt føles ut som en re-skin av Battlefield anyways

Ja, eller kjøpe ingame cash for 2100$ så slipper man det. Haha, er helt på trynet. Håper det får dårlig score mange steder pga. av dette. Gamespot gav en 6/10 pga. av loot systemet. Ser flere gjør det samme. Dette må ta slutt.

 

De har tatt vekk refund knappen nå og.

 

https://www.reddit.com/r/StarWarsBattlefront/comments/7ctj17/ea_has_removed_the_refund_button_from_their/

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Battlefront II er jo tross alt et freemium mobilspill forkledd som et 500kr premium spill. Spillet er lagd for at du skal bruke penger på mikrotransaksjonerte loot boxer. Det er derfor det er så grusomt tungvindt å låse opp enkelt innhold uten å kjøpe virtuelle penger, ikke for å snakke om at en annen person kan bruke kanskje 1000kr på loot boxene og vil ha vestenlig større fordel i multiplayer. EA fjerna kanskje høynivås oppgraderingskortene, men det endrer fortsatt ikke det faktum at du kan kjøpe masse oppgraderinger stablet opp på hverandre og fremdeles ha vesentlig fordel på multiplayerdelen. Problemet er langt i fra løst, det er fortsatt loot boxer i spillet som oppfordrer P2W fristelser.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor dette ender opp som en ikke kjøp spill fra EA diskusjon. Dette er ikke et EA problem, men et bransjeproblem, og det gjelder ikke bare microtransaksjoner, men også DLC og prisen på disse og sesongkort.

 

Antallet brett som leveres med nye MP spill blir stadig lavere, og dette skyldes ikke at de er så ekstremt mye bedre designet. I stede må man i dag kjøpe pakker for brett som før DLC var gratis med spillet, eller som ble sluppet gratis i ettertid.

 

OG, de kan ikke skylde på pengene heller. CoD har satt flere salgsrekorder, MW3 eller en av de rundt omkring der var det mest solgte produktet uansett medium om jeg ikke husker helt feil. Og det var før alle kjøpte DLC'er.

 

Så sitter vi her som gamere og hoier og roper. Sutrer og bærerer oss. Downvoter på reddit med magert resultat, før vi tar frem plastkortet og kjøper DLC etter DLC.

 

Ikke pek på EA. Se dere/oss selv i speilet i stede, for der er det virkelige problemet.

 

Jeg hadde heller ikke gått inn for å tjene 500mill når jeg kunne ha tjent en milliard på tullinger som kaster penger etter meg.

Lenke til kommentar

 

Vil heller påstå at EA veit hva de driver med, dette med å melke penger ut av folk er de veteraner på (Sims+expensions)

 

De er frekke some faen. Seneste "spreadsheet" ang. tid det vil ta å låse opp alt er 4500timer. 4500 forbanna timer! Alt er random, så lykke til med å oppgradere den trooper/hero man liker å spille. Blir ikke kjøpt dette før det blir fikset.

 

https://www.reddit.com/r/StarWarsBattlefront/comments/7cimsb/i_calculated_the_estimated_time_required_to/

Vel, at det tar 4500 timer å låse opp alt har ikke så mye å si for min del. Faktisk er det slik jeg ser det greit at det vil være variasjon i spillet. Men da må dette være konseptet, ikke at det er gjort slik for å friste folk til å låse opp.

Lenke til kommentar

Latterlig at folk fortsatt kjøper spill fra EA. Har blitt bevist gang på gang at EA bare er en grådig pengemaskin som kjøper opp mindre utviklere og melker titlene med mikrotransaksjoner. Stem med lommeboken!

 

EA er dritt, men BF 3, 4 og Bf1 er kjempegøy. Nå storkoser jeg meg med BF1. Blir neste Battlefield som bf1 eller bedre, så er jeg fornøyd. Battlefront liker jeg ikkje. Ikkje noe squad play og ikkje noe healing :p

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor dette ender opp som en ikke kjøp spill fra EA diskusjon. Dette er ikke et EA problem, men et bransjeproblem, og det gjelder ikke bare microtransaksjoner, men også DLC og prisen på disse og sesongkort.

 

Antallet brett som leveres med nye MP spill blir stadig lavere, og dette skyldes ikke at de er så ekstremt mye bedre designet. I stede må man i dag kjøpe pakker for brett som før DLC var gratis med spillet, eller som ble sluppet gratis i ettertid.

 

OG, de kan ikke skylde på pengene heller. CoD har satt flere salgsrekorder, MW3 eller en av de rundt omkring der var det mest solgte produktet uansett medium om jeg ikke husker helt feil. Og det var før alle kjøpte DLC'er.

 

Så sitter vi her som gamere og hoier og roper. Sutrer og bærerer oss. Downvoter på reddit med magert resultat, før vi tar frem plastkortet og kjøper DLC etter DLC.

 

Ikke pek på EA. Se dere/oss selv i speilet i stede, for der er det virkelige problemet.

 

Jeg hadde heller ikke gått inn for å tjene 500mill når jeg kunne ha tjent en milliard på tullinger som kaster penger etter meg.

 

(You have reached edgelord level 9000)

 

Det er helt legitimt at dette ender opp som en EA-diskusjon, ikke bare fordi det er en EA-tittel, men fordi EA virkelig er et av selskapene som gikk i bresjen for ubetydelige ekspansjoner og DLC (The Sims franchisen er kanskje det verste eksemplet). De har også hatt andre veldig stygge eksempler på DLC, for eksempel Mass Effect 3 som hadde DLC-innhold på dag 1 gjemt i spillet.

 

Selvfølgelig er det mange som velger å styre unna EA, men det i seg selv er ikke nok, når mange ser coveret på et spill eller en trailer og bestemmer seg for å kjøpe det (enten til seg selv, eller som gaver). Mange, om ikke flertallet som sitter på dette og andre nettfora er klart og tydelig enig om at dette. Når det er sagt er de tydeligvis ikke representative for markedet som helhet. Så å slenge ut til dette forumets brukere at de bør se seg i speilet, kan du nok droppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...