Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg leier og har problemer med huseier.


tuppa94

Anbefalte innlegg

Tror det, hun laget depositumskonto osv jeg hadde ikke noe med det å gjøre

 

Da er det ikke en depositumskonto, om du selv ikke står som kontoeier og har vært med og opprettet denne i en bank, så har du satt pengene rett på en privatkonto hos utleier. Det vil dog bare bety at du burde bruke disse pengene som forhåndsbetalt leie i denne situasjonen, vil ikke ha mye å si ellers. Som Krikkert sier får du ikke noe rett til utvidet botid utover det leiekontrakten sier om oppsigelsestid.

Endret av Sampson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Det vi kom fram til at jeg kunne vaske ut den 10 og gi fra meg nøkkelen at det var greit, men jeg viste ikke at ho hadde planer om å beholde de 20 tusen som de 2 siste mnd i oppsigelsen, ble ihvertfall slik ar ho tenker å beholde pengene som de 2 siste mnd og ho forventer nøkkelen til den 10 nå, står i kontrakten at det er 2 mnd oppsigelse men greit nok men trenger jeg å flytte ut ? Har jeg ikke rett på bo her vis hun tar de 20 tusen for de 2 siste mnd ? Ble plutselig full kaos her..

Hun kan ikke bare ta de pengene som husleie for de to neste mnd og så si du skal ut nå den 10. Du har jo oppsiglelsestid og krav på å bo der ut den tiden. Sjekk kontrakten din for der skal det stå nøye beskrevet. Er det to mnd kan du bo der til 10. januar.
Lenke til kommentar

Hvis oppsigelsestiden er 2 mnd, og huseier sier fra nå, så gjelder den gra den 1. Mnd etter, altså 1. desember.

Depositumet du har betalt er ikke husleie. Dette beløpet skal du få utbetalt samme dagen leieforholdet opphører.

 

Du kan sies opp tidligere om det er pga salg. Men det kommer litt an på hva slags boenhet du har. Er det enebolig du leier? Leilighet utenfor huseiers hus? Leilighet i huseiers hus? De to første kan du sies opp ved salg. Den siste, skal det så langt det lar seg gjøre, overføres leiekontrakt til ny huseier.

 

Anonymous poster hash: 6fd90...763

Lenke til kommentar

 

Det vi kom fram til at jeg kunne vaske ut den 10 og gi fra meg nøkkelen at det var greit, men jeg viste ikke at ho hadde planer om å beholde de 20 tusen som de 2 siste mnd i oppsigelsen, ble ihvertfall slik ar ho tenker å beholde pengene som de 2 siste mnd og ho forventer nøkkelen til den 10 nå, står i kontrakten at det er 2 mnd oppsigelse men greit nok men trenger jeg å flytte ut ? Har jeg ikke rett på bo her vis hun tar de 20 tusen for de 2 siste mnd ? Ble plutselig full kaos her..

Hun kan ikke bare ta de pengene som husleie for de to neste mnd og så si du skal ut nå den 10. Du har jo oppsiglelsestid og krav på å bo der ut den tiden. Sjekk kontrakten din for der skal det stå nøye beskrevet. Er det to mnd kan du bo der til 10. januar.

 

 

Ut januar vel. Gjelder fra 1 des + 2mnd = 1 feb. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...