Gå til innhold

ANMELDELSE: Xbox One X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker at den har innebygd Blu-ray spiller med støtte for HDR. Men føler Xbox ikke har noe eget lenger. Før hadde Xbox ekslusive titler som Halo, Forza, Gears of War osv men nå satser jo Microsoft at alle titler skal finnes samtidig på både Xbox og Windows 10. Da er valget klart Windows 10 for min del. Sony har fortsatt eksklusive titler man får kun på Sony konsollen. 

 

Så ser for meg konsollen er for folk som ikke vil bruke mye penger på en PC rett og slett. Fleste spill er jo multiplattform der om ikke alle?

Lenke til kommentar

 

Folk kjøper ny telefon hvert år og som koster vesentlig mere. Men en må jo ikke kjøpe X eller Pro og kan vente 5-6 år om en vil.

Akkurat det synes jeg er rart også. Det er ikke småtteri disse telefonene koster heller. Vi snakker opp mot stasjonær gaming-PC priskategori.

Pris har ikke noe å si. De har skapt mote. De som kjøper ny mobil hvert eller annenhvert år gjør det pga mote. Det er det samme som når noen kjøper vesker til 10000. Det er status symboler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Folk kjøper ny telefon hvert år og som koster vesentlig mere. Men en må jo ikke kjøpe X eller Pro og kan vente 5-6 år om en vil.

Akkurat det synes jeg er rart også. Det er ikke småtteri disse telefonene koster heller. Vi snakker opp mot stasjonær gaming-PC priskategori.

 

Pris har ikke noe å si. De har skapt mote. De som kjøper ny mobil hvert eller annenhvert år gjør det pga mote. Det er det samme som når noen kjøper vesker til 10000. Det er status symboler.

 

Ja, det er nok noe i det du sier der. Selv bytter jeg annenhvert år, men hadde ikke gjort det hvis jeg ikke hadde fått telefonen dekket av jobben.
Lenke til kommentar

Dagens mobilproduksjon og bruk og kast mentalitet hvert år skulle vært forbudt rett og slett. Jeg bruker mine telefoner til de faller fra hverandre og ikke virker lengre og jeg kjøpte min første smart tlf (Xperia Z) for ca 4 år siden og bruker den enda. Den begynner se litt aestetisk misbrukt ut og batteriet er slitent men fungerer 100% utenom det så regner med den holder noen år til.

Lenke til kommentar

Liker at den har innebygd Blu-ray spiller med støtte for HDR. Men føler Xbox ikke har noe eget lenger. Før hadde Xbox ekslusive titler som Halo, Forza, Gears of War osv men nå satser jo Microsoft at alle titler skal finnes samtidig på både Xbox og Windows 10. Da er valget klart Windows 10 for min del. Sony har fortsatt eksklusive titler man får kun på Sony konsollen. 

 

Så ser for meg konsollen er for folk som ikke vil bruke mye penger på en PC rett og slett. Fleste spill er jo multiplattform der om ikke alle?

 

For konsoll gamere som har null interesse av å spille på PC så er disse spillene fortsatt eksklusive til Xbox for de, men ja jeg skjønner poenget. Uansett, hver gang noen drar opp dette argumentet og sier de er skuffa over MS for at de har åpnet for eksklusivene sine på Windows så tenker jeg egentlig bare HVORFOR er de skuffa over MS?.. Burde de ikke heller være forbanna på Sony som ikke gir de valgmuligheten til å spille på PCen sin og i stedet indirekte tvinger folk til å svi av 3-5000kr bare for å spilt en liten håndfull must-have exclusives? Jeg irriterer meg iallefall over at jeg måtte kjøpe en PS4 bare for UC4, Bloodborne og Until Dawn (så langt) og ræva framerate hadde alle 3 samt at Bloodborne hadde helt jævlig grafikk i tillegg takket være chromatic abberation drittet jeg ikke fikk lov til å skru av som er en setting man vanligvis har kontroll over på PC.

 

En ting Xbox har som PC ikke kan måle seg med er XBL og ett nesten totalt juksefritt spillmiljø som er grunnen til at jeg fortsatt spiller competive multiplayer nesten eksklusivt på Xboxen mens alle andre spill blir kjøpt på PC her også så lenge det ikke en katastrofe av en PC-port slik Batman Arkham Knigt var for eksempel. Fint å ha en Xbox i backup i slike tilfeller også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha prøvd PS4 Pro med 4K TV, har jeg absolutt blitt interessert i Xbone X. Problemet er bare at den er alt for dyr nå, og det er alt for få spill som utnytter kraften. Blir nok heller kjøp om et år eller to, når prisen er gått kraftig ned, og biblioteket er langt større. Klarer meg utmerket med vanlig Xbone nå.

 

Tror du virkelig at du kommer til å vurdere xbone x (som du kaller det) om 2 år når det har kommet nye og bedre produkter?

Lenke til kommentar

 

Etter å ha prøvd PS4 Pro med 4K TV, har jeg absolutt blitt interessert i Xbone X. Problemet er bare at den er alt for dyr nå, og det er alt for få spill som utnytter kraften. Blir nok heller kjøp om et år eller to, når prisen er gått kraftig ned, og biblioteket er langt større. Klarer meg utmerket med vanlig Xbone nå.

 

Tror du virkelig at du kommer til å vurdere xbone x (som du kaller det) om 2 år når det har kommet nye og bedre produkter?

Er ikke sikkert det har kommet så mye nytt på konsollfronten om 2 år?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...