Gå til innhold

Apple tar 3000 kroner for ny iPhone X-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kostet meg ca 150kr å bytte skjermen på min Xiaomi Redmi Note 3 Snapdragon. Gjorde jobben selv på en 2timers tid. At den samme skjermen knuste etter at den falt i bakken fire måneder senere får jeg ta på min kappe.

 

Muligens den nye skjermen hadde glass av et litt lavere kvalitet siden den bare tålte 2 turer i bakken før den knuste. Skjermen på den telefonen skal byttes enda en gang for telefonen er absolutt ikke gale. 1500kr for en telefon med Snapdragon 650, 3gb ram og 32gb mine og den ble kjøpt i August 2016.

Jepp koster det samme når man gjør det selv på iphpne 6 og 7. Hva det blir å koste når man skal gjøre det selv på iphone x vet jeg ikke.
Lenke til kommentar

En ting som er verdt å huske med bytte av "glass" er jo at når du bytter glasset fremme, så er det jo hele skjermen som byttes (i de fleste tilfeller hvertfall?). Så du kan gjøre det selv med å kjøpe ny skjerm, men spesielt for en dyr telefon som iPhone så vil det ikke nødvendigvis være så lett å finne en skjerm som er like god fra 3. part. Så en del av den billigere prisen kommer av at en kjøper en billigere skjerm.

 

De som lager iPhone skjermer har neppe lov å selge dem til andre enn Apple, og fabrikkene som lager dem er stort sett i Japan og Sør-Korea. I Kina er det ikke uvanlig at fabrikken er åpen 8 timer + 2 timer med svart arbeid. Eller det produseres ekstra som selges til andre, men å få til noe sånt fra Japan Display eller LG er nok ikke like enkelt. 

 

Så da blir det litt som når jeg så på OEM batterier fra Samsung. Og så stod det på batteriet at det var laget i Japan. Samsung bruker alltid sitt datterselskap som lager batterier i Sør-Korea. De har ingen fabrikker i Japan. 

 

Så det å finne et panel som faktisk reelt er ekte fra 3. part er utrolig vanskelig. Spesielt siden det da sannsynligvis er skaffet ulovlig. Eller er et panel som ikke møtte kravene for salg til Apple. For PC skjermer finnes det jo selskaper som selger 2 og 3 sortering av skjermer for en billig penge. De panelene LG ikke kan selge vanligvis. 

 

Så å fikse det gjennom Apple vil jo være eneste måte å få garantert den samme kvaliteten som den hadde når du kjøpte den.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hvorfor er det slik at knust glass i Norge betyr knust display? Byttet KNUST GLASS i Thailand for ca 400kr. Forhørte meg på et verksted i Norge om samme saken.De bare så dumt på meg. De måtte bytte hele displayet. Dette var på nevnte S8. Displayet virket fint det.

 

Det er fullt mulig å kun bytte glass. Teknikere burde heller ikke ha store problemer med å gjøre dette. Det er kun penger det står på.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...