Gå til innhold

KOMMENTAR: Hva skjedde med Total War-serien?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man vil inn i serien er da Total War: Attila å anbefale? Har prøvd Medieval 2: Total War, men ble litt for utdatert etter min smak :/

 

Ta Rome 2 med modifikasjoner i  stede, større og bedre, Attilla er et svakt spill, som ikke fisker problemene med Rome 2 men bare legger til nye(feks om du kjøper Charlamange DLCen og du oppgraderer armbørst folka dine vil spillet ikke funke lengre, og den buggen har vært der nå i flere år uten å bli fikset) Den store forbedringa Attilla bringer er at du nå har slekts tree med mer bygging av dynasti osv. 

Men kampene er ikke like interesante, og grafikken er dårligere. Jeg får også bugs(som lagt fra alle får) der soldater bare står fast. 

Men om du ender opp med Atilla, hold et øye på denne modden

http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?1767-Medieval-Kingdoms-Total-War-(MKTW)

Den vil nok bli veldig bra når den kommer.

 

Men om du skal ha det beste nyere spillet bør du kjøpe Shogun 2, det er et godt spilll, langt bedre enn Rome 2 og Attila og det ser mye mye penere ut, jeg anbefaler mods til det spillet også, men i motsetting til Atilla og Rome 2 er det ikke påkrevd. 

 

Ellers er Medieval 2 total war det beste spillet i serien, det er noe mer realistisk enn de nyere spillene,(kampene er lengre, enheter oppfører seg mer realistisk) Det har også den beste progersjonen, hvor dine sypdmenn begynner uten noe annet en gambison tøy rustning, og ender med delvis plate rustning etter 300 år. Det er også det siste total war spillet der jeg kan si 100% du trenger ikke mods. Emprie er uspiltbart uten mods, Napoleon er uspillbart uten mods, Shogun er nesten spillbart uten mods, Rome 2 og Atilla  må ha mods. 

Lenke til kommentar

Ta Rome 2 med modifikasjoner i  stede, større og bedre, Attilla er et svakt spill, som ikke fisker problemene med Rome 2 men bare legger til nye(feks om du kjøper Charlamange DLCen og du oppgraderer armbørst folka dine vil spillet ikke funke lengre, og den buggen har vært der nå i flere år uten å bli fikset) Den store forbedringa Attilla bringer er at du nå har slekts tree med mer bygging av dynasti osv. 

[...]

 

Har hørt det motsatt også, at Atilla fikser problemene med Rome 2, så er litt vanskelig å bestemme seg her :p

Hva er det som gjør kampene bedre i Rome 2?

 

Og hvordan klarer de å ha dårligere grafikk i Atilla? Et to år nyere spill.

Lenke til kommentar

 

Ta Rome 2 med modifikasjoner i  stede, større og bedre, Attilla er et svakt spill, som ikke fisker problemene med Rome 2 men bare legger til nye(feks om du kjøper Charlamange DLCen og du oppgraderer armbørst folka dine vil spillet ikke funke lengre, og den buggen har vært der nå i flere år uten å bli fikset) Den store forbedringa Attilla bringer er at du nå har slekts tree med mer bygging av dynasti osv. 

[...]

Har hørt det motsatt også, at Atilla fikser problemene med Rome 2, så er litt vanskelig å bestemme seg her :p

Hva er det som gjør kampene bedre i Rome 2?

 

Og hvordan klarer de å ha dårligere grafikk i Atilla? Et to år nyere spill.

 

Ja jeg vet flere foretrekker Atilla med god margin, så jeg kan ikke si at rome er objektivt bedre, men jeg har slitt så mye med Atilla med bugs som har gjort det uspillbart for meg.

Men det jeg liker best med rome 2 er variasjonen, Spiller du som europeiske barbrer er det en type stil, spiller du som Spanjoler er det en annen, så har du roma som har sin greie, også har du de som kjemper som klassisk greske hoplites og de som kjemper som Macedonere med sine 5.5 meter lange pikes. går du lengre øst har du nå steppe folk med lett kavaleri og horse archers. 

Oppi dette har du fraksjoner som er en blanding, noen er en mix av hellensk og barbarisk kultur osv. 

MEN husk jeg har ikke spilt Rome 2 uten mods siden Rome 2 var ute, fra time 2 lasta jeg ned en lite mods og siden da har jeg bare spilt større mods som gjør drastiske gameplay og grafiske forandringer og så "min" rome 2 opplevelse vil være helt anderledes enn de som bare spiller Rome 2 sånn som det kom fra CA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om man vil inn i serien er da Total War: Attila å anbefale? Har prøvd Medieval 2: Total War, men ble litt for utdatert etter min smak :/

 

Ta Rome 2 med modifikasjoner i  stede, større og bedre, Attilla er et svakt spill, som ikke fisker problemene med Rome 2 men bare legger til nye(feks om du kjøper Charlamange DLCen og du oppgraderer armbørst folka dine vil spillet ikke funke lengre, og den buggen har vært der nå i flere år uten å bli fikset) Den store forbedringa Attilla bringer er at du nå har slekts tree med mer bygging av dynasti osv. 

Men kampene er ikke like interesante, og grafikken er dårligere. Jeg får også bugs(som lagt fra alle får) der soldater bare står fast. 

Men om du ender opp med Atilla, hold et øye på denne modden

http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?1767-Medieval-Kingdoms-Total-War-(MKTW)

Den vil nok bli veldig bra når den kommer.

 

Men om du skal ha det beste nyere spillet bør du kjøpe Shogun 2, det er et godt spilll, langt bedre enn Rome 2 og Attila og det ser mye mye penere ut, jeg anbefaler mods til det spillet også, men i motsetting til Atilla og Rome 2 er det ikke påkrevd. 

 

Ellers er Medieval 2 total war det beste spillet i serien, det er noe mer realistisk enn de nyere spillene,(kampene er lengre, enheter oppfører seg mer realistisk) Det har også den beste progersjonen, hvor dine sypdmenn begynner uten noe annet en gambison tøy rustning, og ender med delvis plate rustning etter 300 år. Det er også det siste total war spillet der jeg kan si 100% du trenger ikke mods. Emprie er uspiltbart uten mods, Napoleon er uspillbart uten mods, Shogun er nesten spillbart uten mods, Rome 2 og Atilla  må ha mods. 

Medieval 2 med Stainless Steel Mod er nok et av de spillene jeg har spillt mest noensinne.

Shogun 2 tok bort noe fra TW serien jeg mener er et must; styrke-mangfold. Fraksjonene er ikke unike nok. I Medieval og Rome spillene er fraksjonene ekstremt forskjellige og du må spille deretter.

Lenke til kommentar

Medieval 2 : Total War har jeg spilt i uendelige timer i alle år siden release, og ikke før mange herrens år i ettertid oppdaget jeg at det var expansions, inkludert en der du kunne bruke Norge som faction med invasjonen av England som grunnlag.. HERLIG SPILL

 

Shogun 2 total war er det eneste som har vært i samme sjanger siden spør du meg

Lenke til kommentar

 

 

Om man vil inn i serien er da Total War: Attila å anbefale? Har prøvd Medieval 2: Total War, men ble litt for utdatert etter min smak :/

 

Ta Rome 2 med modifikasjoner i  stede, større og bedre, Attilla er et svakt spill, som ikke fisker problemene med Rome 2 men bare legger til nye(feks om du kjøper Charlamange DLCen og du oppgraderer armbørst folka dine vil spillet ikke funke lengre, og den buggen har vært der nå i flere år uten å bli fikset) Den store forbedringa Attilla bringer er at du nå har slekts tree med mer bygging av dynasti osv. 

Men kampene er ikke like interesante, og grafikken er dårligere. Jeg får også bugs(som lagt fra alle får) der soldater bare står fast. 

Men om du ender opp med Atilla, hold et øye på denne modden

http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?1767-Medieval-Kingdoms-Total-War-(MKTW)

Den vil nok bli veldig bra når den kommer.

 

Men om du skal ha det beste nyere spillet bør du kjøpe Shogun 2, det er et godt spilll, langt bedre enn Rome 2 og Attila og det ser mye mye penere ut, jeg anbefaler mods til det spillet også, men i motsetting til Atilla og Rome 2 er det ikke påkrevd. 

 

Ellers er Medieval 2 total war det beste spillet i serien, det er noe mer realistisk enn de nyere spillene,(kampene er lengre, enheter oppfører seg mer realistisk) Det har også den beste progersjonen, hvor dine sypdmenn begynner uten noe annet en gambison tøy rustning, og ender med delvis plate rustning etter 300 år. Det er også det siste total war spillet der jeg kan si 100% du trenger ikke mods. Emprie er uspiltbart uten mods, Napoleon er uspillbart uten mods, Shogun er nesten spillbart uten mods, Rome 2 og Atilla  må ha mods. 

Medieval 2 med Stainless Steel Mod er nok et av de spillene jeg har spillt mest noensinne.

Shogun 2 tok bort noe fra TW serien jeg mener er et must; styrke-mangfold. Fraksjonene er ikke unike nok. I Medieval og Rome spillene er fraksjonene ekstremt forskjellige og du må spille deretter.

 

 

Vel det Orignale total war war shogun, så det var ikke noe mer mangfold der. Ikke at jeg ikke er enig i at mangfold er bra(derfor jeg sier at Rome 2 med alle sine feil er bedre enn Attilla der mangfoldet er noe borte) 

 

Sånnsett er vel disse Warhammer ganske så gode da det er et stort mangfold. 

Selv likte jeg Shogun for det det var, det mest bugfrie og fungerende total war spillet siden Medieval 2, det tullete "duelen" som ødlegger Rome 2 og Attilla passer inn i Shogun(ikke på ekte men på den clishen folk har av samurai krigførig. ) 

Så det holdt seg til temaet, og fordi beleiringer var simple fucka det ikke oppe aien(AI den dag i dag takler ikke belieringer i Rome 2 og Atilla, det er rett og slett ødelagt ) Men i Shogun bare klater folk opp vegger som om de var gekoer og alt er i orden. 

Så Shogun 2 er det beste nye total war spillet nettopp fordi det er simpelt. 

Lenke til kommentar

 

 

Ta Rome 2 med modifikasjoner i  stede, større og bedre, Attilla er et svakt spill, som ikke fisker problemene med Rome 2 men bare legger til nye(feks om du kjøper Charlamange DLCen og du oppgraderer armbørst folka dine vil spillet ikke funke lengre, og den buggen har vært der nå i flere år uten å bli fikset) Den store forbedringa Attilla bringer er at du nå har slekts tree med mer bygging av dynasti osv. 

[...]

Har hørt det motsatt også, at Atilla fikser problemene med Rome 2, så er litt vanskelig å bestemme seg her :p

Hva er det som gjør kampene bedre i Rome 2?

 

Og hvordan klarer de å ha dårligere grafikk i Atilla? Et to år nyere spill.

 

Ja jeg vet flere foretrekker Atilla med god margin, så jeg kan ikke si at rome er objektivt bedre, men jeg har slitt så mye med Atilla med bugs som har gjort det uspillbart for meg.

Men det jeg liker best med rome 2 er variasjonen, Spiller du som europeiske barbrer er det en type stil, spiller du som Spanjoler er det en annen, så har du roma som har sin greie, også har du de som kjemper som klassisk greske hoplites og de som kjemper som Macedonere med sine 5.5 meter lange pikes. går du lengre øst har du nå steppe folk med lett kavaleri og horse archers. 

Oppi dette har du fraksjoner som er en blanding, noen er en mix av hellensk og barbarisk kultur osv. 

MEN husk jeg har ikke spilt Rome 2 uten mods siden Rome 2 var ute, fra time 2 lasta jeg ned en lite mods og siden da har jeg bare spilt større mods som gjør drastiske gameplay og grafiske forandringer og så "min" rome 2 opplevelse vil være helt anderledes enn de som bare spiller Rome 2 sånn som det kom fra CA.

Tror jeg går for Rome 2 med en gang det kommer på tilbud. Husker du hva som er de viktigste moddene?

Lenke til kommentar

 

 

 

Ta Rome 2 med modifikasjoner i  stede, større og bedre, Attilla er et svakt spill, som ikke fisker problemene med Rome 2 men bare legger til nye(feks om du kjøper Charlamange DLCen og du oppgraderer armbørst folka dine vil spillet ikke funke lengre, og den buggen har vært der nå i flere år uten å bli fikset) Den store forbedringa Attilla bringer er at du nå har slekts tree med mer bygging av dynasti osv. 

[...]

Har hørt det motsatt også, at Atilla fikser problemene med Rome 2, så er litt vanskelig å bestemme seg her :p

Hva er det som gjør kampene bedre i Rome 2?

 

Og hvordan klarer de å ha dårligere grafikk i Atilla? Et to år nyere spill.

 

Ja jeg vet flere foretrekker Atilla med god margin, så jeg kan ikke si at rome er objektivt bedre, men jeg har slitt så mye med Atilla med bugs som har gjort det uspillbart for meg.

Men det jeg liker best med rome 2 er variasjonen, Spiller du som europeiske barbrer er det en type stil, spiller du som Spanjoler er det en annen, så har du roma som har sin greie, også har du de som kjemper som klassisk greske hoplites og de som kjemper som Macedonere med sine 5.5 meter lange pikes. går du lengre øst har du nå steppe folk med lett kavaleri og horse archers. 

Oppi dette har du fraksjoner som er en blanding, noen er en mix av hellensk og barbarisk kultur osv. 

MEN husk jeg har ikke spilt Rome 2 uten mods siden Rome 2 var ute, fra time 2 lasta jeg ned en lite mods og siden da har jeg bare spilt større mods som gjør drastiske gameplay og grafiske forandringer og så "min" rome 2 opplevelse vil være helt anderledes enn de som bare spiller Rome 2 sånn som det kom fra CA.

Tror jeg går for Rome 2 med en gang det kommer på tilbud. Husker du hva som er de viktigste moddene?

 

 

Jeg har brukt denne

http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?2054-Rome-II-Total-Realism

 

Men prøv med vanlig først du, om du ikke er så nøye på historisk realisme eller vil ha slag som varer litt lengre kan det hende vanlig funker for deg. Fordi denne forandrer mye, økonimien funger anderledes, enheter er dyrere og tar lengre tid å lage. så hærene dine er mer verdifulle du kan ikke bare lage en ny en om en blir utslettet. Men jeg kan ikke spille Rome 2 uten denne moden. 

Det finnes også div mindre grafikk modder osv.

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

flott artikkel! Med tanke på at mesteparten av kildene dere bruker er på engelsk, får dere en ekstra utfordring. Jeg husker en artikkel der skribenten forsøkte å oversette "soldier pool". Jeg setter veldig stor pris på jobben dere gjør med å lage en norsk side om spill. Også veldig bra at en av skribentene skriver på nynorsk. Jeg har allerede kommentert at lenestolsgeneral et det norske tilsvarende ordet til hva jeg antar er "arm chair general", men jeg vil også påpeke at latinen din er god!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir spennende å se hvilken tidsepoke CA arbeider med nå. Kanskje Medieval 3?

 

Det er middelalder de gjør best(mange mener jo at orignale Medieval er det beste spillet de har laget) 

 

Selv om jeg er mindre interesert i middelalder enn si antikken eller tidlig moderne tind, passer middelalderen mye bedre inn i total war.

 

1. Små slag, ja det fantes store slag under middealderen, Men en hær på 4000 man under middealderen var helt standard. Så tematisk passer Total war slag bedre.

2. faktisk store teknologiske foredringer 

3. dynastiske dingebomser

4. religion er en sentral ting

 

Kunne forsatt med det er en av de store. dette er ting som alle er bra i et total war spill. 

Lenke til kommentar

flott artikkel! Med tanke på at mesteparten av kildene dere bruker er på engelsk, får dere en ekstra utfordring. Jeg husker en artikkel der skribenten forsøkte å oversette "soldier pool". Jeg setter veldig stor pris på jobben dere gjør med å lage en norsk side om spill. Også veldig bra at en av skribentene skriver på nynorsk. Jeg har allerede kommentert at lenestolsgeneral et det norske tilsvarende ordet til hva jeg antar er "arm chair general", men jeg vil også påpeke at latinen din er god!

 

Tusen takk, og hyggelig å høre at latinen holder seg ;)

Lenke til kommentar

Hei, jeg er veldig enig med artikkelen din.  Total war er mine favoritt spill, helt fra jeg kjøpte Medieval 1 når det kom ut, jeg hadde begynt i videregående da, og historiske interessene mine hadde tatt av, såg Medieval 1 i hylla i en spill/filmbutikk, kjøpte det og faktisk Battlefield 1942 samtidig, lite visste jeg da att jeg hadde akkurat plukket opp noen av de beste spilla jeg kom til å spille.  Medieval 1 er kanskje ikke det beste i serien, men for sin tid var det virkelig noe av det beste jeg hadde spilt, og som falt så i min smak.  

 

Rome total war.  Er virkelig det total war spillet jeg har brukt mest tid i, og er min favoritt i hele serien.  Jeg har garantert brukt over 1000 timer på dette spillet med en haug med mods, Rome total war realism, Roma surrectum 2 og ikke minst Europa Barbarorum for å nevne noen av de beste. 

 

For den historie intereserte og de som har lest eller hørt om Alexander den store, Julius Caesar, Vercingetorix, Leonidas og de 300 spartera, Hannibal, Scipio Africanus, Pyrrhus, Spartacus, Surena, Mitridathes og mange flere..  Så var Rome total war ett veldig interesankt spill, sette seg inn i denne tida og alle de interesange personene som levde og sloss da, hvem har ikke prøvd å sette opp berømte slag av noen av disse på lista?

Gjennom Rome total war har jeg kunne levd meg inn i Caesars erobringer av Gallia, marsjert Legionærer i perfekt triplex formasjon mot finden.  Gjenerobret Persia som Alexander den store og tatt hans imponerende Falanxer og all erobrende hær til verdens ende...

 

 

Medieval 2.  Er å virkelig ett av de beste i serien, tror du glemte å nevne traits som generalene dine fikk utfra hva de gjorde i spillet, sett en general i en by, skru opp skattene og etter noen runder så plutselig får han en trait som gjør att han kan melke mer skatter fra byen, satte du opp skattene for lenge og han fikk plutselig en negativ trait, altså folk fikk nok!  Send Generalen din i ett slag, vinn slaget, men du bestemmer deg for å slakte alle sammen, hmm... det var kanskje ikke så chivalrous av deg, og se.. du miste faktisk chivalry og fikk dread, dread ga negativ moral hos finden, det ville si att du kunne forme en General til å bli en beryktet og fryktet slakter, og hver gang finden møtte han i slag ble det faktisk lettere å knekke moralen dems, denne Generalen var å en fyr nå som det viste seg ikke var så svært å putte i en by til å administrere den, realistisk nok, fyren er jo glad i å drepe og slakte folk selv etter de har overgitt seg eller flykter for livet, så kanskje ikke så rart han ikke er en populær og betryggende fyr for borgerne dine.  Mens en med mye chivalry, måtte du faktisk vise nåde for å bygge opp, du måtte leve opp til Ridder kodeksen, selv om det kunne vise seg å være veldig dumt å la en stor porsjon av finden slippe unna med livet, bare for å måtte møte de igjen i ett nytt slag.  Men Generalen din som gjorde alt Chivalrous var en veldig populær fyr, putt han i en by og folk jublet.

 

Trait systemet i Medieval 2 er det største og beste til dags dato, og det har gitt så mye dybde og karakter utvikling att det er helt fjernt att Creative Assembly ikke har fulgt opp dette.

 

Men det er altså ett av problemene med Total war serien, Rome og Medieval 2 var det veldig fokusert på detaljer og realisme, var ikke begrensninger på hva en kan bygge, og hvem i huleste har bedt om det?  Hvorfor får vi flere neddumme spill, som har tatt vekk vitale ting som var så bra?  Hvorfor skal de ty til enkelhet som gjør spillet bare mindre interessant?  Må vi virkelig kunne og skjønne alt med en gang, er det ikke bedre med mer dybde og utforskning i ett spill, som faktisk gir deg enda større muligheter og grunn for å spille på flere måter, samt bry seg mer om Karakterene dine, faren for å miste en General som du hadde fulgt og formet fra tidlig alder ga deg så mye mer grunn for å engasjere deg i det som faktisk skjedde.

 

Kjære CA ikke tenkt bare penger å att dere må gjøre spilla enklere for å appellere til mengden, se tilbake på Rome og Medieval  2 og hvorfor så mange folk kaller de spilla for de beste i serien.  Utvid spilla med mye mer dybde og realisme, bygger jeg en vei, vil jeg se den dukke opp på kartet og faktisk gjøre att hærene og karakterne mine beveger seg fortere, ta det enda lenger, og legg til forsynger, f.eks, forsynger er vanskeligere å få frem hvis det ikke er ordentlig veier, få det inn, sånn var det og sånn vil jeg ha det.  Jeg behøver ikke å skjønne dette med en gang, men er det som gir meg større grunn til å spille det på nytt og nytt, og utforske og gjøre ting annerledes. 

Oppdaget faktisk DEI på nytt litt føre Warhammer 2 ble utgitt, den modden gjør Rome 2 mye mer interesang, du har forsyninger, og du har faktisk Manpower, og ikke bare enkel Manpower, men du har Manpower fra forskjellig klasser, og utlendinger, dvs att hvis du vil rekrutere de beste soldatene dine, altså eliten, så må du faktisk ta Manpower fra Eliten, og den er ikke like stor som mellomklassen eller de fattige, det var jo faktisk eliten som hadde råd til det beste utstyret, men det vil jo å si att du fikk ikke rustet opp en full hær av bare elite styrker, du må belage deg på å bruke mellomklassen til mesteparten av infanteriet og de fattige til f.eks slyngere og spydkastere, det er tross alt veldig billig utstyr.  Dette er innovasjon som CA burde ta innover seg.

 

Jeg vil ha ett nytt historisk spill med all dybde og detaljer det er rundt å styre en nasjon til storhet.  Jeg vil ikke ha ett enkelt provins system som forteller meg att nei det er ikke plass til å bygge mer her, plass? du prater om, det er jo milevis med plass, har jeg penger og ressurser og er øverste statsleder med all makt, så skal jeg kunne bygge alt fra jordbruk til palasser på størelse med Versailles, bare se på Louis XIIV. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg brukte helt klart mest tid på Rome 1, så mye tid brutke jeg på Rome 1 at jeg var drit lei Total war når Medieval 2 kom ut, og jeg spilte det aldri kjempe mye, noe som  er synd da jeg mener nå det er det beste total war spillet. 

 

Rome 2 er det total war spillet jeg har på steam med flest timer, og 99.999% av den tiden har Rome 2 hatt en eller flere mods. 

 

Empire og Napoleon viste at de periodene ikke funker i Total war, selv om man ignorer ALLE de rare feilene bare jeg bryr meg om(som uniformer) er begge spillene bare ikke bra, Total war Ai takler bare ikke krigføring på 1700-1800 tallet. 

 

Jeg vil egentlig bare ha Rome 1 og Medieval 2 med bedre grafikk og små forbedringer, Håper virkelig de avliver Warscape motoren om de lager et nytt historisk spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Total war: Warhammer I og II er de beste total war spillene som er sluppet. Jeg mener dette på bakgrunn av at helter og lorder er så utrolig kule + at man har mye mer variasjon i styrkene siden man har ulike raser. Syntes man elefantene var det mest kule i Rome? Vel da har man jo tonnevis av mer slike ting i Warhammer. Vampyr hær med zombier som ser ut som tatt rett utifra Game of thrones? Sure!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...