RandiA Skrevet 23. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2017 Ha,ha - du tiltrekker foto-objekter du Jorun - smiler til fotografen gjør han også - Det valgte bildet med himmel - hav og trær ble stemningsfullt og vakkert. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2017 Mange takk, det var litt overveldende, håper jeg klarer å følge opp *snip* Tusen takk, av og til dukker motivene opp før jeg har fått tid til å tenke Du gjør det som er aller viktigst når man skal fotografere og dokumentere et lite samfunn, og det er å faktisk ta bildene. Og særlig de som bare dukker opp. Noen av de beste bildene er de som dukker opp litt tilfeldig, og uforutsett. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 24. oktober 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2017 Flotte bilder. Fint å kunne "være med på turen". Veldig misunnelig på lyset du har. Fint høst bilde, og det siste ga mest sommerfølelse igjen. Uansett flott landskap og veldig forskjellig fra det vi ser her for tiden. Takker igjen, det går mot slutten her, i morgen starter hjemreisen Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 24. oktober 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2017 Ha,ha - du tiltrekker foto-objekter du Jorun - smiler til fotografen gjør han også - Det valgte bildet med himmel - hav og trær ble stemningsfullt og vakkert.. Det er en av de store fordelene med den lille Olympusen, folk synes ikke det ser så farlig ut, med den gamle Nikon D800 ble folk litt mer betenkt Mange takk, det var litt overveldende, håper jeg klarer å følge opp *snip* Tusen takk, av og til dukker motivene opp før jeg har fått tid til å tenke Du gjør det som er aller viktigst når man skal fotografere og dokumentere et lite samfunn, og det er å faktisk ta bildene. Og særlig de som bare dukker opp. Noen av de beste bildene er de som dukker opp litt tilfeldig, og uforutsett. Takker og bukker igjen. Jeg lærer veldig mye av disse utfordringene, blir presset litt mer til å se motivene, det er mye mer der ute enn du først kanskje tror Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 24. oktober 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2017 (endret) 23. oktober - Snekker Tolos (Christodolos) Tolos laget alle vinduene og dørene til huset vår for nesten 25 år siden, han var helt nyetablert som snekker. Alt han laget er fortsatt i topp stand, vinduene omtrent som nye, med to-lags isolerglass, myggnetting og skodder i skikkelig tre. Vi traff ham tilfeldig i går og ble tatt med inn på verkstedet. Det er godt at det fortsatt finnes skikkelige håndverkere her. Han er blitt litt eldre, han og. _A230347.jpg Tolos by Jorun Tharaldsen, on Flickr Like etterpå dukket en fiskebil opp, det manglet ikke på ivrige kunder (se spoiler) _A230354.jpg Eager customers by Jorun Tharaldsen, on Flickrog etter en liten smakebit var lagt ut: _A230355.jpg Fighting for the first taste by Jorun Tharaldsen, on Flickr Endret 24. oktober 2017 av JorunT 1 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 24. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2017 Her var det mange bilder siden sist jeg var innom, jeg kommenterer de som slo meg mest rent visuelt: 19. oktober: Her har jeg både pluss og minus, men plussen er totalt overveldende. En helt sinnsvakt flott bakgrunn, som jeg gjerne skulle ha kapret selv om det hadde vært mulig. Paret i vannkanten står også absolutt perfekt plassert. Men den skulpturen synes jeg faktisk ødelegger balansen og det visuelle inntrykket littegrann. Ikke at det er noe galt med den i seg selv, men her trekker den for mye oppmerksomhet. Uten den, hadde du hatt et bilde for evigheten. Merk at dette bare er min personlige mening, jeg liker det ryddig og minimalistisk. 21. oktober: Flott bilde, med bygningene innrammet av et hav av høstfarger. Allikevel synes jeg spoileren tar luven av hovedbildet, med en voldsom dybde og en havutsikt som kan ta pusten fra noen og enhver. 23. oktober: Spoileren var meget fornøyelig, med kattene som flokker seg rundt fiskebilen. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2017 Elsker kattebildene. Sånt jeg ser for meg at denne landsbyen stopper opp og humrer over om det henges opp på en utstilling om hvordan det var før i tiden om femti år. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 24. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Flotte bilder i hopetall, og velger meg ut 12. med innhøstingen, 13. med den interessante gjesten, og det fine portrettet den 14. + artig motiv den 19. Endret 24. oktober 2017 av smort1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2017 Fint portrett igjen - mange blide mennesker der i det solfylte landet..... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 24. oktober 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2017 Takk alle sammen for at dere tar dere tid til å kommentere. Det har blitt en salig blanding av bilder, men det er slik livet er for oss her i utlendighet, som snart tar slutt. I morgen blir huset stengt og vi har en siste stopp i Thessaloniki før vi er hjemme igjen; det blir nok er brå overgang. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 24. oktober 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2017 24. oktober - Og eg ser på deg.... Det ble nesten en selfie her, hvis jeg ser godt etter i øynene på hunden. En av de mange herreløse dyrene som har adoptert oss mens vi er her. Denne gamle gjeterhunden er halt og det er lenge siden den har vært i 'arbeid', men den er elskelig og følger oss på alle turer i omegnen. Trist at så mange bare etterlater seg dyr her når de ikke lenger vil ha bryet med dem. I tillegg fôrer vi en gjeng med katter, den minste, en liten kattunge, har nå blitt sjefen, men hun er ikke i ro et øyeblikk; hun har havnet i spoileren. _A240392.jpg Look at me by Jorun Tharaldsen, on Flickr 1/320s, f/3,2, ISO 200 Hun er den mest kjælne katten vi har hatt her, men er allerede en god musefanger _A240393.jpg One of our many stray kittens by Jorun Tharaldsen, on Flickrog dette skal vi snart reise fra: _A240372.jpg Akti Salonikiou by Jorun Tharaldsen, on Flickr: 2 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2017 25. oktober - På vei hjem, første etappe Trist å dra, her på vei til Thessaloniki for overnatting før vi flyr hjem. Vi dro over Polygyros, der sentraladministrasjonen for Halkidiki ligger. Utsikt mot øst. _A250414-Edit.jpg Looking back from Poligiros by Jorun Tharaldsen, on Flickr T Noen alternativer _A250419.jpg Toroneos gulf by Jorun Tharaldsen, on Flick _A250431.jpg Rain and traffic lights by Jorun Tharaldsen, on Flickrr 1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 27. oktober 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2017 (endret) 26. oktober - Jaget Mellomlanding i Istanbul, her er det vanligvis enkelt å finne motiver, men nesten håpløst med dette objektivet, det er altfor mange mennesker her til å få klar sikt. Jeg skulle ta bilde av denne lille jenta som spilte fiolin sammen med faren, men klarte aldre å få plass før politiet kom for å jage dem. Det ble ikke så helskarpt, men jeg tar det med allikevel. _A260438.jpg Sad musician at the airport in Istanbul by Jorun Tharaldsen, on Flickr 1/100s f/1,8 ISO 640 Endret 27. oktober 2017 av JorunT 1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 27. oktober 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2017 (endret) 27.7 oktober - Høstgardin Hengebjørk på Østre gravlund _A270498.jpg Live curtain by Jorun Tharaldsen, on Flickr Alternativ Ingen andre trær har så fine blad som bøk på denne tiden _A270517.jpg Fagus sylvatica by Jorun Tharaldsen, on Flickr Endret 1. november 2017 av JorunT Lenke til kommentar
se# Skrevet 28. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2017 Flere fine bilder siden sist jeg var innom tråden. Stor overgang fra Hellas og tilbake i Norge, men fargene i spoiler-bildet den 28. var flotte. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 28. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2017 Flere fine siden sist. Likte portrettene av snekkeren og hunden. Flotte blikk. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 29. oktober 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2017 Flere fine bilder siden sist jeg var innom tråden. Stor overgang fra Hellas og tilbake i Norge, men fargene i spoiler-bildet den 28. var flotte. Flere fine siden sist. Likte portrettene av snekkeren og hunden. Flotte blikk. Takk, begge to for kommenetarer Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 29. oktober 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2017 28. oktober - Høstfarger på Sagene _A280545-2.jpg Autumn colours at Sagene by Jorun Tharaldsen, on Flickr 1/640s, f/4,5 ISO 200 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 29. oktober 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2017 29. oktober - Paeonia obovata frøkapsel Jeg kunne ha lagt det ut som gjettekonkurranse, men jeg antar at Randi vet hva det er. De sorte frøene er fertile, men ikke de røde _A290608-Edit.jpg Paeonia obovata seed head by Jorun Tharaldsen, on Flickr 1/125s, f/2,0, ISO 200 Alternativ _A290648-Edit.jpg Clematis 'Korean Beauty' by Jorun Tharaldsen, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2017 Her holder du fortsatt stilen - høstbildet fra Sagene likte jeg spesielt godt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå