Gå til innhold

Leger som ikke jobber som fastlege/på sykehus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kona er mer eller mindre i samme situasjon. Hun har begynt å se seg om etter andre alternativer, men hun vil bite tenna sammen frem til hun er ferdig spesialist. Det åpner en del flere muligheter. Hun tenker på privat praksis, noe samfunnsmedisinsk, for eksempel i Folkehelsa, eller kanskje "the dark side", altså farmasøytisk industri eller forsikring. Men det kommer jo an på hva du har gjort til nå.

Lenke til kommentar

Jeg tenker mer på jobber som er mindre klinisk, slik som forskning, noe administrativt/teknisk, farmasi, samfunnsmedisin osv. Hva slags andre muligheter finnes det der ute som jeg ikke vet om? Er spesielt interessert i å høre fra leger som har funnet andre interessante jobber utenfor klinikken.

Endret av Fjomsedyret
Lenke til kommentar

Jeg tenker mer på jobber som er mindre klinisk, slik som forskning, noe administrativt/teknisk, farmasi, samfunnsmedisin osv. Hva slags andre muligheter finnes det der ute som jeg ikke vet om? 

 

Forskningsjobber o.l kan være vanskelige å få, spesielt uten noe erfaring. Farmasi og liknende jobber krever gjerne spesialutdannede folk. 

 

Du kan jo prøve å bli rådgivende lege i NAV eller forsikringsbransjen kanskje? Ellers er det vel lettest å få noe administrativt eller bli lærer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...