Gå til innhold

Norge sender dame til Iran for pisking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er intet i veien for å fremstille Norge som menneskerettighetsbrytere, tross alt der levnes liten tvil om at Norge har brudt menneskerettighetene i denne saken ... samt i mange andre

 

Det må likevel være lov å stille tvil til kildematerialet i denne saken som VG framstiller på en slik måte som de gjør. Selvsagt så kan det være sant det hun har opplevd, men en må også kunne være uredde og stille spørsmål ved det.

 

Om noen blir voldtatt i Norge, så foretrekker vi menn at loven er slik at tvilen skal komme tiltalte til gode, for å ta en sammenlikning. Og det er den Norske stat som er tiltalt her av media. Jeg er ikke spesiellt venn med staten, og ikke spesiellt innvandrerfiendtlig heller. Men selv jeg kan være småskeptisk til at muslimer får for store rettigheter.

 

F.eks. at man tillater kvinneundertrykkende klesplagg.

 

Er det ikke litt rart også at ikke familien eller naboer utfører æresdrap på denne damen i Iran, eller er dette muslimske landet mildere på bruken av æresdrap. Dette har jeg lite greie på. Hun har jo blottet bar hud må vite. Steining neste?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så du mener at alle som legger ansvaret på oss og har "white guilt syndrome" er fornuftige folk?

 

Det er ikke det jeg sier i det hele tatt. Men mange av de folka som gjør det er fornuftige innen andre aspekter av livene sine, så de er ikke 100 prosent ufornuftige folk heller. Man kan gjøre mye fornuftig og allikevel ha noen duste meninger som man sier bare for å være dust. Mange svarte folk skjønner jo det selv også at de ikke kan skylde på hvite folk for alt, men de vil helst ha en unnskyldning i tilfelle de ender opp som tapere. Så hvis de ikke greier seg og ikke klarer å skape noenting så "er det hvite folk sin feil" og hvis de klarer seg og blir suksessrike så "er de smarte og gode svarte mennesker". De vil med andre ord ha en unnskyldning klar i tilfelle de blir tapere. Men se på mange afro-amerikanere i USA; det svarte miljøet der er kjemperasistisk mot hvite folk, og det er jo mange av dem som klarer seg bra innen mye rart også, så de er ikke 100 prosent ufornuftige, de er bare ute etter å ødelegge for hvite folk. De skjønner det de også, men de er hevnlystne på hvite folk for slaveriet og vestens herjinger tidligere, til tross for at våre forfedre har gått bort, så de velger å la det gå utover oss istedenfor. 

 

 

Det der er jeg faktisk helt enig i. Jeg har selv sett hvor mye selvødeleggende en svart mann (kaller han svart på en urasistisk måte må vite) kan bli. Kan kalle han neger også, uten at jeg føler det er rasistisk, for det er i grunn bare en fargebeskrivelse. Etnisk afrikansk rase, som ble gjort til slaver, men siden fikk frihet..

 

Når man går arbeidsledig og bare får det servert og oppvartes av en hvit kvinne f.eks. da blir det fort selvdestruktivt. Men denne mannen jeg tenker på har også en hard oppvekst å se tilbake på. Men det gir ikke en unnskyldning for ikke å prøve. Man kan faktisk anse denne mannen her som en mannlig "gold digger", da han fort spratt fra kvinne til kvinne også.

 

Svarte har ofte større peniser, og noen av dem er ganske vakre på utseendet, så det er ingenting mystisk rundt at det ofte kan bli slike resultater av "importen".

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tirsdag denne uken kom en rapport fra den norske ambassaden i Teheran som slår fast at de iranske myndigheter pisket Bayat med 80 piskeslag etter at hun ble tvangsreturnert til landet fra Norge 8. mars i år.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/iran/leila-bayat-jeg-kjenner-meg-trygg-i-norge/a/24163067/

 

Nå blir det vel stille i denne tråden fra forsvarerne av den ufeilbarlige norske stat tenker jeg.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Om noen blir voldtatt i Norge, så foretrekker vi menn at loven er slik at tvilen skal komme tiltalte til gode, for å ta en sammenlikning. Og det er den Norske stat som er tiltalt her av media. Jeg er ikke spesiellt venn med staten, og ikke spesiellt innvandrerfiendtlig heller. Men selv jeg kan være småskeptisk til at muslimer får for store rettigheter.

Du trenger ikke gi Iran tvilen til gode får å mishandle og ødelegge mennesker. Iran fører en politikk som skal øke folkets lidelser og fjerne frihet. Det vet vi inkluderer tortur og drap.
Lenke til kommentar

UNE skriver i en pressemelding at de i alle år har bygget på at dommen fra 2007 var falsk, ut fra en vurdering de fikk fra deres ambassade i Teheran i 2010.

 

Ifølge UNE har to eksperter, uavhengig av hverandre, sett på dommen på nytt. UNE skriver at ingen av ekspertene konkluderte med at dommen var falsk.

 

«Dette betyr at vi hittil kan ha bygget på feil forutsetninger. Det er i så fall veldig beklagelig.» står det i pressemeldingen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/iran/leila-bayat-jeg-kjenner-meg-trygg-i-norge/a/24163067/

 

 

Mao UNE sto for forfalskningen av dommen.

 

Selvsagt vil ingen få sparken, tross alt det hele er bare ett "hendelig uhell" og ingen skade skjedd (for dem selv).

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

Tirsdag denne uken kom en rapport fra den norske ambassaden i Teheran som slår fast at de iranske myndigheter pisket Bayat med 80 piskeslag etter at hun ble tvangsreturnert til landet fra Norge 8. mars i år.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/iran/leila-bayat-jeg-kjenner-meg-trygg-i-norge/a/24163067/

 

Nå blir det vel stille i denne tråden fra forsvarerne av den ufeilbarlige norske stat tenker jeg.

 

 

Nja, hvorfor det?

 

Saken ble presentert på en slik måte at man må kunne ha lov til å være litt tvilende.

 

Det er jo fremdeles slik at hun brøt loven i Iran. Pisking er sikker jævelig nok, men heldigvis ikke det verste som kunne skje henne.

Lenke til kommentar

 

UNE skriver i en pressemelding at de i alle år har bygget på at dommen fra 2007 var falsk, ut fra en vurdering de fikk fra deres ambassade i Teheran i 2010.

 

Ifølge UNE har to eksperter, uavhengig av hverandre, sett på dommen på nytt. UNE skriver at ingen av ekspertene konkluderte med at dommen var falsk.

 

«Dette betyr at vi hittil kan ha bygget på feil forutsetninger. Det er i så fall veldig beklagelig.» står det i pressemeldingen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/iran/leila-bayat-jeg-kjenner-meg-trygg-i-norge/a/24163067/

 

 

Mao UNE sto for forfalskningen av dommen.

 

Selvsagt vil ingen få sparken, tross alt det hele er bare ett "hendelig uhell" og ingen skade skjedd (for dem selv).

 

 

Hvorfor skal flyktninger ha særbehandling?

 

Er mange nok som lider i Norge av feilbehandling i helsevesenet, som jo også er et statlig anliggende. Det er ikke alle som får pasientskadeerstatning, da det kan være vanskelig å vise til alle krav for å få erstatning. Tross at noe er ødelagt i kroppen altså..

 

Se på Nordsjødykker-saken, se på krigsveteranene og sikkert en hel del annet svineri.

Psykiatrien i Norge for noen tiår siden (Gaustad.. er jo rene nazi-eksperimenteringen)

 

Barnevernssaker, også inkludert voldtekter..

Forsmedelig sykehjemspasientbehandlinger på eldre og kanskje enkelte unge uheldige..

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Saken ble presentert på en slik måte at man må kunne ha lov til å være litt tvilende.

Problemet er at i UDI/UNE kommer ikke tvilen "tiltalte" tilgode.

 

De skulle ha hatt 80 piskeslag til hver av eneste av de involverte i UDI/UNE, samt norske ambassaden i Teheran.

 

 

Du vet selv at piskeslag er forbudt i Norge. Du vet også at det er mye som glipper i statlige anliggender. Så dette er neppe noe annet enn et skrubbsår for den norske stat å regne..

 

 

 

 

Se på Nordsjødykker-saken, se på krigsveteranene og sikkert en hel del annet svineri.

 

Hele staten er noe svineri.

 

 

Ja delvis. Men ville du heller at staten var helprivatisert og ledet av Trump og liknende kapitalister?

Endret av G
Lenke til kommentar

Du vet selv at piskeslag er forbudt i Norge. Du vet også at det er mye som glipper i statlige anliggender. Så dette er neppe noe annet enn et skrubbsår for den norske stat å regne..

Det blir ingen konsekvenser for de involverte, dog muligens får hun en erstattning ... som skattebetalerne får regningen på.

 

Ellers bare påpeke at ettersom man er i politikk delen av forumet er det irrelevant hva loven er, her diskuteres det hva loven burde være. Mao burde byråkratene piskes!

 

Ja delvis. Men ville du heller at staten var helprivatisert og ledet av Trump og liknende kapitalister?

Trump er ingen kapitalist. Han har tjent penger på å smøre politikere i alle år for å få byggetillatelser som man ikke får uten smøring.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, takk for korreksjonen "tommelom" :)

 

 

Du vet selv at piskeslag er forbudt i Norge. Du vet også at det er mye som glipper i statlige anliggender. Så dette er neppe noe annet enn et skrubbsår for den norske stat å regne..

Det blir ingen konsekvenser for de involverte, dog muligens får hun en erstattning ... som skattebetalerne får regningen på.

Ellers bare påpeke at ettersom man er i politikk delen av forumet er det irrelevant hva loven er, her diskuteres det hva loven burde være. Mao burde byråkratene piskes!

 

 
En effektiv måte å få redusert antall byråkrater på. Hva med saksbehandlingen da? Blir jo tilnærmet null flyktningebehandling, og ingen får komme hit av slikt.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

En effektiv måte å få redusert antall byråkrater på. Hva med saksbehandlingen da? Blir jo tilnærmet null flyktningebehandling, og ingen får komme hit av slikt.

Ingen saksbehandling ... ingen utsendelser. Nirvana.

 

 

Men får jeg utstedt pass til utenlandsreiser da, eller har antall byråkrater krympet så mye inntil dette har inntruffet, til at jeg må glemme utenlandsreise til Gran Canaria og likn. reisemål?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...